کد خبر: ۸۰۱۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون تیراندازی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش این اختیار را دارد تا برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا معرفی کند، اما این اقدام شاید خیلی مقبول و مرسوم نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مهدی هاشمی در خصوص مسائل روز ورزش گفت و گویی را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داده است که متن آن در زیر می‌آید:

فارس: از آخرین جلسه اعضای هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک که روز گذشته برگزار شد چه خبر؟ به نظر می‌سد بیشتر در مورد اصلاح اساسنامه مجامع انتخاباتی به بحث و بررسی پرداخته باشید؟

کمیته ملی المپیک تلاش و اصرارش بر این است که در صورت امکان انتخابات این کیمته به موقع برگزار شده و ما در زمان بندی که از قبل شده است، انتخابات کمیته را برگزار کنیم، اما کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری انتخابات و تأیید آن یکسری شرط و شروط گذاشته است که می‌توان به بحث اصلاح اساسنامه اشاره کرد. البته اساسنامه موجود برای آنها ارسال شده است و ما خواستیم با این کار نقطه نظرات‌ آنها را برای اصلاح این اساسنامه به اطلاع ما برسانند تا در خصوص این نقطه نظرات بررسی‌های لازم انجام شود.

فارس: مگر نقطه نظر آنها غیر از این است که دولت‌ها در ورزش کشورها دخالت نکنند؟

ما می‌خواهیم ضمن اینکه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت را هم داشته باشیم، به نوعی مواردی که کمیته بین‌المللی المپیک فکر می‌کند دخالت هست را هم یا اصلاح کرده و یا در خصوص آن شفاف‌سازی کنیم. یک بخشی از این موضوع سوءبرداشت است و یک بخشی هم واقعاً نیاز به اصلاح دارد و باید منطبق بر منشور المپیک شود.

فارس: تا چه اندازه حق با کمیته بین‌المللی المپیک است؟

یک اصلاحاتی را ما نیاز داریم. به هرحال بخشی ار آنچه که مورد اشکال آنها است، درست است و بخشی از آن نیز نیاز به شفاف‌سازی دارد و باید آنها را توجیه کرد.

فارس: پس در جلسه روز گذشته در این خصوص صحبت کردید؟

بله؛ قرار شد نقطه نظرات آنها گرفته شود تا انشاءالله با همدلی و مشارکت وزارت ورزش، اساسنامه موجود اصلاح شود.

فارس: گفته بودید که برگزاری مجامع انتخاباتی یکی از خواسته‌های به حق کمیته ملی المپیک است، اما همچنان انتخابات فدراسیون‌ها به وسیله وزارت ورزش در حال برگزاری است.

به هر حال این اشکال وارد است و ما هم درخواست‌مان این بوده و هست که این اشکال رفع شود. امیدواریم که مسئولان مربوطه قبل از اینکه بین کمیته بین‌المللی المپیک و مجموعه ورزش کشور چالش اساسی به وجود بیاید، این موضوع را به نوعی حل کنند.

فارس: در حال حاضر ورزش کشور تعلیق است؟

در ارتباط با بحث دوچرخه‌سواری فقط دچار مشکل جدی هستیم و ممکن است برخی از رشته‌های دیگر اگر این روند با سرعت اصلاح نشود، دچار خدشه و مشکل شوند، در غیر این صورت در ارتباط با ورزش کشور مشکلی از لحاظ تعلیق وجود ندارد.

فارس: در مورد رشته‌های قایقرانی و تیراندازی با کمان هم به نظر می‌رسد بحث تعلیق جدی باشد.

این رشته‌ها نیز پیگیر هستند تا خواسته‌های آنها را با یک تعامل و یک هماهنگی رفع کنند.

فارس: کریم صفایی قصد دارد انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان را برگزار کند و حتی از وزیر ورزش خواسته تا جلوی انتخابات فدراسیون فعلی به هر ترتیب ممکن گرفته شود.

ما نباید از این طرف هم بهانه به دست کسی بدهیم و دوستان خودی ما بی گدار به آب بزنند. باید تلاش شود تا با یک تعامل صحیح و منطقی این مباحث حل شود.

فارس: آخر و عاقبت کار به کجا خواهد رسید؟

انشاءالله که آخر و عاقبت این جریان ختم به خیر شود.

فارس: قرار است وزارت ورزش برای حضور در انتخابات کمیته بین‌المللی نامزد معرفی کند.

به هر حال آنها این اختیار را داشته و می‌توانند این کار را انجام دهند اما به نظرم خیلی شاید اقدام مقبول، معمول و مرسوم نباشد. اگر هم کاندیدی دارند لازم نیست حتما به عنوان کاندید وزارت ورزش آن را معرفی کنند، بلکه می‌توانند از کاندیداها حمایت کرده یا فرد مورد نظر خود را تحت حمایت و پشتیبانی قرار دهند. این کار، کار رایجی نیست اما منعی هم وجود ندارد.

فارس: انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار می‌شود؟

احتمالاً اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار شود. البته فعلاً باید معضل و مشکلات موجود حل شده و شرایط برگزاری انتخابات مهیا شود که امیدواریم این کار انجام شود.

فارس: شایعه شده است که انتخابات کمیته ملی المپیک پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

چنین شایعه‌ای واقعیت ندارد. حداقل کمیته ملی المپیک به دنبال این موضوع نیست و قصد داریم انتخابات در زمان‌بندی قانونی خودش انجام شود.

فارس: شما برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندید می‌شوید؟

باید ببینم شرایط چگونه است. باید ببینم تا آن زمان چه کسانی کاندید می‌شوند.

فارس: برنامه‌ای برای این کار دارید؟

اگر نیاز باشد و منافع ورزش کشور ایجاب کند و این تقاضا در حد اقناع وجود داشته باشد، شاید این امر صورت بگیرد.

فارس: در سمت رئیس فدراسیون تیراندازی همچنان به کار ادامه می دهید. قرار بود در این خصوص پس از المپیک لندن تصمیم گیری لازم را انجام دهید.

تا زمان انتخابت کمیته ملی المپیک فعلاً در فدراسیون هستم.

فارس: تقدیر مجلس از مدال‌آوران المپیک چه زمانی برگزار می‌شود؟

یک مقدار برنامه‌های مجلس دچار تغییرات شده است اما احتمالا هفته آینده این مراسم تجلیل و تقدیر برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها