کد خبر: ۸۱۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۷ دی ۱۳۸۹
مشروح سخنان شب گذشته دبیر کل حزب الله لبنان:
سید حسن نصر الله با توجه به ملاقات طولانی سفیر امریکا با یکی از نمایندگان پارلمان لبنان، گفت: روشن است که امریکایی ها به دنبال دخالت هستند و محور واشنگتن- تل آویو در پی آن هستند که بار دیگر سعد حریری را به نخست وزیری برسانند. در حالی که آنان در این زمینه به موفقیت نخواهند رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با اشاره به دادگاه فرمایشی ترور رفیق حریری گفت: سعد حریری بر ارتباط دولت لبنان با این دادگاه تاکید دارد، در حالی که این دادگاه در مسیر نادرستی حرکت کرده و در جهت مصالح لبنان نیست.

به گزارش پایگاه 598،  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دشب گذشته در سخنانی تلویزیونی، به تشریح وقایع اخیر لبنان و دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری و کیفر خواست آن پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر مذاکرات متعدد با گروه های مختلف لبنانی درباره رای دادگاه بین المللی رفیق حریری گفت: تمام کسانی که به لبنان و آرامش آن اهمیت می دهند باید رای اولیه این دادگاه را رد کنند.

وی با تشریح درخواست های شفاف گروه های معارض این دادگاه از دولت لبنان افزود: خروج قاضی های لبنانی و عدم حمایت های مالی از این دادگاه نمی تواند در اصل برگزاری دادگاه خدشه وارد کند بلکه به نظر ما دولت لبنان نباید از دادگاهی حمایت کند که در پی از میان بردن وحدت و آرامش لبنان است.

سید حسن نصر الله با اشاره به موافقت عربستان که از جمله میانجی ها بین گروه های مختلف لبنان بود، با شروط حزب الله و همپیمانان آن، اضافه کرد: علی رغم همه اینها سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان این مسئله را نپذیرفت و بر ادامه روند قبلی تاکید کرد.

وی با اشاره به بیماری ملک عبدالله پادشاه عربستان، این مسئله را نیز موجب ناتمام ماندن میانجگری عربستان و سوریه دانست و بیان داشت: در روزهای گذشته مقامات عربستان در تماس با مقامات سوری از توقف فعالیت های خود در این زمینه خبردادند و از سوی دیگر نیز دادگاه اعلام کرده که رای خود را زودتر از زمان قبلی اعلام خواهد کرد. به همین دلیل ما و دوستانمان به این نتیجه رسیدیم که وزرای خود را از دولت کنار بکشیم و دست رییس جمهور را برای انتخاب نخست وزیر و دولت جدید باز بگذاریم.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به کارشکنی های امریکا و اسرائیل در جریان مذاکرات اظهار داشت: امریکا و اسرائیل وقتی در هفته های اخیر متوجه نزدیک شدن گروه های لبنانی و نتیجه بخش بودن تلاش های عربستان و سوریه شدند، با قدرت وارد شده و به این دو کشور اعلام کردند که اجازه نمی دهند مسئله دادگاه رفیق حریری با فعالیت های این دو کشور به پایان رسد.

وی با انتقاد از عملکرد سعد حریری در این ماجرا گفت: تمامی لبنانی ها این سوال را می پرسند چرا نخست وزیر چنین موضع گیری هایی می کند. به عقیده من سعد حریری و گروه او از ابتدا درک درستی نسبت به تلاش دو کشور عربستان و سوریه نداشتند و از فشاری که آنها در این ماجرا از سوی امریکا تحمل می کردند، مطلع نبودند.

دبیر کل حزب الله افزود:‌به عقیده من گروه سعد حریری صلاحیت این را ندارند که کشور را از بحران ها نجات دهند.

وی اظهار داشت: سعد حریری بر ارتباط دولت لبنان با این دادگاه تاکید دارد، در حالی که این دادگاه در مسیر نادرستی حرکت کرده و در جهت مصالح لبنان نیست.

سید حسن نصر الله افزود: گروه سعد حریری باید در مسیری حرکت کنند که موجب ایجاد تفرقه در لبنان نشوند و مصلحت لبنان را بالاتر از مصالح حزبی و گروهی خود قرار دهند.

وی با اشاره به مسئله شاهدان دورغین دادگاه رفیق حریری و ضرباتی که این مسئله به لبنان زد، اظهار داشت: رسیدگی به این مسئله به نفع لبنان است.

 

دبیرکل حزب الله، انتشار نوار صوتی مکالمات یکی از مهمترین شاهدان دروغین توسط یکی از شبکه های لبنانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر کسی سخنان ما را قبول ندارد می تواند به این مستندات مراجعه کند که از سوی دفتر خود آقای حریری درز پیدا کرده و منتشر شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر رسیدگی به ترور رفیق حریری، افزود: آنچه شما امروز در لبنان می بینید به دلیل طمع ورزی کشورهای بیگانه در لبنان است.کسانی که رفیق حریری را ترور کردند و به لبنان و خاک لبنان طمع دارند و کسانی که می خواهند لبنانی ها با هم بجنگند.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان امشب در سخنانی، مواضع این گروه در مورد دادگاه ترور رفیق حریری و مسایل داخلی لبنان و منطقه را تشریح کرد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به مسئله خروج وزرای نزدیک به حزب الله و همپیمانان آن و سقوط دولت سعد حریری، اظهار داشت: این مسئله ای بود که مطابق قانون اساسی و حق ما و گروه های هم پیمان ما بوده است.

سید حسن نصر الله به عدم صلاحیت دولت حریری برای مقابله با دادگاه فرمایشی رفیق حریری اشاره کرد و افزود: آنها در تلاش بودند تا لبنان را از داخل ویران کنند و هر وقت که کار در داخل بر آنها مشکل می شد به خارج پناه می بردند و ما تمایلی به ادامه کار با دولتی عاجز نداشتیم.

وی بیان داشت: استعفای یازده وزیر نزدیک به حزب الله بر اساس حق قانونی و دموکراتیک ما صورت پذیرفته است و برخی صحبت ها درباره این رویداد برای ما ارزشی ندارد.

دبیرکل حزب الله در مورد انتخاب نخست وزیر جدید بیان داشت: ما در جریان مقاومت به تعهدات خود پایبندیم و از هیچ چیز در این راه بیم نداشته و  به آن اهمیتی نمی دهیم.

وی افزود: کسانی که به دیگران دل خوش کرده اند، باید نگران باشند زیرا آنها در پایان کار شرمگین خواهند بود و ما سرفراز خواهیم بود.

سید حسن نصر الله انتخاب نخست وزیر جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، جریان مقاومت و هشت مارس به این نتیجه رسیده اند که آقای سعد حریری را برای نخست وزیری مجدد نپذیرند زیرا تجربه ماه های گذشته نشان داده است که وی گزینه مناسبی برای دولت لبنان نیست. اما اینکه گزینه ما و گروه های هم پیمان ما برای نخست وزیری که خواهد بود، مسئله ای است که در جلسات روزهای آتی مشخص خواهد شد.

وی به رایزنی های فشرده امریکا برای انتخاب نخست وزیر مطابق میل غرب در لبنان اشاره کرد و گفت: امریکا قطعا به منافع ملت لبنان نمی اندیشد و آنچه برای آنها اهمیت دارد منافع امریکا و خصوصا اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: در انتخابات پارلمانی که در گذشته داشتیم، برخی کشورها میلیونها دلار هزینه کردند تا نمایندگانی مطابق میل خود به پارلمان بفرستند و سپس با استفاده از آنها اوامر خود را دنبال کنند.

وی به ملاقات طولانی سفیر امریکا با یکی از نمایندگان پارلمان لبنان اشاره کرد و گفت: روشن است که امریکایی ها به دنبال دخالت هستند و محور واشنگتن- تل آویو در پی آن هستند که بار دیگر سعد حریری را به نخست وزیری برسانند. در حالی که آنان در این زمینه به موفقیت نخواهند رسید.

 

سید حسن نصر الله اظهار داشت: من وظیفه دارم در مورد شرایط خطرناکی که در کمین آینده لبنان است هشدار دهم و ما شنیده ایم که آقای بلمار درصدد بیان کیفر خواست دادگاه رفیق حریری است در آینده نزدیک است و بر اساس اطلاعات ما این رای از پیش تعیین شده است و حتی روز اعلام این رای نیز برنامه ریزی شده است و آنها در صدد فتنه انگیری در لبنان هستند.

وی در این زمینه افزود: آنها زمانی را برای اعلام این رای در نظر گرفته اند که دولت لبنان می خواهد تشکیل شود و نخست وزیر انتخاب شود و تلاش می کنند تا موجب هرج و مرج در لبنان شوند.

دیبر کل حزب الله بیان کرد: در روزهای آینده ما گزینه های مختلفی پیش رو داریم؛ یکی پیشنهادات و مشورت هایی است که به میشل سلیمان به عنوان رییس جمهور برای انتخاب نخست وزیر خواهد شد و دیگری نیز اعلام رای دادگاه رفیق حریری است.

وی در مورد انتخاب نخست وزیر جدید لبنان گفت: از نظر ما مشاوره های پارلمان به رییس جمهور مسئله ای عادی و داخلی است و نمایندگان پارلمان دراین خصوص با رییس جمهور مذاکره می کنند و محور مقاومت نیز در این زمینه مانند دیگر احزاب این مشاوره و مذاکره را خواهند داشت.

سید حسن نصر الله افزود: اما صدور رای اولیه دادگاه ترور رفیق حریری مسئله ای دیگر است که ما بارها موضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم و باز هم آن را اعلام خواهیم نمود.

وی با اشاره به حوادث منطقه ای، سقوط دولت دیکتاتور تونس را به مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: شما دیدید کشورهایی که بن علی دیکتاتور تونس به آنها تکیه کرده بود هنگام فرار، از پذیرفتن او خودداری کردند و این باید سبب عبرت برای همه باشد که به جای تکیه به غرب به خواسته مردم خود اهمیت دهد.

دبیر کل حزب الله ورود کشورهای غربی به پرونده رفیق حریری را سبب پیچیده تر شدن این مسئله دانست و گفت: آنها به دنبال حل این ماجرا نیستند و می خواهند گروه های لبنانی را رو در روی هم قرار دهند.

وی اضافه کرد: آخرین نکته در مورد رای دادگاه این است که برخی از مردم به ما می گویند شما بایستید و منتظر بمانید تا رای دادگاه صادر شود و پس از آن، مواضع خود را مطرح کنید، اما اعتقاد ما این است که نباید در برابر رای دادگاه ساکت بنشینیم و نظاره گر باشیم، چرا که رای دادکاه بر اساس ظلم و جور و مستندات دروغین صادر می شود به همین دلیل لزومی به صبر کردن نیست.

سید حسن نصر الله با تاکید بر رسیدگی به خون شهید رفیق حریری به اشتباه کسانی که در مسیر دادگاه بین المللی قرار دارند، اشاره کرد و افزود: آنچه شما امروز در لبنان می بینید به دلیل طمع ورزی کشورهای بیگانه در لبنان است. کسانی که رفیق حریری را ترور کردند و به لبنان و خاک لبنان طمع دارند و کسانی که می خواهند لبنانی ها با هم بجنگند.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۸۹
۰
۰
هاشمی رفسنجانی؛سهل انگاری در مبانی نظری ؛ دوگانگی در میدانهای عمل (فراز دوّم) روش شناسی نظام سلطه در به انحراف کشاندن دولتمردان جمهوری اسلامی از راهبردهای ترسیمی ولی فقیه (به قلم رضا گلپور)
چرا امام خمینی سید حمید روحانی را مأمور به تاریخ نگاری انقلاب اسلامی نمود نه علی اکبرهاشمی رفسنجانی را!؟
http://ammariyon.ir/fa/pages/?cid=5416

خلاصه:
ملاحده واذنابشان که داعیه دار حکومت جهان کنونی اند،در مسیر تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی در ایران ؛ تمام توان خود را در تغییر ماهیت جمهوری اسلامی به کار می گیرند. آنان متّکی بر شناخت اقتضائات مفاهیم و ابزار مدرن و به اتّکاء عناصری معمولاً مشکوک السّابقه (یا با پیشینه های مبهم) و یا اقلّاً رادیکال و بی مبنا در کنار مسئولان تازه به قدرت رسیده ذرّه ذرّه با استفاده از غفلت یا تغافل نظری یا ضعف های دیگر شخصیتی آن مسئولان ؛ زمینه ی همنوایی آرام و رو به رشدشان با آواهای انحرافی را در تعارض با ولایت فقیه فراهم می آورند . تعارضی که متآسفانه در تاریخ انقلاب اسلامی در مواردی نظیرآیت الله العظمای شیخ "حسینعلی منتظری"(با آن سوابق درخشان در تاریخ انقلاب ) به تضاد منجر گردید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۲۷ دی ۱۳۸۹
۰
۰
خدا بهشون عقل بده تا حرفهای سید حسن رو اویزه گوششون کنند...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها