کد خبر: ۸۲۲۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
گروه های محافظ ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه بطور ناگهانی تعویض شده و چهار مدیر و پنج سرگروه این محافظان برکنار شده و گروه های دیگری با مدیران و سرگروههای جدید مسوولیت حفاظت از جان نخست وزیر ترکیه را برعهده می گیرند.
ایرنا، در حالی که هنوز اطلاعیه رسمی در این باره از نهاد نخست وزیری ترکیه صادر نشده ، شبکه های خبری این کشور این رویداد را به عنوان خبری مهم منتشر کردند.

شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ گزارش داد که تغییراتی که در راس گروه های محافظ اردوغان صورت گرفته، بطور مرحله ای تا دیگر بخش های این گروه ها ادامه خواهد داشت.

این شبکه خبری افزود: برخی از محافظان نزدیک اردوغان که از کار برکنار شده اند، به ریاست شهربانی های شهرهای مختلف منصوب شده اند.

بنابر این گزارش، با انتصاب های جدید، ˈرمضان بالˈ به مدیریت اداره محافظان نخست وزیر و ˈمحسن کاوسهˈ نیز به عنوان مدیر گروه محافظان وی منصوب شده اند.

ان.تی.وی با اشاره به اینکه تغییرات از محافظان نزدیک اردوغان شروع شده و پنج نفر از سرگروه ها به محل کارهای جدید خود در آکادمی پلیس اعزام شده اند.

با اینکه هنوز مقامات نخست وزیری ترکیه در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده اند، ولی گفته می شود قرار است حدود 300 نفر از محافظان نخست وزیر ترکیه نیز به محل کارهای جدید خود اعزام شده و افراد جدیدی به جای آنان انتخاب شود.

در این میان شبکه های خبری ترکیه تصاویری از مراسم تودیع غیررسمی برخی از محافظان نخست وزیری ترکیه همزمان با برگزاری نشست دیروز هیات وزیران در آنکارا پخش کردند.

رسانه های ترکیه در خصوص علت این تغییرات کلی در گروه های محافظ نخست وزیری ترکیه گمانه زنی نکرده اند، ولی گفته می شود، کار سنگین و طاقت فرسای گروه های محافظ با لحاظ فشردگی سفرهای داخلی و خارجی و تغییر محل های بیشمار نخست وزیر ترکیه به شدت موجب خستگی و نارضایتی این افراد شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها