کد خبر: ۸۱۹۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
استاد جامعه شناسی انشگاه تهران در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
یکی از مهمترین دلایل این اقدامات وحشت زده شدن دشمنان از حوادث آخر الزمان است و اینان از بازگشت امام و مقام امامت عصبانی اند پس از کتاب مقدس گذشته و شخص امام را می زنند. خلافت یعنی دموکراسی نخبگان جهت هدایت جامعه مثلا در ترکیه دموکراسی خلافتی است که نتیجه اش میشود اردوغان که اظهار می دارد دموکراسی ما لائیسیسم(خلافتی) است.
پایگاه 598 - ابراهیم فیاض؛ استاد دانشگاه تهران در مورد نقطه آغاز توهین و هجمه به شخصیت و عصمت پیامبر اعظم(ص)اینطور توضیح داد: عصر رنسانس، زمانی که اومانیسم در غرب ظهور کرد، به دنبال نفی خدا بود. به این معنا که خدا بعنوان مولف و ناظر بر کتاب، این جهان را خلق کرد و از بین رفت.این مسئله در قرآن هم از زبان یهودآمده که:  "قالت الیهود ید الله مغلوله" یعنی  خدا که خلقت کرد، دستش بسته شد و تنها متن کتاب مقدس(آفرینش) بدون مفسر و مولف بر جای ماند.

وی با اشاره به تکرار این واقعه در صدر اسلام افزود: در آن زمان قبل از آنکه خلیفه بگوید حسبنا کتاب الله پیامبر اعظم (ص) به وحدت قران و عترت و نیز مفسر بودن اینها اشاره فرموده بود.

فیاض با تصریح بر اینکه اصل روشنفکری دینی در تاریخ بدون مفسر بودن قرآن بوده است، افزود: اکنون بحث دشمنی امثال بهائیت با اهل سنت همین است که میگوید فقط کتاب است بدون مفسر.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه صهیونیزم جهانی در قرن نوزده دو مکتب وهابیت در اهل سنت و بهائیت در تشیع را جهت نفی انسان کامل ایجاد کرده بیان داشت:  به اعتقاد صهیونیزم و یهود امام حاضر و ناظر باید نفی شود.

وی با اشاره به اینکه انجیل گراها و بقایای پروتستانتیزم پیغمبر و پاپ رانفی کردند،اظهار داشت: به اعتقاد آنها هر کس پیامبر خودش است و تفسیر کتاب نه به عهده حضرت عیسی بلکه به عهده شخص میباشد. این اعتقاد انجیل گراها مصداق کامل متن گرایی و برداشت مبنی بر ظاهر کتاب است.

فیاض پس از بیان این سابقه طولانی جهت نفی خدا و انسان کامل گفت: اگر آن زمان که امام فتوای ارتداد سلمان رشدی را داد  برخی روحانیون غرب گرا این قتوا را عملی می کردند اکنون بعد از بیست سال شاهد به فیلم در آمدن کتاب آیات شیطانی که نوعی کرنو گرافی( فحشانگاری) است، نبودیم.

ابراهیم فیاض یکی از مهمترین دلایل این اقدامات را وحشت زده شدن دشمنان از حوادث آخر الزمان دانسته و افزود: اینان از بازگشت امام و مقام امامت عصبانی اند پس از کتاب مقدس گذشته و شخص امام را می زنند.

وی افزود: بنده 11 سپتامبر آلمان بودم جالب بود که آن سال آلمان به اندازه 400 سال کتاب قرآن در کشورش فروخت واینجاست که آیه" یدخلون فی دین الله افواجا" معنا پیدا می کند و از آنجایی که مقام امامت فقط در تشیع است شک نکنید که مردم در آینده نه چندان دور به دین اسلام و علی الخصوص تشیع در می آیند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه ملتهای اسلامی اکنون به شدت متاثرند از الگوهایی چون حزب الله لبنان که برای اولین بار و با کمترین امکانات امریکا و اسرائیل را شکست اظهار داشت: این اتفاقات باعث می شود که ما بیشتر به مقام امامت پیامبر نزدیک شویم.

ابراهیم فیاض در پاسخ به اینکه وظیفه اقشار مختلف در مقابله با این اهانت چیست افزود:  پاسخ های ما عموما نقضی است حال آنکه پاسخ باید انحلالی باشد اکنون ما باید به پیچ تاریخی که در حال ترسیم شدن است برسیم این پیچ تاریخی از خلافت به امامت است. خلافت یعنی دموکراسی نخبگان جهت هدایت جامعه مثلا در ترکیه دموکراسی خلافتی است که نتیجه اش میشود اردوغان که اظهار می دارد دموکراسی ما لائیسیسم(خلافتی) است.

وی در پایان با اشاره به بحث پارادایم امامتی تصریح کرد: اکنون وظیفه ما در حوزه و دانشگاه  مطرح کردن همین بحث است. زمانی به صورتهای مختلف می خواستند ولایت فقیه را خلافتی کنند ولی پارادایم امامتی یعنی همین الان امام حاضر و ناظر و مفسر وجود دارد و ما با ولایتی که در پناه امام عصر داریم به تفسیر کتاب قرآن می پردازیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
عصر رنسانس، زمانی که اومانیسم در غرب ظهور کرد، ...
آقاي دكتر اومانيسم ريشه در يونان باستان دارد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها