کد خبر: ۸۰۳۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۱

اخیرا در حاشیه یک کنفرانس در پاریس که با حضور جمعی از گروه های اپوزسیون قومی و تجزیه طلب برگزار شده چندی از اعضای شواری مرکزی حزب مردم بلوچستان با تعدادی از افسران اطلاعاتی فرانسه که در حوزه ایران و سوریه فعالیت می کنند جلسه محرمانه ای را تشکیل داده اند.

به گزارش زاهدان پرس در این جلسه اعضای حزب مردم بلوچستان ضمن درخواست کمک مالی خواستار توجه و حمایت بیشتر رسانه های فرانسوی به اخبار این حزب شده اند.

در همین حال یکی از افسران ارشد اطلاعاتی فرانسه که در حوزه سوریه فعالیت می کند از این حزب خواسته اند که برآوردی از اوضاع داخلی بلوچستان از طریق برخی رابطین خود در سیستان و بلوچستان ایران طی هفته های آینده درباره موضوعاتی همچون بلوچستان بزرگ و نوع نگاه مردم بلوچ به حوادث سوریه ارائه بدهند.

در این جلسه نیز ناصر بلیده ای دبیر حزب مردم بلوچستان ضمن آمادگی برای چنین برآوردی درخواست جلسه با یکی از اعضای ارشد حزب سوسیالیست فرانسه را کرده است.

در این جلسه همچنین افسران سرویس اطلاعاتی فرانسه به اعضای این حزب از عدم تغییر خاص سیاست های حزب حاکم  -سوسیالست ها – به نسبت دوران لیبرال ها – سارکوزی – در قبال ایران خبر داده اند.

گفتنی است حزب مردم بلوچستان از آنجایکه نتواسته در میان مردم بلوچ پایگاه مردمی پیدا کند چندین سال هست که تنها کارکرد آن جذب جاسوس در پوشش فعالیت حزبی و مدنی در بلوچستان ایران می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها