کد خبر: ۸۱۵۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
دستاوردهای وزارت اطلاعات در کشف و خنثی‌سازی تجهیزات معیوب و آلوده به منظور خرابکاری صنعتی در حوزه‌های مختلف، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس، دستاوردهای وزارت اطلاعات در کشف و خنثی‌سازی تجهیزات معیوب و آلوده به منظور خرابکاری صنعتی در حوزه‌های هسته‌ای، انرژی، مخابرات و زیرساخت‌های سایبری، نفت و دفاعی با حضور اصحاب رسانه به نمایش در آمد.

در این نمایشگاه که برای نخستین بار برگزار شد، تجهیزاتی متعلق به آمریکا، فرانسه و آلمان که به منظور اقدامات خرابکارانه در تاسیسات مهم و حیاتی کشور وارد شده بود، به نمایش گذاشته شد.

بر اساس اسناد ارائه شده در این نمایشگاه، حملات و خرابکاری صنعتی به این صورت انجام می‌گرفته که سرویس‌های جاسوسی غربی بعضا با سوءاستفاده از ناآگاهی عوامل خرید کالاها و قطعات صنعتی، بدافزارها یا سخت‌افزارهای معیوب را به این کالاها و از این طریق به مراکز حساس وارد می‌کردند تا موجب تخریب این مراکز شوند اما با هوشیاری به موقع مسئولان اطلاعاتی و همراهی بخش صنعت، جلوی آنها گرفته شده است.

مستندات وزارت اطلاعات نشان می‌دهد که هدف اصلی این حملات علاوه بر آسیب‌رساندن به مردم و غیرنظامیان، دلسرد کردن نخبگان و جامعه علمی کشور بوده است.

یکی از راهکارهای اصلی که برای مقابله با این حملات در پیش گرفته شده، علاوه بر آگاه‌سازی عوامل خرید این محصولات صنعتی، بومی سازی تولید قطعات و اتکای بیشتر به توان داخلی است که سرعت‌گرفتن قطار پیشرفت‌های صنعتی و علمی در کشور نشانی از موفقیت این راهکار است.

لازم به ذکر است؛ اقدامات خرابکارانه صنعتی در حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای، مخابراتی و انرژی توسط دشمنان جمهوری اسلامی از سال 88 و به ویژه در سال جاری که به عنوان سال تولید ملی نام گذاری شده، افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها