کد خبر: ۸۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۳ دی ۱۳۸۹
وزير امور خارجه آمريكا در نشست خبري در دوحه در اظهاراتي مداخله جويانه استعفاي وزراي لبناني را اقدامي "تخريبي " دانست.
به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي عربي، "هيلاري كلينتون " وزير امور خارجه آمريكا در دخالتي آشكار در امور داخلي لبنان، استعفاي وزراي معارض دولت "سعد الحريري " نخست وزير سابق اين كشور را تلاشي در راستاي تخريب آنچه "عدالت " ناميد، دانست.

كلينتون در نشست خبري پس از ديدار با همتاي قطري در دوحه اظهار داشت كه استعفاي وزراي معارض لبناني تلاشي در مسير تخريب عدالت است.

وي با اشاره به ضرورت ادامه تلاش‌ دادگاه بين المللي ترور حريري، تصريح كرد: از نظر ما آنچه كه روي داده است تلاشي آشكار از سوي نيروهاي داخلي و خارجي براي انحراف مسير عدالت، ثبات و پيشرفت لبنان است.

وزير امور خارجه آمريكا در ادامه اظهارات مداخله جويانه‌اش ابراز داشت: دادگاه ترور حريري تا دستيابي به عدالت همچنان بايد به مسير خود ادامه دهد و به مصونيت‌ها پايان دهد.

پس از آنكه عربستان و سوريه در پي فشار آمريكا اعلام كردند كه مذاكرات آنان براي حل مشكل لبنان شكست خورد، لبنان وارد مرحله‌اي جديد از بحران شد و سرانجام روز گذشته، وزراي معارضان دولت لبنان در مقر فراكسيون تغيير و اصلاح گرد هم آمدند و پس از اين جلسه، استعفاي خود را رسما اعلام كردند و دولت لبنان از اكثريت خارج و از رسميت افتاد.

بسياري از كارشناسان معتقدند كه حريري با سفر به آمريكا براي ديدار با اوباما در حقيقت تلاش‌هاي مثبت سوريه و عربستان را كه به سين‌سين معروف است، ناديده گرفت و به خواست آمريكا تمكين كرد تا دادگاه حريري همچنان به راه خود كه متهم كردن حزب‌الله لبنان به ترور حريري با هدف ايجاد فتنه و تفرقه در لبنان است، ادامه دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها