کد خبر: ۷۹۹۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
استادآقا:
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با تکیه بر هاشمی می‌خواهند آرام‌آرام به صحنه بازگردند، گفت: جریان فتنه و جریان موسوم به اصلاح‌طلبی در داخل نظام غیر از هاشمی‌رفسنجانی تکیه‌گاه دیگری ندارد.
محمدحسین استادآقا کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس درباره حمایت اصلاح‌طلبان از هاشمی رفسنجانی و نحوه ورود وی به انتخابات سال 92 اظهار داشت: جریان فتنه و جریان موسوم به اصلاح‌طلبان در داخل نظام غیر از هاشمی رفسنجانی تکیه‌گاه دیگری ندارند چراکه خاتمی نیز علاوه بر اینکه در داخل حاکمیت جایی ندارد، پایگاه مردمی خود را نیز از دست داده است.
 
استادآقا با بیان اینکه اصلاح‌طلبان انتخابات پیش رو را آخرین فرصت برای حفظ خود در فضای سیاسی کشور می‌دانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم پس از وقایع و فتنه‌انگیزی‌های سال 88 از اصلاح‌طلبان روی‌گردان شده و از سویی فتنه‌گران هم از مردم عذرخواهی نکرده‌اند، مردم به آنها روی خوش نشان نمی‌دهند.
 
* تصمیم اصلاح‌‌طلبان برای بازگشت بی‌سرو‌صدا به انتخابات
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراها برای اصلاح‌طلبان بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: همانطور که یکی از نظریه‌پردازان این جریان نیز مطرح کرده آنها می‌خواهند بازگشت بدون سروصدا و بدون عذرخواهی را کلید بزنند.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق تحلیل‌هایی که اصلاح‌طلبان ارائه کرده‌اند، آنها درصددند از انتخابات سال 92 به عنوان پله‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 استفاده کنند و در واقع کار جدی خود را در آن سال پیش ببرند.
 
* اصلاح‌طلبان با تکیه بر هاشمی می‌خواهند آرام‌آرام به صحنه بازگردند
 
استادآقا بر همین اساس عنوان کرد: بنابراین آنها برای حفظ جایگاه خود در صحنه سیاسی و فرار رو به جلو با ادعای بی‌گناهی در وقایع سال 88 می‌خواهند با تکیه بر هاشمی آرام‌آرام به صحنه بازگردند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هوشیاری مردم در مقابل فتنه‌گران تصریح کرد: همانطور که تمام جریانات سیاسی و مردم هم تأکید کرده‌اند اگر اصحاب فتنه می‌خواهند به عرصه سیاسی کشور بازگردند باید قبل از هرچیزی از اقدامات خود در سال 88 برائت بجویند.
 
وی درباره نحوه ورود هاشمی یا حمایت از یک نامزد خاص خاطرنشان کرد: طرح وحدت ملی، طرح منتسب به هاشمی و اصلاح‌طلبان است که بر اساس آن، گزینه نامزدی ناطق را مطرح می‌کنند و البته هنوز در حال آزمودن این مسئله هستند. 
 
استادآقا با تأکید بر اینکه حرف مشترک اصلاح‌طلبان و هاشمی «وحدت‌ملی» است، تصریح کرد: آنها در صدد هستند که با این کار خط مشخص بین نیروهای انقلاب را بر هم بزنند و گزینه خود را با فرصت‌طلبی مطرح کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی به موضع‌گیری امروز عسگراولادی درباره طرح وحدت ملی اشاره کرد و گفت: سخنان امروز وی به خوبی هدف نهایی طرح وحدت ملی را که مبتنی بر اشتراک خط انقلاب و ضد انقلاب است نشان داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها