کد خبر: ۸۲۲۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
هفته دهم، لیگ برتر با صدرنشینی سپاهان به پایان رسید و شاهد رد و بدل شدن 23 گل از خط دروازه ها بودیم
جواد کاظمیان
ok

سایت گل - هفته دهم، لیگ برتر با صدرنشینی سپاهان به پایان رسید و شاهد رد و بدل شدن 23 گل از خط دروازه ها بودیم.بازی مس کرمان و راه آهن به دلیل اشغال ورزشگاه اکباتان توسط تیم ملی برگزار نشد.این هفته پرسپولیس بدون کریمی پس از مدتها به پیروزی رسید و استقلال باختی دیگر را به برزیلی های ایران تحمیل کرد. بازی داماش و صبا با شش گل پر گل ترین بازی هفته بود و بهترین نتیجه را فولاد با پنج گل برابر پیکان بدست آورد.

دروازه بان:

رضا محمدی

رضا محمدی(سپاهان): دروازه بان 22 ساله این تیم اهل زنجان است. او از تیم شهاب زنجان فوتبالش را آغاز کرد و سپس به تیم های فجر سپاسی،پیکان و ایرانجوان بوشهر پیوست. او سال پیش به همراه سپاهان قهرمان لیگ شد. در بازی با ملوان چند بار ناجی دروازه اش شد و یک بار هم در دقایق پایانی یک دایو عالی داشت. وجود یک سنگربان مطمئن در چنین بازی هایی می تواند برد یک تیم را تضمین کند.

 خط دفاع:

سپهر حیدری(ذوب آهن): مدافع 32 ساله و اصفهانی ذوب آهن فوتبالش را از همین تیم شروع کرد و وقتی در اوج بود به پرسپولیس پیوست. او به واسطه ی آن گل دراماتیکی که به سپاهان زد و قهرمانی لیگ را برای سرخپوشان به ارمغان آورد محبوب ابدی پرسپولیسی هاست. او بعد از آن به مس کرمان پیوست و الان دوباره به ذوب بازگشته است. در بازی با سایپا او زننده ی گل نخست ذوب آهن و به عبارتی بازکننده ی قفل بازی بوده است.

جلال حسینی(پرسپولیس): مدافع انزلی چی پرسپولیس 31 ساله است. او فوتبالش را از ملوان شروع کرد و سپس به سایپا و سپاهان پیوست.او یکبار با سایپا و سه بار با سپاهان قهرمان ایران شد.همچنین در سالهای 86 و 87 عنوان بهترین دفاع ایران را کسب کرد.او 70 بازی ملی هم در کارنامه دارد. جلال حسینی در بازی با آلومنیوم بهترین بازیکن قرمزها بود و در خط دفاع این تیم بی اشتباه و مطمئن ظاهر شد.

سعید قزل(فجر): این مدافع جوان در بازی مقابل تراکتورساری نمایش خوبی داشت و تمام توپهای اول را زد. البته تراکتور در بازی فجر خیلی خوب نبود اما بازی قزل به اندازه حضور در تیم هفته بخ چشم امد. او قدرتمند و بی اشتباه بازی کرد.

هافبکها:


رودریگو توزی  (استقلال):هافبک شوت زن آبی ها توانست گل اول تیمش را با یک ضربه ی سر زیبا بزند و در جریان بازی نیز بازی قابل قبولی را ارائه داد تا استقلال بتواند پیروز میدان باشد. هافبک سابق تراکتور نشان داد به فرم فصل قبلش نزدیک می شود و این می تواند خبر خوبی برای قلعه نوعی باشد

حسین ابراهیمی(داماش): هافبک تهاجمی بیست و یک ساله رشتی داماش، فوتبالش را از نوجوانان پگاه آغاز کرد و از همین تیم به تیم ملی نوجوانان و جوانان پیوست و در زمان علی دایی به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شد.در کارنامه اش قهرمانی مسابقات غرب آسیا با تیم ملی و نایب قهرمانی جام حذفی با پگاه را دارد. او یک بازیکن بسیار سرعتی است که هر وقت اراده کند می تواند هر خط دفاعی را به هم بریزد.در بازی با صبا بارها مدافعان این تیم را جا گذاشت و تا قلب خط دفاعی نفوذ کرد و درهر سه گل داماش نقش مستقیم داشت،به خصوص گلهای اول و دوم. رشتی ها عقیده داشتند دو پنالتی هم بر روی او انجام شد که داور نگرفت.او می تواند تبدیل به سوپر استار آینده فوتبال ایران شود.

بختیار رحمانی( فولاد): جوان بیست و یک ساله اهل جوان رود کرمانشاه،فوتبالش را از همین فولاد آغاز کرد و از این تیم به تیم ملی امید هم دعوت شد.او ششمین سال حضورش را در فولاد سپری می کند.او از معماران برد پر گل تیمش مقابل پیکان بود و می توان رحمانی را یکی از بهترین های لیگ امسال هم نامید. فرکی خوشبخت است که در گنجینه اش چنین درهایی یافت می شود.

میلاد نوری(صبا): بازیکن 26 ساله صبا اهل تهران است.فوتبالش را از جوانان پرسپولیس شروع کرد و با وجود سن کمش باشگاههای زیادی را تجربه کرده است.شاید بتوان گفت،او به طور متوسط هر یک سال ونیم یک باشگاه عوض کرده است! او در تیمهای: استیل آذین،فولاد و استقلال اهواز،استقلال تهران،ابومسلم بازی کرده است.همچنین در کارنامه اش ده بازی ملی برای تیم امید وجود دارد. میلاد نوری در بازی با داماش دو گل زد و بارها ضعف خط دفاعی داماش را به رخ رشتی ها کشید.

مهاجمان :جواهر سوکای(سپاهان): مهاجم آلبانیایی سپاهان 25 ساله هست.او یک بار در تیم ملی بازی کرده و سابقه ده بازی هم برای تیم ملی امید دارد.سپاهان ششمین باشگاه او است و البته در بیشتر تیمهایی که بوده به صورت قرضی حضور پیدا کرده است.او در بازی با ملوان یک گل زیبا به ثمر رساند و یک پاس گل زیباتر هم داد.او را باید فاتح بندر مه آلود بنامیم.

سجاد شهباززاده(سایپا): فوروارد جوان و بیست و یک ساله سایپا،تاکنون چهار گل زده و یک پاس گل داده است.رکورد قبال  توجهی هم دارد،او در هر ده بازی سایپا فیکس بوده است.او در بازی با ذوب آهن دو گل به ثمر رساند و اگر کمی خوش شانس بود می توانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. درباره ی او در لیگ امسال زیاد خواهیم شنید.

لوسیانو پریرا مندز(فولاد): بازیکن برزیلی فولاد 29 ساله است و در کشورش به او شیمبا می گویند. او دو گل اول فولاد را به زیبایی به ثمر رساند و پاس گل سوم را هم او داد، این یعنی که او یک تنه پیکان را نابود کرد و سند برد تیمش را امضا نمود. برزیلی فوتبال ایران در خوزستان برزیلی روزهای خوبی را می گذراند.

بهترین تیم:

فولاد خوزستان: 

فولاد خوزستان از آن دسته تیم هایی است که بودنش در لیگ برای ما آبرو می خرد و البته باعث کسب سهمیه بیشتر می شود. حسین فرکی می گوید در عمر ورزشی ام هیچگاه این همه امکانات خوب در اختیارم نگذاشته بودند و نمره سخت افزاری فولاد بیست است. حالا که در بازی با پیکان این تیم با پنج گل سند اسقاط پیکان را امضا کرده،براستی می توان دست تیم دیگری را به عنوان بهترین بالا گرفت؟ فولاد اگر کمی بجنبد جایش در جدول لیگ خیلی بالاتر از رتبه فعلی است.

بهترین مربی:

زلاتکو کرانچار(سپاهان): مربی 56 ساله سپاهان اهل شهر زاگرب کشور کرواسی است. او بازیکن پیشین تیم ملی و سرمربی این تیم هم بود و با سرمربی گری او کرواسی در مرحله نهایی جام جهانی 2006 حضور پیدا کرد.کراچار پیش از سپاهان در ایران سرمربی پرسپولیس هم بود که البته توفیقی بدست نیاورد. سپاهان با کرانچار سال پیش قهرمان ایران شد و گویی امسال هم قرار است تاریخ برای اصفهانی ها تکرار شود.کراچار می خواهد سپاهانی ها اور دوز قهرمانی بکنند!

بهترین بازیکن:

لوسیانو پریرا مندز(فولاد): بازیکنی که برای تیمش دو گل بزند و یک پاس گل بدهد باید هم به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شود. معمولا بازیکنان خارجی که به لیگ ما می آیند آن کیفیت مطلوب را ندارند اما ظاهرا فولادی ها با آوردن پریرا تابو شکنی کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها