کد خبر: ۸۱۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۲۷ دی ۱۳۸۹
مجدالدین معلمی؛

خبر فاینشنال تایمز ساده و گویاست. "تجارت چادر مشکی در لیست تحریم های هسته ای ایران قرار گرفت. تجار ایرانی که هر سال با واردات حدود ۶۰ میلیون متر مربع پارچه چادری مشکی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین سود کلانی به جیب می زنند. با ادامه این تحریم ها ممکن است در آینده شاهد گرایش متفاوتی در لباس و پوشش زنان ایرانی باشیم"!!

فی الحال کاری به این ندارم که چادر مشکی چه ربطی به انرژی هسته ای دارد! بنای رجزخوانی در خصوص ترس غرب از حجاب برتر و چادر مشکی را هم ندارم و نمی خواهم حماقت آنها در تعیین چنین تحریم هایی به تمسخر بگیرم که به قول حضرت لسان غیب شیرازی:
 
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست        عرض خود می بری و زحمت ما می داری      
 
اصلا قصد ورود به مباحثه در خصوص اهداف پنهان و آشکار غرب در فشار به توده مردم در مقرر کردن تحریم های اجتماعی را هم ندارم. غرض از این نوشتار بررسی فواید این تحریم پر خیر و برکت است!

بنا به گزارشات خبری سالانه ۶۰ میلیون مترمربع پارچه چادری به طور قانونی وارد کشور می شود. برآورد می شود ۳۹ میلیون مترمربع هم به طور غیر رسمی و قاچاق به بازار سرآزیر شود و با احتساب تولید قریب ۳ میلیون مترمربع در داخل، سالانه ۱۰۲ میلیون متر مربع پارچه چادری در ایران مصرف می شود!

چرا برای چنین بازار پر تقاضا و تبعا" پر سودی {با گردش مالی به طور متوسط سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار} هیچگاه اراده جدی برای تولید انبوه در کشور وجود نداشته است؟ چرا کار به جایی رسیده است که غرب نادان به خیال خود چشم اسفندیاری برای ضربه زدن و فشار به ایران یافته است؟

جواب را باید در واردات بی رویه و نرخ ۱۷ درصدی تعرفه واردات چادر مشکی دانست. تعرفه ای که گفته می شود در سال ۱۳۸۵ به صفر هم رسیده است! طبیعی است در این شرایط برای هیچ سرمایه گذاری نمی ارزد هزینه های دردسر دار تولید را به تن بخرد!

تحریم پارچه چادر مشکی خبر بسیار خوبی است که نهایتا سودش به جیب ملت ایران می رود. درست است در برهه ای کوتاه، تحت فشار قرار می گیریم ولی مجبور می شویم برای خودکفایی این نیاز ملی تلاش کنیم و نیز باعث جلوگیری از خروج ارز و افزایش و رونق اشتغال شود. البته از این تحریم دو گروه ضرر جدی می کنند. اول کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی -که به درک ضرر کنند!- دوم تجار وارد کننده که آنقدر در طول این سی سال سود برده اند که این ضررها به جایی شان بر نمی خورد-!

باید به جان دشمن نادان دعا کنیم که تحریم مان می کند تا سالی ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج نکنیم! باید تشکر کنیم که به ما فشار وارد می کند تا زین پس زنان مان چادرهایی وطنی به سر کنند! باید سپاسگذار باشیم که به زور می خواهد باعث ایجاد هزاران شغل جدید شود! باید ممنون شان باشیم که به جد اصرار دارند منابع مالی مان به جیب کشورهای دیگر و قلیلی تاجر ریخته نشوند.

کاش می دانستم مشاوران این تصمیم گیران ابله جهانی کی اند تا به او می رساندم چرا فقط پارچه چادری؟ خب در کفش هم تحریم کنید. در پوشاک و لوازم آرایشی هم تحریم کنید. در لوازم خانگی که حتما تحریم کنید. بیچاره کرد این واردات صنعت ما را! اصلا در تمام ملزومات مصرفی تحریم مان کنید! باور بفرمایید اگر ذره ای گله کردیم.

جناب شورای امنیت! درخواست داریم باز هم از این قسم تحریم ها برای مان ببرید!! لطفا" تحریم بعدی...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
آخه عزیز من این پارچه چادر تحریم بشه نمی گی این عسگراولادی و رفقاش چی بخورند؟؟
یعنی تا حالا کسی به فکر این نیفتاده بود که پارچه چادر رو تو ایران هم میشه تولید کرد یا قضیه بخور بخور بوده؟؟؟؟
دوست عزیز من و امثال من مثل تو و امثال تو نیستیم که خودمون رو گول بزنیم. من و امثال من واقعیت رو می بینیم و تو و امثال تو اونجور که اقتضای رسیدن جیره بهتون هست می بینید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها