کد خبر: ۸۰۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۲ دی ۱۳۸۹
با حضور آيت‌الله مصباح يزدي از كتاب‌هاي مقتل جامع سيدالشهدا (ع) و علم‌النفس فلسفي رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، سه‌شنبه شب در مراسمي با حضور آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي، حجت‌الاسلام كعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام‌ پيشوايي عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و ديگر حوزويان از كتاب‌هاي مقال جامع سيدالشهدا (ع) و علم‌النفس فلسفي رونمايي شد.
حجت‌الاسلام مهدي پيشوايي در اين مراسم با بيان اينكه خيلي از افراد از ما مي پرسند كه با وجود اين همه مقتل چه نيازي به يك مقتل جديد است، اظهار داشت: درست است كه مقاتل زيادي در طول تاريخ نوشته شده است ولي هر كتابي مخاطبان خود را دارد و با هدف خاصي نوشته شده است.
وي ادامه داد: يكي از اهداف مولفان اين كتاب اين بوده است كه نگاه جامعي به واقعه عاشورا داشته باشد و بسياري از مباحث كه در مقاتل نيامده در اين كتاب مورد اشاره قرار گرفته است.
عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با بيان اينكه اين كتاب فقط مقتل نيست، خاطرنشان كرد: تاريخ قيام امام حسين (ع)، مقتل و تمام مباحثي كه مورد نياز مبلغان جوان است در اين كتاب گردآوري شده است.
وي اضافه كرد: همچنين زندگينامه ياران امام حسين (ع) از ديگر بخش‌هاي اين كتاب است و اين كتاب به بيش از 30 سؤال اصلي در ارتباط با واقعه عاشورا پاسخ مي‌دهد و در اين تاليف از بيش از 544 منبع استفاده شده است.
حجت‌الاسلام پيشوايي گفت: همچنين اين كتاب به محضر بيش از هشت نفر از علما و مراجع تقليد ارائه شده و آنها نظرات خود را در ارتباط با اين اثر ارزشمند ارائه كرده‌اند.
در پايان مراسم از تعدادي از پژوهشگران برتر موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۲۲ دی ۱۳۸۹
۰
۰
باید خیلی جالب باشه....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
ضمن عرض تشكر از مولفين و خادمين به اسلام ، لطفاً بفرماييد كتاب مزبور را از كجا مي‌توان تهيه نمود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها