کد خبر: ۸۰۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۳ دی ۱۳۸۹
نخست وزیر پاکستان از تاسیس بانک ایرانی در پاکستانی برای گسترش روابط بیشتر تجاری و اقتصادی بین دو کشور استقبال کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، غضنفری که دیروز در صدر هیاتی عالی رتبه وارد پاکستان شد ، امروز با " یوسف رضا گیلانی "، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

غضنفری در این دیدار با اشاره به عزم جدی دو کشور برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی ، آمادگی شرکت های خصوصی ایرانی را برای بازسازی زیرساختهای مناطق سیل زده پاکستان اعلام کرد.

وی یکی از مشکلات اساسی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران را در پاکستان نبود شعبه های بانکی ایران در پاکستان دانست و گفت: در صورتی که پاکستان با استقرار یکی از بانکهای بخش خصوصی ایران در این کشور موافقت کند شرایط توسعه تجاری بین دو کشور فراهم می شود.

وزیر بازرگانی با بیان اینکه به همت مسئولان ، مبادلات تجاری بین دو کشور از سقف یک میلیارد دلار فراتر رفته است، گفت: ظرفیتهای دو کشور بسیار بیشتر از سطح فعلی است و باید در این زمینه برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد .

غضنفری همچنین آمادگی شرکتهای بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران را برای سرمایه گذاری در احداث خطوط ریلی و جاده ای بلوچستان پاکستان اعلام و خواستار توجه جدی مسئولان دو کشور در جهت کاهش تجارت غیر رسمی در مرزهای مشترک شد .

یوسف رضا گیلانی نیز در این دیدار گفت: دولت پاکستان در نظر دارد طی سالهای آینده سطح مبادلات بازرگانی با ایران را از سطح یک میلیارد دلار به پنج سقف میلیارد دلار افزایش دهد .

نخست وزیر پاکستان بر آمادگی کامل در همکاری با ایران برای گسترش روابط تجاری تاکید کرد و گفت : به وزارت خانه های امور مالی و بازرگانی پاکستان دستور داده شده است تا زمینه های تاسیس یکی از شعبات بانک خصوصی ایرانی در پاکستان را مهیا کنند .

گیلانی تصریح کرد : افزایش روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه از جمله ایران از اولویت های برنامه دولت پاکستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها