کد خبر: ۸۱۰۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
نبرد اين هفته ليورپول و منچستريونايتد در آنفيلد به دليل حساسيتهايي که نسبت به عملکرد هواداران تيمها درجريان اين بازي وجود داشته، توجه خيلي‌ها را به سوي خود جلب کرده است.
 سرالکس فرگوسن در نامه‌اي خطاب به هواداران منچستر نوشت: «رقابت ما با ليورپول بر پايه رسيدن به بيشترين عنوان قهرماني بوده است.

 افتخاري که زمان بسيار زيادي در اختيار ليورپول بود. اين رقابت هيچ گاه نبايد بر اساس نفرتهاي شخصي باشد. 96 تن از هواداران ليورپول براي تماشاي ديدار تيمشان در نيمه نهايي و راهيابي تيمشان به فينال به ديدن اين مسابقه رفتند و هيچ گاه به خانه بازنگشتند. اتفاقي که براي آنها رخ داد بايد وجدان تمام کساني را که با فوتبال ارتباط دارند بيدار کند. امروز باشگاه ما در کنار همسايه بزرگ خود، ليورپول، مي‌ايستد تا بتواند ياد تمام کساني که در آن فاجعه کشته شدند را گرامي بدارد. مي‌دانم که مي‌توانم روي شما حساب کنم تا بهترين سنتها به وسيله بهترين هواداران فوتبال به اجرا در آيد.»

نبرد اين هفته ليورپول و منچستريونايتد در آنفيلد به دليل حساسيتهايي که نسبت به عملکرد هواداران تيمها درجريان اين بازي وجود داشته، توجه خيلي‌ها را به سوي خود جلب کرده است. طي هفته‌هاي اخير، فرگوسن و راجرز مربيان تيمها با تأکيد براينکه اين بازي فرصت مناسبي خواهد بود تا طرفداران ليورپول و يونايتد در سردادن شعارها عليه يکديگر حد و حدود خود را بشناسند، مقدمه چيني‌هاي لازم براي بازي بزرگ اين هفته را بين رقيبان ديرينه فوتبال جزيره انجام داده بودند. در واقع رسانه‌هاي بريتانيايي هم با انتشار مقالات و گزارشهايي درمورد اينکه اين بازي زماني براي اداي احترام به ديگري و حفظ ارزشهاي انساني است، سعي داشته‌اند، حال و هوايي متفاوت به اين ديدار بدهند.




ديدار ليورپول برابر يونايتد کلاسيک ترين نبرد فوتبال بريتانياست که پرافتخارترين تيمهاي اين کشور را رودر روي يکديگر قرار مي‌دهد. اما اين موضوع با توجه به اينکه هم يونايتد و هم ليورپول در گذشته تراژدي‌هاي تلخي تجربه کرده‌اند، از جنبه‌هاي ديگري اهميت پيدا کرده است. ليورپول براي نخستين بار پس از اينکه دو هفته پيش هيأت مستقل هيلزبورو اعلام کرد که در مورد حوادث رخ داده در جريان نيمه نهايي جام حذفي 23 سال پيش اسناد پنهان شده‌اي وجود داشته، در خانه به ميدان مي‌رود.



اين تيم درليگ برتر شرايط جالبي ندارد و امتيازهاي اين بازي خانگي برابر يونايتد براي آنها اهميت ويژه‌اي دارند. راجرز پس از شروعي نااميد کننده روي نيمکت سرخپوشان، اميدواراست بتواند نخستين پيروزي را درليگ برتر برابر يونايتد تجربه کند. هردو باشگاه براي آماده کردن هوادارانشان در آستانه اين بازي هرچه مي‌توانسته اند انجام داده اند. نمانيا ويديچ و استيون جرارد دراين باره حرف زده و کاپيتانهاي دو تيم پيش از شروع مسابقه 96 بادکنک قرمز را به نشانه اداي احترام به قربانيان آن سانحه، به هوا مي‌فرستند و قرار است مراسم ديگري به همين منظور انجام شوند. از همه مهمتر اينکه قرار شده براي يک بار ماجراي درگيري پرسروصداي سال گذشته پاتريس اورا و لوئيس سوارس که هشت جلسه محروميت را براي مهاجم اروگوئه‌اي ليورپول به اتهام توهين نژادپرستانه وي به اورا درپي داشت، فراموش شود و اين دو با هم دست دهند.



کني دالگليش مربي ليورپول در جريان حادثه هيلزبورو هم در ورزشگاه حاضر خواهد بود و براي نخستين بار پس از شروع عصر برندان راجرز به آنفيلد گام مي‌گذارد. دالگليش دلش مي‌خواست با خانواده‌هاي قربانيان حادثه هيلزبورو همدردي کند. او و همسرش در سال 1989 در جريان مراسم تشييع جنازه خيلي از قربانيان شرکت کردند. او درکنار سرالکس فرگوسن رقيب ديرينه اش خواهد بود که درآستانه اين ديدار دشمني ديرينه ميان يونايتد و ليورپول را کنار گذاشته و گفته ماجراي هيلزبورو به معناي واقعي وحشتناک بوده و همه فکر مي‌کنند چنين اتفاقهايي فقط در بعضي از کشورهاي آمريکاي جنوبي رخ مي‌دهد. دراين بازي خيلي از نگاه‌ها متوجه لوئيس سوارس اروگوئه‌اي هم خواهد بود.



راجرز در مورد او گفته است: «به نظرم او پسر خيلي خوبي است که خيلي خوب خودش را براي بازي آماده کرده است. البته سال گذشته مسايلي برايش اتفاق افتاده بود، اما مردم به هرحال براي بازيکنان خوب سوت مي‌زنند و هو مي‌کنند، حالا مهم نيست آنها درزمين چه کاري مي‌کنند.» اگرچه انتظار مي‌رود براي بازي امروز همين سوت و هو کشيدن‌هاي معمول هم وجود نداشته باشد و فقط احترام دريک مسابقه متفاوت نسبت به نبردهاي قبلي درزمين به چشم آيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها