کد خبر: ۸۲۱۲۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۰۸ مهر ۱۳۹۱

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه تهران امروز گفت: شهر مکه بلد امن است و باید در امنیت کامل باشد.

وی ابراز داشت: آنهایی که بخواهند در این شهر حرکت های الحادی انجام دهند خدا عذاب الیم خود را بر آنها خواهد فرستاد، همانطور که اصحاب فیل دچار این عذاب شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: این شهر ویژگی هایی دارد که از آن جمله می توان علاقه مندی مردم به این شهر که از نتایج دعای حضرت ابراهیم است را نام برد؛ چرا که هم کسانی که قبلا به آنجا رفته اند به سفر به مکه مشتاقند و هم کسانی که نرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر گفت: از ویژگی های دیگر این شهر این است که باید انسان های پاک این شهر را مدیریت کنند و ویژگی دیگر اینکه اولین خانه ای که برای عبادت ساخته شد در این شهر ساخته شده است.

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های این شهر این است که در این شهر مسلمانان شاهد منافع مادی و معنوی اسلام هستند همان طور امام معصوم به این مطلب اذعان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: کعبه بنا به پیمانی که خدا گرفته است خانه ای پاک و مطهرو مخصوص پاکان است؛ در قرآن آمده است ما به ابراهیم دستور دادیم این خانه را برای طائفین و رکوع و سجود کنندگان پاکیزه قرار بده.

وی اظهار داشت: اساسا خدای متعال حج را وسیله قوام جامعه اسلای قرار داده است؛ در روایتی از امام صادق آمده که تا کعبه بر پا است دین هم بر پا است در تعابیر دیگری آمده است که اگر مردم به حج نروند خدا عذاب خود را بر آنها نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان این که کعبه محور آزادی و حریت است، ابراز داشت: مکه محل اجتماع مردم و مسلمانان برای تصمیم گیری راجع به سرنوشت جهان اسلام و حل مشکلات آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر اظهار داشت: حضرت رسول(ع) خطاب به زمین مکه می فرماید بهترین ارض تو هستی و و محبوب ترین زمین نزد خدا مکه است و اگر نبود که من را از آنجا بیرون کنند هرگز از آنجا بیرون نمی رفتم.

وی گفت: مکه با این همه عظمت سه نقش عمده در زندگی مردم دارد؛ اول اینکه در پاکی مردم از گناه و بدی موثر است، دوم اینکه مایه ایجاد نورانیت در وجود حاجیان است و سوم اینکه حاجی متحول و بهشتی می شود و برمی گردد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در کنار خانه خدا می توان یک جبهه سیاسی تشکیل داد و سران غرب را به زیر کشید.

وی افزود: جنبش وال استریت نشان می دهد که قدرت غرب یک قدرت پوشالی و در حال از بین رفتن است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به سخنان نورانی مقام معظم رهبری در جمع دست اندر کاران امور حج خاطر نشان کرد: حاجیان باید مواظب یک توطئه جهانی بر علیه تشیع باشند؛ اینها بعد از گسترش تشیع در جهان و موفقیت آن دست به شیعه هراسی و متهم کردن شیعه زده اند.

وی ادامه داد: فتوای مقام معظم رهبری مبنی حرمت بی احترامی به مقدسات اهل سنت اشاره به همین توطئه ها داشت و برای خنثی کردن آنها بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها