کد خبر: ۸۰۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۳ دی ۱۳۸۹
رضا تقی پور که تمامی تلاش خود را طی مدت تصدی گری اش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بکار بسته تا اینترنت پاک را از ناپاک تفکیک و فضای امنی برای کاربران این دنیای مجازی فراهم کند در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.

به گزارش مهر، تصمیم نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تصمیمات وزیر ارتباطات برای جداسازی اینترنت پاک از ناپاک ، پرتاب ماهواره فجر تا پایان سال ، حراج شماره های رند تلفن ثابت، عملیاتی شدن دولت الکترونیک در کشور، دستاوردهای مختلف محققان کشورمان در تولید فناوریهای نو و کاربرد موبایل در ایران از نقطه نظر مردم از جمله مهمترین اخبار دانش و فناوری در هفته ای که گذشت بود.

تلاش وزیر برای جداسازی اینترنت پاک از ناپاک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اگرچه معتقد است که درصد بالایی از استفاده اینترنت در کشور به استفاده های مناسب و صحیح ختم می شود اما از اجرایی کردن ایده تفکیک اینترنت پاک و ناپاک در کشور خبر داده و گفته که بعد از اجرای این ایده در کشور آن را به دیگر کشورها نیز پیشنهاد خواهد داد.
به گفته رضا تقی پور با اجرای ایده تفکیک اینترنت پاک از ناپاک آن بخش از اینترنت که بعضا برای کسب و کارهای کثیف و غیراخلاقی بکار می رود کلا در کشور منتفی خواهد شد. البته تقی پور تاکید کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقوله فیلترینگ نقشی ندارد و اساسا در مورد محتوای فیلترینگ سایتهای اینترنتی هیچ دخالتی نمی کند.
در همین حال گفته شده که از کل اینترنت بیش از 37 درصد – یک سوم- سایت‌ها با موضوعات غیراخلاقی فعالیت می‌کنند که این امر هشداری برای استفاده بدون کنترل کودکان و نوجوانان از فضای اینترنت است.
تلاش نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات از استیضاح وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصادی و دارایی که به گفته وی در جریان فروش غیررقابتی سهام شرکت مخابرات ایران دخیل بوده اند خبر داده و اعلام کرده که پیشنهاد استیضاح این دو وزیر برای رای گیری در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفته تا پس از رای اعضای کمیسیون، یه صحن علنی برود و در صورت موافقت و امضای نمایندگان ، این وزرا برای دفاع از موارد مطرح شده به صحن علنی فراخوانده شوند.
نادر قاضی پور درباره آخرین تصمیمات صورت گرفته از گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات نیز گفته که نسخه ای از این گزارش به قوه قضاییه و کمیسیون اصل 90 ارسال شده تا با متخلفان پرونده های خرید تجهیزات مخابراتی و دیگر موارد مطرح شده در این گزارش برخورد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها