کد خبر: ۸۱۷۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۵ مهر ۱۳۹۱

علیرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس بدون شک یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین اتفاق از دوران پر فراز و نشیب ایران اسلامی است که دربرگیرنده درس‌های بسیاری برای نسل جوان و تمام آزادگان جهان است.

‌وی ادامه داد: با وجود حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی و عربی و حتی سازمان‌های بین‌المللی در آغاز تجاوز به خاک کشور و ادامه آن، به دلیل پایمردی جوانان و تبعیت از رهبری، ملت ایران در اوج مظلومیت و در نهایت اقتدار توانست حماسه‌ای بی‌بدیل از شجاعت، شهامت و پایداری را در تاریخ کهن کشور به یادگار بگذارد.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با بیان اینکه پذیرش قطعنامه 598 تغییر تاکتیک بود نه تغییر راهبرد ابراز کرد: جنگ با تمام فراز و نشیب‌هایش به نقطه پایان رسید و پرونده ملت ایران در این مرحله مختومه شد اما پایداری و ایستادگی ملت ایران به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم که نزدیک به دو دهه از قبول قطعنامه می‌گذرد، هنوز اما و اگرهایی در ارتباط با آن وجود دارد خاطر نشان کرد: پس از اعلام قبول قطعنامه برخی کوته‌نظران زبان به شماتت علیه امام راحل گشودند و اما و اگرهایی را مطرح ساختند که مسئول خون‌های ریخته شده چه کسی است.

نظری با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سوم اسفند 67 در بیانیه پاسخی کامل به این افراد داد گفت: از منظر امام پذیرش قطعنامه تغییر راهبردی انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار نبود بلکه تغییر تاکتیک به اقتضای شرایط بود تا دشمن را در جبهه‌های دیگر تا شکست کامل که همان رفع فتنه در جهان و تشکیل حکومت جهانی اسلام است، تعقیب کند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بارها تاکید کرده بود سر سازش با کفر را ندارد ادامه داد: در همان بیانیه قبول قطعنامه، امام خمینی(ره) بر ادامه مبارزه تا رفع کامل فتنه در جهان تاکید کرد.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: همان زمان امام خمینی(ره) در بیانیه خود با مخاطب قرار دادن رزمندگان فرمودند «ای کسانی که حاضر نیستید از غرور مقدستان دست بردارید، بغض و کینه خود را در سینه‌ها نگه دارید و بدانید که پیروزی از آن شماست».

وی با بیان اینکه جنگ و دفاع تنها به آن هشت سال منحصر نشده و امروز نیز ادامه دارد گفت: اگر پس از آن دفاع مقدس دشمن حمله به هویت نظام و جنگ شبیخون و ناتوی فرهنگی را آغاز کرد، در ادامه همان مبارزه و جنگ بود و اگر استکبار امروز پس از سه دهه تحریم‌های هوشمند علیه کشور را دنبال می‌کند، همان خط مقابله و مبارزه گذشته بوده که امروز در این شکل ظاهر شده است.

نظری خاطر نشان کرد: دشمنان امروز هم که در کمال درماندگی و ناباوری برکات هشت سال دفاع مقدس که یکی از آن همان صدور انقلاب به سراسر جهان است را نظاره می‌کنند، از روی استیصال و درماندگی به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند، که این عمل نیز دنباله همان مقابله و جنگ است.

وی با اشاره به اظهار ضعف استکبار در برابر فرهنگی که دفاع مقدس ایجاد کرد ابراز داشت: اگر امروز نتانیاهو اعلام می‌کند در خاورمیانه به هر طرف نگاه می‌کنیم (امام) خمینی و (آیت‌الله) خامنه‌ای را می‌بینیم که خیمه زده‌اند، از آثار و برکات آن حماسه جاوید و بی‌نظیر هشت سال دفاع مقدس است.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است افزود: این فرهنگ امروز می‌تواند در تمام عرصه‌ها یاری‌رسان ما و شکست‌دهنده دشمنان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها