کد خبر: ۸۰۶۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
از پرداخت رشوه تا تعليق فوري
متاسفم از اينكه به اطلاعتان برسانم پس از انجام تحقيقات كامل در اتحاديه جودوي آسيا، به اين تصميم رسيدم كه كليه فعاليت‌هاي فدراسيون جودوي ايران را در آسيا به طور موقت و بلافاصله به حالت تعليق درآورم. اين تصميم در پي رفتار غير ورزشي آقاي «آ.م» در خصوص دادن رشوه و زد و بند در طول مسابقات گذشته قهرماني آسيا در ازبكستان اتخاذ شده است.
بولتن نیوز؛ «فدراسيون جودو هم تعليق شد. » اين خبر كوتاه دهان به دهان مي‌جرخد تا بار ديگر فضاي ورزش ملتهب شود. البته شايد مثل اولين باري كه در چند ماه اخير خبر تعليق يكي از رشته ها، به گوشمان رسيد، ديگر از تعليق يكي ديگر از رشته ها چندان تعجب نكنيم اما در اين حين اتفاق‌هايي افتاده و مي‌افتد كه موضوع فدراسيون جودو هم جالب مي شود و البته تاسف بار براي ورزش.

اينجا ديگر بحث بركناري روسا از سوي وزارت ورزش مطرح نيست. قضيه رشوه است و زد و بندي كه براي اتحاديه جودو آسيا محرز شده و به واسطه همين مسئله، جودو را از تمام فعاليت ها از جمله حضور در رقابت هاي قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا محروم كرده است.

در نامه‌اي كه از سوي رييس اتحاديه جودو آسيا به دست مسوولان فدراسيون جودو و كميته ملي المپيك رسيده و يك نسخه از آن نيز از سوي منابع آگاه در اختيار بولتن نيوز قرار گرفته، آمده:« متاسفم از اينكه به اطلاعتان برسانم پس از انجام تحقيقات كامل در اتحاديه جودوي آسيا، به اين تصميم رسيدم كه كليه فعاليت‌هاي فدراسيون جودوي ايران را در آسيا به طور موقت و بلافاصله به حالت تعليق درآورم. اين تصميم در پي رفتار غير ورزشي آقاي «آ.م» در خصوص دادن رشوه و زد و بند در طول مسابقات گذشته قهرماني آسيا در ازبكستان اتخاذ شده است. در حال حاضر آنها قادر به شركت در مسابقه‌هاي قهرماني جوانان و نوجوانان آسيا در تايپه نخواهند بود. ما در تايپه جلسه هيات رييسه خواهيم داشت و شما را متعاقبا از نتايج آن مطلع خواهيم ساخت.»

در اين نامه كه به امضاي عبيد ال انزي، رييس اتحاديه جودي آسيا رسيده است، به صراحت نام «آ.م» آورده شده كه البته اين حق براي ایشان محفوظ است كه نسبت به رد اين خبر پاسخ بدهد اما به هر حال اين نامه حكايت از دردسر تازه براي ورزش كشور دارد كه البته اين بار با يك آبروريزي همراه است. ورزش ايران كه همواره يكي از معترضان به اين اتفاق ها در مجامع بين المللي بوده، حالا متهم به پرداخت رشوه شده، آنهم در رقابت‌هايي كه جودو موفق به كسب سهميه شده است.

جودو بعد از فشارهايي زيادي كه از سوي جامعه ورزش و رسانه ها، متحمل شد، و بعد از ماه ها ناكامي، در رقابت‌هاي ازبكستان موفق به كسب سهميه المپيك شد تا همان منتقدان براي اين ورزش و مسوولان تازه واردش هورا بكشند اما انگار اين كف و هورا براي سهميه‌هايي بوده كه بر اساس لابي هاي ناسالم به دست آمده است، نه توانايي ورزشكاران و ورزش كشورمان.

اين اتفاق در حالي براي جودو و البته ورزش كشور افتاده و منجر به آبروريزي شده كه هيچ كدام از ورزشكاران جودو در رقابت هاي المپيك 2012 لندن حاضر نشدند. رودكي به يكباره مصدوم شد و چند روز بعد هم عنوان كردند محجوب به خاطر عفونت دستگاه گوارش نمي تواند در المپيك شركت كند اگر چه دليل ديگري هم در پشت پرده مطرح شد با اين عنوان كه در گروه محجوب، يك نماينده از رژيم اشغالگر قدس حضور داشته و مسوولان از ترس محروم كردن كل كاروان اين تصميم را اتخاذ كرده اند.

به هر حال به اين دو دليل ، پاي اين دو ورزشكار كه امروز در ارتباط با سهميه‌شان ابهام هايي به وجود آمده، به لندن نرسيد تا در اين شرايط و بعد از ارسال نامه اتحاديه جودو آسيا، در ارتباط با علت نرفتن اين دو ورزشكار نيز پرسش هاي تازه اي مطرح شود.

اين خبر در شرايطي رسانه اي شده كه قرار بود چهارم مهرماه نيز مجمع انتخاباتي فدراسيون جودو برگزار شود و حالا با اين شرايط بايد ديد وزارت ورزش چه تصميمي مي‌گيرد.؟ ضمن اينكه درباره اينكه زد و بند با كداميك از مسوولان اتحاديه آسيا انجام شده، نيز ابهام هايي وجود دارد و به نظر مي رسد بايد تحقيقات بيشتري از سوي مسوولان اين اتحاديه انجام شود.

به هر حال چيزي كه مسجل است، اينكه فدراسيون جودو امروز با موضوع تعليق مواجه شده و اين در حاليست كه به نظر مي رسد اين موضوع خيلي هم براي بعضي از مسوولان كه منافع خود را در خطر مي ديدند، بد نشده است. بولتن نيوز در گزارش هاي بعدي بيشتر به اين موضوع مي‌پردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها