کد خبر: ۸۱۵۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
نمایندگان مجلس سوریه در دیدار با ولایتی/
نمایندگان مجلس سوریه با بیان اینکه این کشور درگیر یک جنگ جهانی است، یادآور شدند که دمشق بهای حضور خود در محور مقاومت را می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد صبحی ابوالشامات» رئیس کمیسیون امنیت ملی سوریه در دیدار هیئت پارلمانی سوری با علی اکبر ولایتی دبیر کل دبیرخانه بیداری اسلامی که امروز (سه‌شنبه) در محل این دبیرخانه برگزار شد به خاطر پایداری در حمایت ایران برابر یورش جهانی علیه سوریه قدردانی کرد و افزود: بحران سوریه رو به پایان است و اوضاع داخلی کشور به روال عادی خود باز می‌گردد.

وی خواستار همکاری و حمایت اقتصادی ایران از سوریه شد تا این کشور بتواند مقابل بحران‌ها به پایداری و مقابله خود ادامه دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی سوریه با ابراز امیدواری نسبت به همکاری ایران برای پایان بحران اظهار داشت: گذشت زمان نشان داد ایران تنها کشوری است که در سطح رهبری و مردمی همراه با سوریه بوده است.

الشامات روابط ایران و سوریه را راهبردی خواند که پایه ریزی آن از سوی امام خمینی (ره) و حافظ اسد صورت گرفته و خاطرنشان کرد: این روابط در دوران بشار اسد استقرار یافته و هر دو کشور در یک سنگر قرار دارند.

وی به تحریم‌ها و مجازات‌های اعمال شده علیه ایران و سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد:‌ ایران می‌تواند به مقاومت و پایداری خود در برابر این تحریم‌ها ادامه دهد و از ما نیز حمایت‌هایی را داشته باشد.

* نقش پلید رسانه‌های ارتجاع منطقه در تحولات سوریه

«خالد عبود» دبیر مجلس مردمی سوریه نیز در این دیدار با اشاره به تحولات این کشور گفت: آنچه در سوریه رخ داده حلقه‌ای از زنجیره طولانی تهاجمی است که نه فقط سوریه بلکه ایران و مقاومت منطقه را هدف قرار داد.

وی افزود: دشمن ما در خارج از سوریه است و نه در داخل که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

دبیر مجلس مردمی سوریه با اشاره به تلاش برخی برای سوءاستفاده از خواسته‌های مشروع مردم این کشور اظهار داشت: تلاش کردیم ضمن برآورده کردن خواسته‌های مردمی با سوءاستفاده‌گران برخورد کنیم، افزود: برخی تظاهر کنندگان خواسته‌های بیگانگان را دنبال کرده و بازیچه آنها بودند که سر دادن شعارهایی علیه ایران و حزب‌الله نشان داد این توطئه محدود به سوریه نخواهد بود.

وی به اظهارات «برهان قلیون» که گفته بود پس از به قدرت رسیدن با آمریکا و اسرائیل رابطه برقرار کرده و روابط با ایران را قطع می‌کند، خاطرنشان کرد: این یک تهاجم آشکار است که ارتجاع منطقه و غرب از 10 سال پیش آن را دنبال می‌کردند و محدود به سوریه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از رسانه‌های ارتجاعی منطقه در تحولات سوریه نقش پلیدی را بازی کرد.

* سقوط سوریه به معنای سقوط ایران و روسیه خواهد بود

«عمر اوسی» نماینده کردهای سوریه در مجلس از دیگر سخنرانان این نشست بود که اظهار داشت: ما در سوریه در معرض یک جنگ جهانی بیرحمانه قرار داریم. جنگ از سوی آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ارتجاع عرب و باند‌های تروریستی و وهابی که همه پایتخت‌های استکبار از آنها حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سوریه بهای حضور خود در محور مقاومت را می‌پردازد و این نتیجه حمایت تاریخی این کشور از مقاومت است، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ملاحظاتی در مورد برادران در مقاومت حماس داریم این کار را می‌کنیم. معتقدیم حماس به زیان اوضاع فلسطین به سمت مذهبی‌گرایی متمایل شده است.

نماینده کرد مجلس سوریه با اشاره به هدف این توطئه در سطح ملی برای فروپاشی سوریه و تشکیل ایالات‌های مذهبی، دینی، نژادی و طایفه‌ای یادآور شد: آنها این نقشه را در قالب هرج و مرج سازنده دنبال می‌کند.

اوسی کنفرانس ژنو را آخرین حلقه این نقشه خواند و اظهار داشت: این نقشه در طرح عنان شکل گرفته و امروز اخضر ابراهیم برای تکمیل آن ماموریت یافته است.

وی ادامه داد: معتقدم با پایان زمستان و آغاز بهار و پیروزی ارتش سوریه مذاکرات بین محور پایداری متشکل از ایران و عراق و آمریکا آغاز خواهد شد و دلایلی هم داریم که دنیا در مورد بحران سوریه رو به سوی ایران آورده که البته پیش از آن تلاش کردند در کنفرانس‌های مربوط به سوریه ایران را جدا نگه دارند.

نماینده کرد مجلس سوریه با اشاره به برگزاری نشست مشورتی سوریه در تهران که برخی دولت‌های مزدور آمریکا در آن حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این حضور به دستور آمریکا صورت گرفته بود.

اوسی موضع ترکیه را خطرناک‌ترین مواضع علیه سوریه در همکاری با توسعه اسرائیلی - آمریکایی خواند و افزود: ترکیه از آغاز بحران به مداخله پرداخت و تلاش کرد نمونه بنغازی و لیبی را در سوریه پیاده کند.

وی با اشاره به برخورد با کردهای این کشور گفت: ترکیه بیش از 3 هزار روستای کردستان را نابود کرده، از سلاح‌های شیمایی استفاده کرد و هر روزه حریم حاکمیت عراق در شمال را زیر پا می‌گذارد و تهدید کرده به بهانه تعقیب پ-ک-ک حاکمیت سوریه را نقض خواهد کرد. ترکیه با چنین ویژگی‌هایی از سوریه می‌خواهد به کردها دموکراسی و آزادی بدهد.

وی روابط با ایران را راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: سقوط سوریه به معنای سقوط ایران و روسیه خواهد بود.

* سوریه درگیر یک نبرد جهانی است

«ماریا سعادت» نماینده مجلس سوریه یکی دیگر از این سخنرانان بود که با اشاره به تحولات سوریه گفت: از همان آغاز تحولات مشخص بود که این یک نقشه و طراحی خارجی است.

وی ادامه داد: این نقشه سیاست خارجی سوریه و ترکیب فرهنگی و دینی این کشور را هدف قرار داده است، چرا که ضربه زدن به این دو عامل اصلی فروپاشی سوریه را به همراه خواهد داشت.

نماینده مجلس سوریه این کشور را جزو محور مقاومت خواند و یادآور شد: تضعیف این کشور به معنای شکستن خط مقاومت است. سوریه کلید حلقه مقاومت که اگر از بین برود، کل محور مقاومت از بین می‌رود.

سعادت سوریه را درگیر یک نبرد جهانی دانست و خاطرنشان کرد: محور مقاومت نیز درصدد تشکیل یک نظام جدید جهانی است که اگر سوریه در این مسیر مقاومت کرده و موفق شود، نظام جدید جهانی نیز شکل می‌گیرد. از جهان تک قطبی خارج شده و به سمت چند محوری حرکت می‌کند.

وی با اشاره به حضور مهم مسیحیان در ساختار فرهنگی منطقه، ساخت فیلم توهین آمیز پیامبر اسلام را محکوم کرد.

ولایتی در پایان سخنان نمایندگان مردم سوریه گفت: ایران همواره از آرمان‌های ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند، چرا که منافع ملت‌های سوریه، ایران، عراق، لبنان و تمامی منافع جهان اسلام به هم گره خورده است.

وی یادآور شد: تا پیروان مسیحیت در منطقه همواره در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی کردند و چنانچه اختلاف از یک کشور اسلامی پیش آید این امر بی‌شک با تحریک دشمنان مردم منطقه صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها