کد خبر: ۷۹۸۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۱۸ دی ۱۳۸۹
نمازجمعه شهر مقدس قم، دیروز شاهد حرکت مشکوک چند ناشناس با عنوان 'جمعی از طلاب' بود که اطلاعیه ای را در اعتراض به صداوسیما به علت آنچه از آن با عنوان 'بایکوت سخنان اسفندیار رحیم مشایی' نامیدند، توزیع کردند.

به گزارش مشرق، نویسنده یا نویسندگان این اطلاعیه مشکوک که اطراف نمازجمعه قم بصورت گسترده در میان نمازگزاران قمی توزیع شد؛ آورده است: بایکوت خبری سخنان رئیس دفتر احمدی نژاد که شخصیت مؤثری در دولت است و مسؤولیت های مهم دیگری نیز دارد باعث شده مخالفان دولت اعم از اصولگرا و اصلاح طلب با حذف و تقطیع جملات وی؛ ذهنیتی منفی و لیبرال منشانه از وی در دیدگاه علمای معزز ایجاد نمایند.
این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: مطالعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دوم با جامعه مدرسین؛ اختلاف برداشت ایشان را با بعضی دیگر از حضرات مدعی پیروی از ولایت در مورد آنچه در دولت می گذرد، نشان می دهد.
این اطلاعیه می افزاید: در صدا و سیما جریانی وجود دارد که مدام دنبال مُچ گیری از مسؤولان دولتی است و نمونه آن اخبار طنز "جهت اطلاع" است که یک پای ثابت آن؛ به رئیس دفتر رئیس جمهور که مورد اعتماد دکتر احمدی نژاد است؛ اختصاص یافته است که البته جز کج فهمی تهیه کنندگان و بی سوادی سفارش دهندگان این سوژه؛ محملی دیگر را نمی توان برای این امر پیدا کرد.
در ادامه این اطلاعیه یادآور شده است: گروه هایی بشدت دنبال تضعیف دولت هستند؛ یک گروه کسانی هستند که بعد از به کارگیری در دولت؛ به علت ناکارآمدی کنار زده شدند و گروه دیگر کسانی که در آرزوی پست وزارتی بوده ولی ناکام مانده اند و گروه سوم دیگر نیز سیاهی لشکرهای اصولگریان در مجلس و گوش به فرمان اقلیت مجلس می باشند.
این اطلاعیه که نام نویسندگان آن مشخص نیست، در ادامه آورده است: این گروه ها هر از چند گاهی، برای محدود کردن تحولات مثبت دولت، دست به اقداماتی می زنند و طرح هایی مانند ترکیب مجمع عمومی بانک ها و انتخاب رئیس بانک مرکزی؛ وقف دانشگاه آزاد؛ ایجاد وزارت ورزش؛ کارشکنی در هدفمند کردن یارانه ها و مسأله استیضاح کردان که البته سهم نمایندگان قم در این موارد چشمگیر بود؛ از این دست می باشد.
نویسنده یا نویسندگان اطلاعیه خاطرنشان کرده اند: در قوه قضائیه نیز با وجود حضور شخصیتی بزرگوار در رأس آن؛ ولی در رده های پایین؛ افرادی هستند که یا نفوذی هستند و یا به خیال اینکه با بعضی از احکام، استقلال قوه قضائیه را ثابت کنند اما در حقیقت به استقلال و تأثیرپذیری این قوه از جریان مقابل؛ ضربه می زنند و نمونه های آن، محاکمه مدیرعامل سابق ایرنا و مدیر روزنامه رسمی دولت است.
در این اطلاعیه آمده است: امت حزب الله و انقلابی با دفاعیات مستدل علیه کسانی که خدمتگزاری این دولت را با برچسب های انحرافی مثل این شبهه که فتنه آینده از دل اطرافیان احمدی نژاد - بخوانید خود احمدی نژاد- شکل می گیرد؛ برخیزند.
این اطلاعیه افزوده است: در انتخابات گذشته، جریان اصولگرا و اصلاح طلب تنها به فکر حذف احمدی نژاد بودند ولی بعد از شکست و ناامیدی، دنبال این هستند که با این شبهات، حربه ای جهت تبلیغات علیه یاران واقعی ولایت مهیا کنند.
در پایان این اطلاعیه با اشاره تلویحی به احتمال نامزدی مشایی برای دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل فراکسیون حامی وی در مجلس شورای اسلامی آمده است: ولیکن ان شاء الله در دوره های بعد هم دولتی ولایتمدار؛ بسیجی؛ عدالت محور و شجاع؛ ردای پرافتخار نوکری این سرزمین امام زمانی(عج) را به دوش خواهد کشید و نمایندگانی انقلابی خواهیم داشت.

توزیع این اطلاعیه در شرایطی صورت می گیرد که جو عمومی شهر قم و بویژه بیوت مراجع عظام تقلید، انتقادات جدی به عملکرد رئیس دفتر رئیس جمهور دارند.

در همین راستا، دیروز جمعه طوماری در مدرسه فیضیه نصب شد که جمع زیادی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با امضای آن، حمایت و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با رئیس جمهور احمدی نژاد اعلام کردند که در بین این امضاها، برخی از طلاب از احمدی نژاد خواسته بودند که اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر خود را کنار بگذارد و یا کنار امضا حمایت خود نوشته بودند "احمدی نژاد بدون مشایی!".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها