کد خبر: ۸۱۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۶ دی ۱۳۸۹

کارگردان «نفوذی» گفت: دشمنان نمی‌خواهند سینما به دست افراد انقلابی بیفتد ولی حالا افتاده و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا این سینما را از بین ببرند.    

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «نفوذی» با حضور «جمال شورجه» تهیه‌کننده، «مهدی فیوضی» کارگردان و «محمود گبرلو» منتقد در خبرگزاری فارس برگزار شد.

* جریان پشت پرده منجر به حذف سینمای دفاع مقدس شد

«مهدی فیوضی» در ابتدای این نشست، گفت: اگر سینماگری بخواهد دنبال اطلاعات در زمینه دفاع مقدس برود، حتماً به آن می‌رسد. درست است که ورود به آن سخت است ولی وقتی که وارد شوی کار راحت می‌شود.
وی در خصوص سینمای دفاع مقدس در دوران گذشته افزود: حدود 10 - 15 سال پیش، یک‌خطی پشت پرده بود و کاملاً سعی کرد طوری با سینمای دفاع مقدس برخورد کند که انگیزه‌ها را کاهش دهد. به شکل‌های مختلف در بحث تحقیقات و پژوهش‌ و تولید، فشارها و سخت‌گیری‌ها و اذیت‌ها شروع شد و فیلمساز می‌گفت من دیگر به سراغ سینمای دفاع مقدس نمی‌روم. فردی مثل مهاجرانی آن زمان درباره دفاع مقدس گفت ما جنگ برادر در مقابل برادر نداریم. این موضوع در ظاهر یک حرکت انسان‌دوستانه بود ولی در باطن به حذف سینمای دفاع مقدس منجر شد.

* در تمام دوره‌ها سعی کردند جلوی سینمای ارزشی و انقلابی را بگیرند

فیوضی ادامه داد: دشمن ما به خوبی قدرت تأثیرگذاری سینما را می‌داند. به همین دلیل تمام تلاش‌اش را می‌کند که این سینما قوت نگیرد. اگر به تمام دور‌ه‌ها دقت کنید به شکل‌های مختلف سعی کردند جلوی سینمای ارزشی و انقلابی و دفاع مقدس را بگیرند و نگذارند رشد کند. برعکس یا مسئولان ما قدرت سینما را نمی‌دانستند و یا این که می‌دانستند و در همین خط فعالیت می‌کردند. طوری می‌شد که بعداز سال‌ها یک فیلمساز که ریشه انقلابی دارد معاون سینمایی وزارت ارشاد می‌شود، یک دفعه بی‌بی‌سی که خودش را نرم نشان می‌دهد، دستپاچه می‌شود و برنامه خیلی تندی علیه معاون سینمایی تهیه می‌کند.
فیوضی در ادامه بیان داشت: آن‌ها نمی‌خواهند سینما به دست افراد انقلابی بیفتد ولی حالا افتاده و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا این سینما را از بین ببرند.
وی ادامه داد: هالیوود، فیلمسازانی که در راستای سیاست‌هایش فعالیت می‌کنند را جذب می‌کند و تمامی امکانات را به آن‌ها می‌دهد ولی متأسفانه مسئولان کشور ما اطلاعات خوبی در این زمینه ندارند که از نیروهایی که در این راستا فعالیت می‌کنند، حمایت کنند. اگر مسئولان این موضوع را درست بشناسند، از طریق سینما می‌توانند خیلی از اهداف انقلاب را نشان دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها