کد خبر: ۸۲۲۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
کانادا روز جمعه اعلام کرد از تلاش هکرها برای حمله به یک شرکت انرژی این کشور مطلع است ، این دومین بار طی بیست و چهار ساعت گذشته است که اوتاوا از حمله سایبری به شبکه امنیتی یک شرکت کانادایی خبر می دهد.
به گزارش مشرق دولت کانادا در هر دو مورد هیچ اشاره ای به برخی گزارش های خبری مبنی بر مرتبط بودن چین با این حملات سایبری نکرد.

اعلام این خبر درست در زمانی صورت گرفته است که دولت محافظه کار کانادا در حال تصمیم گیری درباره پیشنهاد مزایده پانزده میلیارد و یکصد میلیون دلاری شرکت سینوک چین برای به دست آوردن شرکت نیکسون کانادا است.

اوتاوا دومین موردِ حمله سایبری هکرها را پس از آن فاش کرد که شرکت تولید کننده رایانه ای دل در گزارشی از ردیابی هکرهایی که شماری از شرکت ها از جمله یک شرکت انرژی در کانادا را هدف قرار داده بودند ، خبر داد.

شرکت رایانه ای دل در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد هکرها از یک مرکز ارائه خدمات اینترنتی چینی در پکن برای حملات خود استفاده کرده بودند.

ژان پل دووال سخنگوی وزارت امنیت عمومی کانادا اعلام کرد مرکز واکنش به حملات سایبری کانادا از این وقایع کاملا مطلع است. وی به جزییات بیشتری اشاره نکرد.

کمتر از بیست و چهار ساعت قبل ، دووال گفته بود کانادا اطلاع دارد که هکرها به شبکه امنیتی در یک شرکت نرم افزاری داخلی که شرکت های بزرگ انرژی از نرم افزارهای آن استفاده می کردند ، نفوذ کرده اند.

خبرگزاری رویترز از اوتاوا گزارش داد برخی از قانونگذاران محافظه کار کانادا در تصمیم گیری درباره پیشنهاد شرکت سینوک چین به دلیل آنچه که اقدامات نامناسب تجاری چین می نامند ، موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها