کد خبر: ۸۰۲۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، توهین به مقدسات مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات آنان به بهانه آزادی بیان را جنایت و حماقت دانست و از علما و سیاستمداران جهان اسلام خواست این مسئله را در سازمان های بین المللی پیگیری کنند.
 به گزارش واحد مرکزی خبر، وی  امروز در آغاز درس خارج فقه خود گفت: حکمی که حضرت امام راجع به نویسنده کتاب آیات شیطانی دادند ، درباره تهیه کنندگان این فیلم نیز جاری است و این نشان می دهد مسلمانان  نباید به آُسانی از کنار این موضوع بگذرند  و  نمی گذرند ،  نباید فراموش کنند  و  نمی کنند.

وی با محکوم کردن حمایت امریکا و مدعیان به اصطلاح آزادی از سازندگان این فیلم موهن گفت: چراغ سبز احمقانه ای که امریکا به تهیه کنندگان این فیلم نشان داد ،  معنایش این است که این مسئله در آینده نیز ادامه خواهد داشت ،  اینها به بهانه آزادی بیان می گویند  نمی توانیم جلوی این کار را  بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: آیا آزادی از این احمقانه تر می شود که  اگر چیزی راجع  به اسرائیل و هولوکاست بگویند  زندان دارد  اما جریحه دار کردن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان اسم آن آزادی بیان است  این حماقت و جنایت است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که علمای اسلام و سیاستمداران اسلامی باید مسئله را جدی بگیرند و در سازمان های بین المللی دنبال و تعقیب کنند تا جلوی چنین برنامه هایی در آینده گرفته شود ، گفت: رئیس الازهر مصر این مسئله را پیشنهاد کرد و دیگران هم باید پیشنهاد کنند ؛ سؤال ما این است که چرا  وهابی های  حجاز خاموش و ساکت هستند؟ آیا پیامبر را قبول ندارند؟  چرا مفتیان شان فتوایی صادر نمی کنند؟ اینجاست که انسان در فکر فرو می رود که دیدگاهشان چیست.

وی گفت: امریکایی ها در جهان منفور بودند و با این کار احمقانه خودشان را در تمام جهان منفورتر و همه دنیای اسلام و بیرون دنیای اسلام را برای خود ناامن کردند و الان تمام  سفیرانشان در وحشت و هراس هستند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: من به دولتمردان ترکیه توصیه می کنم دست خود را از دست امریکا و اسراییل در بیاورید ،  شما هم در جهان اسلام منفور می شوید  ،  سزاوار نیست ،  شما مسلمان هستید ما به شما علاقه داریم ، شما روزی180 درجه متفاوت با آنچه امروز هستید در مقابل اسراییل قرار داشتید.

وی گفت: تمام کسانی که وابسته به امریکا و اسراییل شده اند به واسطه این کار منفور شده اند ،  امیدوارم این تذکرات نیز  مؤثر واقع و این بلای بزرگ از سر مسلمانان جهان برطرف شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها