کد خبر: ۸۰۲۲
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۲۱ دی ۱۳۸۹

جلسه سه روز قبل موسوي و خاتمي، منجر به افزايش اختلاف ميان سران داخلي فتنه شده، به‌طوري كه خاتمي در پايان جلسه تأكيد كرده است كه اشتباه اصلي و اساسي ورود موسوي به انتخابات بود كه اكنون شرايط را به‌نحوي رقم زده كه جريان اصلاحات در آستانه حذف كامل قرار دارد.

در اين جلسه خاتمي تأكيد كرده است كه پس از راهپيمايي 25 خرداد در ميدان آزادي كه به دعوت مجمع روحانيون برگزار شد، نبايد براي تجمع‌هاي بعدي از هواداران به‌منظور حضور خياباني دعوت مي‌شد، بلكه بايد همان راهپيمايي به‌عنوان ابزار چانه‌زني با نظام حفظ مي‌شد.

موسوي در واكنش به اين اظهارات يادآوري كرده است كه نگه داشتن مردم در خيابان‌ها به‌عنوان يك استراتژي بارها از سوي افرادي مانند موسوي خوئيني‌ها و خاتمي تكرار شده بود.

در عين حال، خاتمي با بيان اينكه حفظ جريان اصلاحات منوط به حضور در حاكميت است و در غير اين‌صورت بدنه تشكيلات ريزش بيشتري خواهد داشت و سرنوشت اصلاحات مانند جريان‌هايي نظير نهضت آزادي به انزوا دچار مي‌شود.

اختلاف ميان سران داخلي فتنه به‌ويژه موسوي و خاتمي طي ماه‌هاي گذشته بالا گرفته، به طوري كه سايت كلمه متعلق به موسوي امروز در مصاحبه‌اي كه از او منتشر كرد، به نقل از وي براي كاهش اختلاف در ميان جريان فتنه كه او از آن به‌عنوان جنبش سبز ياد مي‌كرد، پيشنهاد داد كه فيلم‌ها، بيانيه‌ها و اخبار مربوط به روزهاي پس از انتخابات بازنشر داده شود.

در طي هفته‌هاي اخير، محمد خاتمي در جلسات مختلفي اظهار كرده كه موسوي با تصميم‌هاي نادرست خود، جريان اصلاحات را به دره برده است و بايد اين تلقي كه او در رأس جريان است، تغيير كند. همچنين، به‌جاي استفاده از تعبير جنبش سبز براي اين جريان بايد از همان عنوان اصلاحات و اصلاح‌طلبان استفاده كرد.

خاتمي در اين زمينه تلاش‌هايي را براي احياي خود به‌عنوان رهبر جريان آغاز كرده و ديدار با فراكسيون اقليت نيز در اين راستا بود. در عين حال، واكنش سنگين رسانه‌ها به اين رويكرد و تأكيد بر اينكه هرگونه بازگشت خاتمي و افراد مؤثر در فتنه 88 منوط به اعلام برائت از اين جريان، توبه و جبران مافات است، شرايط دور از انتظاري براي وي ايجاد كرده است كه يك نمونه آن ترس فراكسيون اقليت از انتشار اسامي شركت‌كنندگان در ديدار با او يا حتي يك تصوير از اين ديدار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۲۲ دی ۱۳۸۹
۰
۰
مادون قرمز _ دید در تاریکی :

http://sajanews.net/wp-content/uploads/2011/01/images.jpg
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها