کد خبر: ۷۹۹۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
ادامه تظاهرات مردم در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی کنسولگری آمریکا در لاهور را به تعطیلی کشاند این در حالی است که پلیس نتوانست از ورود معترضان به محدوده کنسولگری جلوگیری کند.
فارس، تظاهرات کنندگان معترض به انتشار فیلم موهن به ساحت حضرت رسول اکرم (ص) در لاهور با برپایی تظاهرات گسترده به سمت کنسولگری آمریکا در لاهور حرکت کردند.

با وجودیکه پلیس با ایجاد موانع مختلف سعی کرد از ورود تظاهرات کنندگان به محدوده کنسولگری جلوگیری کند اما تظاهرات کنندگان با عبور از تمام موانع از دیوار کنسولگری بالا رفته و سعی کردند وارد ساختمان کنسولگری آمریکا شوند.

پلیس برای جلوگیری از ورود مردم به کنسولگری با استفاده از باتوم و گاز اشک آور به آنان حمله کرد این موضوع سبب درگیری مردم با پلیس شد بگونه‌ای که اطراف کنسولگری آمریکا تبدیل به میدان جنگ گردید.

در حالی که تعداد زیادی از مردم در درگیری با پلیس زخمی شدند، معترضان موفق شدند پرچم کنسولگری آمریکا را پایین آورده به آتش بکشند.

به گزارش روزنامه «نوای وقت» نیروهای اضافی پلیس نتوانستند مردم را از اطراف کنسولگری آمریکا که نزدیک باشگاه مطبوعاتی لاهور و در منطقه «شالیمار» قرار دارد پراکنده کنند این در حالی بود که مردم معترض با پرتاب سنگ به کنسولگری آمریکا به اعتراض خود ادامه دادند.

گزارش ها نشان می‌دهد، تعداد زیادی از زنان و کودکان نیز در این تجمع اعتراض آمیز شرکت داشتند.

«علامه عبدالخالق اسدی» نماینده مجلس وحدت مسلمین در ایالت پنجاب خطاب به اعضای شرکت کننده در این تظاهرات گفت: حمله پلیس و نیروهای ویژه به برپاکنندگان تظاهرات ضد آمریکایی در کراچی نشان می‌دهد دولت و پلیس پاکستان گوش به فرمان شیاطین یعنی آمریکا و اسرائیل هستند.

وی خواستار عزل برخی فرماندهان پلیس شد که در صدور فرمان حمله به مردم نقش داشتند.

سر‌انجام دیپلمات‌های آمریکایی به مکان محفوظی انتقال یافتند و کنسولگری آمریکا در لاهور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

پاکستان در روزهای گذشته صحنه تظاهرات گسترده ضد آمریکایی در اعتراض به انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اعظم اسلام (ص) بود.

شدت تظاهرات روزگذشته در کراچی به حدی بود که یک نفر از تظاهرات کنندگان کشته شد و امروز نیز در پیشاور حادثه مشابهی رخ داد و یک نفر دیگر از تظاهرات کنندگان کشته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها