کد خبر: ۸۰۹۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
صدا و سیما در اقدامی دیگر از پخش مستقیم دیدار تیم‌های ملی نوجوانان ایران و لائوس خودداری کرد.
به نظر می‌رسد صدا و سيما قصد ندارد به لجبازي با فوتبال پايان بدهد چون بعد از بازي با لبنان اين بار نوبت نوجوانان شد تا مورد بي‌مهري مسوولان ورزش صدا و سيما قرار گيرند چرا که پخش مستقیم رقاب‌های نوجوانان آسیا که در تهران برگزار می‌شد مورد توجه مسوولان رسانه ملی قرار نگرفت تا برنامه‌های دیگر رسانه ملی روی آنتن برود.

به گزارش رجانیوز، رقابت‌هاي فوتبال نوجوانان آسيا در حالي از ديروز آغاز شد كه تيم ملي فوتبال ايران به مصاف لائوس رفت اما اين بار نوجوانان در كشور خودمان غريب بودند چون نه تنها تماشاگران به ورزشگاه نرفتند بلكه تلويزيون هم كه خود را مدعي حمايت از ورزش‌هاي پايه مي‌داند، نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت بود.

پس از اینکه صداوسیما در اقدامی تامل برانگیز و به دلیل آنچه که «حفظ منافع مردم» اعلام شد، دیدار ایران و لبنان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را پخش نکرد، در اقدامی دیگر از پخش مستقیم دیدار تیم‌های ملی نوجوانان ایران و لائوس خودداری کرد.

این مسابقه در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۷ در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز شد و اینکه چرا این مسابقات با وجود برگزاری در ایران از «رسانه ملی» پخش نمی‌شود، سوالی است قابل بررسي، اگرچه فعلاً مسوولان به اين پرسش پاسخ نداده‌اند.

تلويزيون به جاي پخش بازي ايران و لائوس كه اقدامي حمايتي از نوجوانان به حساب مي‌آمد، ديدار تيم منتخب ۹۸ فرانسه و رسانه ورزش را پخش كرد. در این میان شبکه ورزش دیدار شالکه و بایرن مونیخ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا را پخش كرد و در اين شرايط است كه بايد از مسوولان صدا و سيما پرسيد كه آيا رقابت‌هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا كه در تهران برگزار مي‌شود، اهميتي ندارد؟ آن هم در شرايطي كه صدا و سيما مدام خود را به عنوان حامي ورزش مطرح مي‌كند.

روز گذشته البته شایعه شده بود دليل پخش نشدن بازي بازهم به اختلافات بين صدا وسيما و شركت WSG برمي گردد. مدیران WSG پيش از این مبلغ ۱۱ ميليون دلار از صدا و سيما درخواست كرده بودند تا حق پخش تلویزیونی مسابقات تحت پوشش AFC را به صدا و سیمای ایران بفروشد. اما ایران با این رقم مخالفت کرد و به خاطر این موضوع بازی ایران- لبنان از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۲ از شبکه سه روی آنتن نرفت.

اما با وجود این شایعات تماشاگرانی که روزگذشته برای تماشای بازی نوجوانان به ورزشگاه دستگردی رفته بودند، دیدند که دوربین های سازمان صدا و سیما از بازی فیلمبرداری می کنند. دوربین هایی که بدون ممانعت نمایندگان WSG در ورزشگاه بودند.

حتی واحد سیار صدا و سیما هم در ورزشگاه حضور داشت تا تصاویر مسابقه برای کشورهای دیگر ارسال شود. نماینده لبنانی شرکت WSG روز گذشته به یک خبرنگار ایرانی حاضر در ورزشگاه دستگردی گفت: "اصلا بحث توافق بین صدا و سیما و شرکت ما نیست. آن رقم پیشنهادی برای مسابقات ملی است. وگرنه برای پخش مسابقات تیم های پایه هیچ رقمی از صدا و سیمای ایران در خواست نشده. کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید زیادی دارد که برای توسعه فوتبال پایه حتما مسابقات رده های سنی رایگان در اختیار شبکه های تلویزیونی قرار بگیرد تا هر شبکه ای که مایل بود، دیدارها را پخش کند."

روز گذشته دو شبکه عربی الجزیره اسپرت و دبی اسپرت دیدار تیم های عربی مسابقات نوجوانان آسیار ا پخش کرد و این در حالی بود که بینندگان ایرانی با بد سلیقگی مدیران صدا و سیما به جای تماشای بازی نوجوانان، مجبور به تماشای بازی تشریفاتی رسانه ورزش با تیم جام جهانی ۹۸ بودند. دیداری که صدا و سیما در تبلیغات دور زمین آن مشارکت داشت و قطعا سود قابل توجهی را برای صدا وسیما به همراه داشته است. احتمالا علت پخش این بازی تشریفاتی به جای دیدار ایران- لائوس هم این ماجرا بوده است.

روز گذشته یکی از همراهان تیم نوجوانان که دل پری از صدا و سیما داشت،به حبرنگاران گفت: "مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا حتی در دوره هایی که خارج از ایران بود، از شبکه سه پخش زنده داشت. اما حالا که میزبان مسابقات هستیم، بازی ها را پخش نمی کنند. شاید می خواهند مطمئن شوند که ایران از شانس قهرمانی است، بعد تصمیم بگیرند مساباقت را پخش کنند".

شاید ناراحت ترین شخصیت از این اتفاق علی دوستی سرمربی تیم نوجوانان بود. کسی که یک سال با این نوجوانان تمرین کرده و حالا در جشن اولین پیروزی تیمش باید بگوید: " از روی همه شاگردانم خجالت می کشم. نمی دانم چرا بازی را پخش نکردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها