کد خبر: ۸۲۰۳۰
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۰۷ مهر ۱۳۹۱
نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در بخشی از سخنان خود به چگونگی ساخت بمب اتمی و همچنین تعیین خط قرمز برای ایران پرداخت.

فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی پنجشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل را با محور برنامه هسته‌ای ایران انجام داد.

وی در بخش‌ پایانی سخنرانی خود بر لزوم ترسیم خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

نتانیاهو در ادامه گفت: اجازه دهید به شما بگویم که چرا باید خط قرمز را برای برنامه غنی سازی اورانیوم ایران ترسیم کرد.

وی افزود: هر بمبی از مواد منفجره و مکانیزمی برای انفجار این مواد تشکیل شده است و نمونه ساده آن، بمبی است که باروت داخل آن با فشار دادن دکمه و عمل کردن فیوز داخل آن منفجر می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: درباره برنامه هسته‌ای ایران این باروت، اورانیوم غنی سازی شده است و برای ایران ساخت و جمع آوری اورانیوم سخت است اما ساخت مکانیزمی برای انفجار این مواد زیاد مشکل نخواهد بود.

وی گفت: برای ایران سال‌ها طول می‌کشد تا اورانیوم را غنی سازی کند تا بتواند بمب بسازد و برای این کار به هزاران سانتریفیوژ نیاز دارد اما ایران می‌تواند وسیله تشکیل انفجار بمب هسته‌ای را طی یک سال یا چند ماه تولید کند و این وسیله می‌تواند در یک کارگاه کوچک به اندازه یک کلاس تولید شود.

نتانیاهو در ادامه گفت: چه میزان اوانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی نیاز است و ایران چقدر به ساخت بمب اتمی نزدیک است. اجازه دهید این موضوع را به کمک یک نمودار نشان دهم.

نتانیاهو به روند ساخت بمب اتمی اشاره می‌کند

وی با اشاره به تصویر گفت: این یک بمب و فیوز آن است و ایران برای ساخت بمب باید از 3 مرحله عبور کند. مرحله اول باید اورانیوم با غلظت پایین تولید کند و در مرحله دوم اورانیوم را با غلظت متوسط تولید کند و در مرحله سوم باید اورانیوم را با غلظت بالایی تولید کرد تا ایران بتواند اولین بمب خود را بسازد.

تصویری که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش در آورد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: ایران مرحله اول ساخت بمب اتمی را تکمیل کرده است و هم اکنون وارد مرحله دوم شده است و تا بهار آینده یا حداکثر تابستان آینده مرحله دوم را تکمیل خواهد کرد و وارد مرحله آخر می‌شود و پس از آن فقط چند ماه یا چند هفته با تولید اولین بمب هسته‌ای خود فاصله خواهد داشت.

وی گفت: اگر واقعیت‌ها این باشد، کجا باید خطوط قرمز را ترسیم کرد.

نتانیاهو سپس خط قرمز را بر روی تصویری که در دست داشت ترسیم کرد و طبق تصویر این خط قرمز عبور ایران از غنی سازی اورانیوم متوسط به غنی سازی اورانیوم با درصد غنای بالا است.

ترسیم خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران توسط نتانیاهو

مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه قصدی برای تولید سلاح اتمی نداشته و برنامه هسته‌ای این کشور فقط با مقاصد صلح آمیز دنبال می‌شود.

رهبر ایران نیز بارها تاکید کرده است که ساخت سلاح اتمی طبق دستورات اسلام حرام بوده و در این زمینه نیز فتوای حرام بودن این گونه تسلیحات را صادر کرده است.

اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه به شمار می‌آید و طبق گزارش‌ها، در زرادخانه‌های هسته‌ای این رژیم بیش از 200 کلاهک هسته‌ای وجود دارد.

ایران یکی از اولین امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده است، پیمانی که اسرائیل همچنان از امضای آن امتناع می‌ورزد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این بابا انگار دیوونه اس مثل کلاس درس شده نگاه کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
دمش گرم چهارشنبه سوری با بچه ها یکی دو تا بسازیم
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
د بنیامین د گور بابات
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها