کد خبر: ۸۰۰۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
محمدرضا تابش؛ خواهرزاده محمد خاتمی که نماینده مجلس نهم است از احتمال حمایت اصلاحطلبان از لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرابتهای اصلاح طلبان با دکتر علی لاریجانی روز به روز در حال تقویت است و این موضوع از زبان این جریان هر روز تکرار می شود، پیوندی که با حمایت آقای لاریجانی از اصلاحطلبان برای حضور در انتخابات مجلس نهم شکل علنی پیدا کرد و امروز شاید اصلاح طلبان در حال ادای دین به لاریجانی هستند.

علی لاریجانی پیش از انتخابات مجلس نهم با عنوان این موضوع که «نفی اصلاح طلبان، نفی واقعیت است» زمینه های حضور سیاسی را حداقل برای گروهی از اصلاح طلبان فراهم کرد؛ رفتاری که مورد انتقاد جدی بدنه وسیعی از سایرین قرار گرفت و بعد از انتخابات، در رقابت علی لاریجانی با حداد عادل، اصلاح طلبان در مجلس از علی لاریجانی حمایت کردند بطوری که کواکبیان معتقد است اگر آنها نبودند قصه ریاست مجلس طور دیگری رقم می خورد.

اما حالا نوبت اصلاح طلبان است که حمایت خود را از لاریجانی علنی کنند. محمد رضا تابش؛ خواهر زاده محمد خاتمی در گفتگویی گفته است: آقاي لاريجاني در زمان مديريتش دوران متفاوتي داشته است. در مقاطعي حرکت ايشان به نحوي بود که بخش هاي عمده اي از جامعه اميدوار شده بودند در جبهه اصولگرايان انسانهايي بر مبناي عقلانيت، منطق و تدبير کارها را پيش مي برند بنابراين اگر بازهم لاريجاني اين رفتار را داشته باشد مي توانيم اميدوار باشيم که بخش هايي از اصلاح طلبان به ايشان گرايش داشته باشند.

تابش اضافه کرده بود: «معتدلين اصلاح طلب و اصولگرا قائل به مديريت مشارکتي در جامعه هستند، در واقع اساس تفکر اصلاح طلبان مبتني بر مشارکت گسترده آحاد مختلف مردم در عرصه مديريت کشور است. » البته احتمالا منظور تابش از اصولگرایان باهنر، جلالی و دیگر اطرافیان لاریجانی باشند که موجبات رأی آوری لاریجانی را در مجلس فراهم کردند.

همچنین مصطفی کواکبیان، دبیر جبهه مردم سالاری اصلاحات که دیروز میهمان الف بود در پاسخ به این سوال که «اگر شما در مجلس نهم بودید به آقای حداد عادل برای ریاست مجلس رای می‌دادید یا آقای لاریجانی؟ به نظر شما ریاست کدام یک بر مجلس مفیدتر است؟» اصلاح طلبان را متغیر اصلی رأی آوری لاریجانی در مجلس نهم دانسته بود و گفت:«در یک جا گفتم دوستان ما به ریاست آقای لاریجانی رای دادند واگر چنین رای نبود احتملا ریاست در مجلس طور دیگری می‌‌شد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها