کد خبر: ۸۱۹۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
این خبر را تازه دریافت کردم ، بعد از بررسی های لازم در این خصوص اظهار نظر خواهم کرد. وی تاکید کرد: آرزو می کنم در هیچ جای دنیا کسی زندانی نشود، بویژه اگر از اصحاب رسانه باشد.
خبرنگار یک روزنامه ایتالیایی زبان در کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهوری از آقای احمدی نژاد پرسید واکنش جنابعالی به دستگیری مشاور مطبوعاتی شما و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چیست؟ که رییس جمهوری کشورمان برای پیشگیری از به حاشیه راندن سخنان مهم خود در سازمان ملل توسط رسانه های بیگانه در اظهاراتی کوتاه و دقیق پاسخ داد: این خبر را تازه دریافت کردم ، بعد از بررسی های لازم در این خصوص اظهار نظر خواهم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، دکتر احمدی نژاد همچنین تاکید کرد: آرزو می کنم در هیچ جای دنیا کسی زندانی نشود، بویژه اگر از اصحاب رسانه باشد.

گفتنی است؛ بعد از بازداشت آقازاده فراری و فائزه هاشمی پیش بینی می شد که افرادی چون جوانفکر نیز به زندان روانه شوند اما برخی از حامیان و نزدیکان اقای جوانفکر، همزمانی بازداشت جوانفکر با سخنرانی مهم رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را سوال برانگیز خواندند.

عبدالرضا داوری ضمن اعلام این مطلب افزود: قوه قضاییه باید به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا زمان اجرای حکم محکومیت علی اکبر جوانفکر را دقیقا همزمان با آغاز آخرین سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرده است؟

وی اظهار داشت: زندانی شدن مشاور رییس جمهور همزمان با سخنرانی دکتر احمدی نژاد که باید کانون توجهات بین المللی باشد باعث انحراف اذهان به سمت موضوعات فرعی شده و موجب به حاشیه رفتن پیامهای اسلامی و جهانی سخنرانی رییس جمهور خواهد شد. 

داوری گفت: آیا بهتر نبود که موضوع اجرای حکم جوانفکر به پس از بازگشت رییس جمهور از امریکا موکول می شد تا دکتر احمدی نژاد تحت فشار سوالات نیش دار رسانه های معاند غربی قرار نمی گرفت؟

وی افزود: مگر علی اکبر جوانفکر که از چهره های شاخص و خوش سابقه رسانه ای کشور است مانند برخی آقازاده ها قصد اقامت چندساله در انگلیس را داشت که برای زندانی شدنش  حتی به او فرصت ندادند تا سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل را مشاهده کند؟   

داوری اظهار داشت: همه شهروندان در برابر قانون یکسان هستند و علی اکبر جوانفکر نیز در برابر قانون خاضع است اما باید اذعان نمود که در انتخاب زمان اجرای حکم او بی سلیقگی صورت گرفته است ضمن آنکه هنوز تکلیف درخواست جوانفکر پیرامون اعمال ماده 18 در خصوص پرونده اش مشخص نشده بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت ˈعلی اکبر جوانفکرˈ مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و مدیرعامل ایرنا، گفت: بعد از بررسی در این خصوص اظهار نظر خواهم کرد.

خبرنگار یک روزنامه ایتالیایی زبان در کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهوری از آقای احمدی نژاد پرسید واکنش جنابعالی به دستگیری مشاور مطبوعاتی شما و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چیست؟

رییس جمهوری پاسخ داد: این خبر را تازه دریافت کردم ، بعد از بررسی های لازم در این خصوص اظهار نظر خواهم کرد.

وی تاکید کرد: آرزو می کنم در هیچ جای دنیا کسی زندانی نشود، بویژه اگر از اصحاب رسانه باشد.

رییس جمهوری در خصوص شهادت خبرنگار ˈپرس تی ویˈ نیز گفت: من از شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم و باورم این است که باید همه به حریم خبرنگاران احترام بگذارند و اجازه دهند که جریان آزاد اطلاع رسانی در همه جای دنیا به راحتی شکل بگیرد.

احمدی نژاد شهادت خبرنگار پرس تی وی را به جامعه رسانه ای بین المللی و همکاران وی در صداوسیمای جمهوری اسلامی تسلیت گفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها