کد خبر: ۸۱۳۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۱

ˈمائده حسینیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یادواره نخستین زنان شهید تهران با عنوان ˈهمپای حماسهˈ در پنجم مهرماه جاری و باهمکاری ناحیه بسیج خواهران مقاومت شهید بهشتی برگزار می شود.

وی در توضیح نخستین یادواره ۴۹۱ شهید زن پایتخت، افزود: گروه سنی این بانوان شهید از کودک شش ماهه تا زن ۳۲ ساله است که تعدادی در هنگام حضور درجبهه های حق علیه باطل و بعضی دیگر در اثر بمباران و خمپاره و یا ماندن زیر آوار به شهادت رسیدند.

حسینی ادامه داد:‌ علیرغم گذشت ۳۱ سال از جنگ تحمیلی تنها به دلاورمردیهای شهدای مرد و غیورمردی آنان در دوران دفاع مقدس پرداخته شده است.

حسینی با اشاره به رونمایی نخستین تمبر شهدای زن تهران در این یادواره افزود:‌ در کنار پرداختن به شهدای زن در دوران دفاع مقدس، نمایشگاهی با موضوع ˈزن، دفاع مقدس و بیداری اسلامیˈ‌نیز با هدف نقش زنان شهید در این مساله مهم دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه بخش های بسیاری از فعالیت های زنان در ایام دفاع مقدس در قالب عکس، پوستر و مقاله را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد.

به گفته حسینی، جمعی از مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت نخستین یادواره شهدای زن تهران حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها