کد خبر: ۸۱۹۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی مرصاد _ روزنامه شرق که به نظر می رسد در راستای کمک به اهداف دنیای استکبار و تکمیل استراتژی آمریکا مبنی بر هتک حرمت آنچه که مقدسات و خطوط قرمز ملت است برنامه های مشخص و مدونی را پیش گرفته بود توقیف شد.

اهانت روزنامه شرق به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اوج عناد و اختلاف سردمداران این نشریه را با اصول و ایدئولوژی مردم به تصویر کشید.

عجیب است که بدیهی ترین نقاط اشتراک ملت، یعنی دفاع دلیرانه و آگاهانه از اسلام، انقلاب و تمامیت ارضی کشور هدف قرار می گیرد و سعی می شود که اتفاقی کورکورانه را در قالب یک کاریکاتور سخیف به افکار عمومی تحمیل کند.

مردمی که هنوز و تا قیامت داغدار هزاران جوان و فرزند سرفراز خود هستند که در رسیذن به خطوط مقدم جبهه های معرفت و آگاهی از یکدیگر پیشی می گرفتند.

مردمی که عده زیادی از آنها تکه های ریز و درشت ترکش ها یا به عبارت درست تر تلنگرهای آگاهی و بصیرت را در پیکر خود احساس و با آن زندگی می کنند.

با کنار هم قرار دادن سلسله اتفاقات اخیر و نتایج آن شاید بتوان به راحتی نتیجه گرفت که روزنامه شرق و به عبارت بهتر تریبون نیمه سوخته جریان فتنه به چه هدف و انگیزه ای دست به انتشار چنین موهوماتی می زند.

پس از سلسه مطالب این نشریه در حمایت تلویحی و گاهاً واضح از تروریست های سوریه و تلاش برای شنا کردن در خلاف مسیر آب، نوشته های اخیر این روزنامه این موضوع را به اذهان متبادر می کرد که اهالی شرق و البته سردمداران طیف فکری این روزنامه چندان از روند پیروزمندانه سیاست ها نظام و انقلاب اسلامی در کشور سوریه خوشحال نیستند و مدام سعی در مخدوش جلوه دادن آن دارند.

اما بسیار دور از ذهن بود که روشن شدن ابعاد مختلف حقیقت در سوریه و پیروزی استراتژی دفاع مقتدارنه از خط مقدم جبهه مقاومت، به حدی باشد که دست به حماقتی آشکار بزنند و الگوی همه مقاومت های امت حزب الله یعنی دفاع مقدس را هدف قرار دهند.

اجلاس با شکوه غیر متعد ها در تهران و همسویی قابل توجه دو سوم از کشورهای جهان با دیپلماسی مقاومتی مبتنی بر منطق و عدالت جمهوری اسلامی و البته باز هم نوشته های دو پهلوی نشریاتی از جنس شرق، واکنش توأم با عصبانیت آنها را دور از ذهن نشان نمی داد.

گرچه تأکید می کنیم بروز این واکنش در قالب اهانت به شهدا و رزمندگان اسلام حماقتی گستاخانه تر از آنچه بود که پیش بینی می شد.

واکنشی شاید از جنس عصبانیت سردم داران استکبار مثل تعطیلی سفارت خنثی و بی خاصیت کانادا در ایران.

البته موضوعی که بیشتر در این مورد جلب توجه می کند هم زمانی این اقدام بی ادبانه با انتشار فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی به ساحت پیامبر مکرم اسلام (ص) است که ابعاد تازه ای از پازل ستیز با مقدسات را از سوی غرب روشن خواهد کرد.

پازلی که به نظر می رسد نشریه ای مثل شرق و سران جریان نزدیک به این روزنامه نیز قسمتی از آن را تشکیل می دهند.

کاریکاتور دانمارکی، توهین به نبی مکرم اسلام در فرانسه، آتش زدن قرآن در آمریکا و انتشار فیلم موهن امریکایی سلسله عملکرد استکبار در خدشه دار کردن اعتقادات مسلمانان جهان است که به نظر می رسد نمونه داخلی آن را نیز برای ضربه زدن به مقدسات خاص ملت ایران طرح ریزی کرده اند.

مقدسات خاص ملت ایران که شاید بدیهی ترین آنها دفاع مقدس باشد.

نمونه هایی فیلم هایی که پس از اکران کوتاه واکنش مردم و در نهایت لغو اکران را در پی داشت، مقالات مضحک و توهین آمیز، کاریکاتور موهن به ساحت حضرت امام خمینی (ره) و اقدامی احمقانه مثل توهین به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس که زرین ترین برگ تاریخ ایران است را با نگاهی گذرا می توان تشخیص داد که در چه راستایی گام بر می دارد.

اقدامات سریالی که می توتن گفت حلقه داخلی پازل آمریکا برای خدشه دار کردن مقدسات خاص ملت ایران است.

اظهارات رئیس بسج مستضعفین در رابطه با هتاکی روزنامه شرق

سردار محمدرضا نقدي در همين رابطه گفت: آيا چنين روزنامه‌هايي كه جز براي پاك كردن شيشه به هيچ دردي نمي‌خورند برازنده نام ايران و ايراني هستند؟

وي اضافه كرد: از روزنامه‌هاي وابسته به باندهاي قدرت و ثروت و سلفان سران غارتگر بيت‌المال چه انتظاري داريد؟ كساني كه از روز اول سرسپرده سفارت روباه پير انگليس بوده‌اند، طبيعي است كه از تعطيلي سفارت ارباب، عصباني و خشمگين باشند. كاملا طبيعي است وقتي ديگر صدام مرده و نيست تا با بسيجي‌ها بجنگد و خطر بسيج را نسبت به آمريكا و انگليس مهار كند، بايد كسي جاي صدام را پر كند و چه كسي بهتر از جيره‌بگيران سنتي و نسل‌اندرنسل انگليس؟

رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: ما از چنين روزنامه‌هايي گله نداريم؛ اينها اقتضاي نوكريشان همين است و خيلي طبيعي است روزنامه‌هايي كه از جاسوس‌هاي برگشت‌خوردهMI6 حمايت مي‌كنند به بسيج بتازند. از دستگاه فرهنگي كشور گله‌منديم كه چرا بايد مجوز انتشار چنين روزنامه‌هايي را با يارانه گرفتن از بيت‌المال بدهد؟

نقدي افزود: گله ما اين است كه افراد عقب‌مانده‌اي كه بعد از سي سال هنوز نفهميده‌اند در ايران، انقلاب شده است و استكبار غرب رو به زوال است، افراد متحجري كه هنوز هم به اطاعت كوركورانه از سفارتخانه‌هاي غربي پايبند هستند، كساني كه هيچ هنر و خلاقيت فكري ندارند جز اينكه آنچه را شبها، راديوها و شبكه‌هاي استعماري مي‌گويند روزها در روزنامه‌شان بنويسند؛ در كشور پيشرفته و رو به رشدي مانند جمهوري اسلامي ايران با اين مردم با فرهنگ و فهيم، چرا بايد چنين افرادي مجوز نشريه داشته باشند؟

وي در پايان با بيان اينكه "آيا چنين روزنامه‌هايي كه جز براي پاك كردن شيشه به هيچ دردي نمي‌خورند برازنده نام ايران و ايراني هستند؟"، اظهار كرد: اميدواريم دولت وظيفه خودش در قبال چنين رنگين‌نامه‌هاي سخيفي را انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۱۳:۴۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
حالا آماده باشید. چند روز احمدی نژاد نبود این کاریکاتور چاپ شد و شجریان و مهدی خان برگشتند. وای به روزی که احمدی نژاد رییس جمهور نباشد!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها