کد خبر: ۷۹۷۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ اگر خود را شیعه اهل بیت(ع) می‌دانیم باید حداکثر استفاده را از امکانات برای دفاع از مکتب این بزرگواران داشته باشیم تا هیچ کس جرأت حمله به مقدسات و سرزمین ما را نداشته باشد.
فارس، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی اظهار کرد: ارزنده‌ترین وصیت پیامبر(ص) به امت خویش، امانت‌داری در زمینه حفظ اهل بیت(ع) و قرآن بوده است.

وی افزود: پیامبر رحمت در ادامه می‌فرمایند تا زمانی که به این دو مطلب متمسک شوید رستگار هستید و اگر تنها به یکی از آنها بسنده کنید دچار گمراهی خواهید شد و این مسئله در طول تاریخ نیز دیده شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در آن دوران نیز برخی افراد کتاب قرآن را برای خود کافی دانسته و بعدها پشیمان شدند گفت: این امر سبب شد که این افراد احادیث مستند حتی از پیامبر اسلام(ص) نیز نداشته باشند و از بسیاری از معارف عمیق اسلامی باز ماندند.

وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که اهل بیت(ع) در حقیقت بیشترین و بهترین نوع دفاع از قرآن کریم را به وسیله بذل جان و مال خویش داشته و از هر ابزاری برای این مسئله استفاده کرده‌اند تا کتاب و سنت حفظ شود.

یزدی با اشاره به سال‌ها خانه‌نشینی امیرالمؤمنین(ع) به منظور حفظ مصالح مسلمانان بیان داشت: خلافت و امامت ایشان از سوی خداوند و نصب رسول‌الله(ص) بود هر چند به دلیل عدم اقبال مردمی این امر 25 سال محقق نشد و پس از آن نیز با استفاده از ابزار قدرت مردمی از نصب الهی خویش استفاده کردند.

 

*شجاعت ائمه در دوران خانه نشینی بیش از دوران خلافت بود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) همواره مدافع قرآن و سنت بودند و شجاعت آنها حتی در دوران خانه‌نشینی شاید بیشتر از دوران خلافت بوده است.

وی با اشاره به خلافت امام حسن(ع) و سرپیچی معاویه از واقعیت‌های تاریخی گفت: پس از جنگ و خیانت برخی از افراد به امام حسن (ع)، قرارداد صلح به امضا رسید و در دوران اباعبدالله(ع) دشمنان عزیزترین عضو خاندان عصمت و طهارت را به شهادت رساندند اما حقیقت این است که واقعه کربلا اسلام را از سقوط نجات داد و در این میان بیان حقایق از زبان زینب کبری(س) تأثیر فراوانی داشت.

یزدی در ادامه به فرصت به دست آمده برای امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: ایشان با استفاده از این موقعیت روایات جعلی را مشخص و احادیث صحیح را جمع‌آوری کردند و همین طور امامان بعد از ایشان نیز تلاش زیادی در این زمینه داشتند تا نوبت به زمان غیبت صغری و کبری رسید.

*امام زمان همواره به وظایف امامت خویش عمل می‌کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت بقیة‌الله(عج) امام تمام عصرها پس از امام یازدهم بوده و اکنون در بین مردم زندگی می‌کنند اما این زندگی به صورت پنهانی بوده و جزو اسرار الهی به شمار می‌رود بنابراین اگر کسانی بگویند که ایشان امام زمان ظهور هستند و نه تنها تلاشی برای دست‌یابی به حکومت حق نکرده‌اند بلکه زمان خویش را نیز به فساد می‌کشانند، این‌ها در اشتباهند زیرا امام زمان(عج) هم‌اکنون نیز به وظایف امامت خویش عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تاسیس جمهوری اسلامی در ایران گفت: این مسئله در طول تاریخ دیده نمی‌شود و فقها تنها در حد توان اقداماتی انجام می‌دادند اما امروز در پهنه‌ای از این کره خاکی ولی فقیه، نایب امام عصر(عج) بوده و کسی نمی‌تواند بگوید من امام زمان را قبول دارم اما حاکمیت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول ندارم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در سایه ولایت امام عصر(عج) به فعالیت مشغول هستند ابراز کرد: همه فقها به تناسب امکانات زمان خویش وظایف خود را انجام داده و در جریان انقلاب اسلامی نیز همین رویه را در پیش گرفتند تا امروز در سایه این نعمت بزرگ الهی بتوانیم به راحتی زندگی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما خود را شیعه اهل بیت(ع) می‌دانیم باید حداکثر استفاده را از امکانات زمان برای دفاع از مکتب این بزرگواران داشته باشیم به طوری که هیچ کس جرأت حمله به مقدسات و سرزمین ما را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حکومت حاضر وظایف خود را انجام می‌دهد ابراز کرد: مقام معظم رهبری در یکی از صحبت‌های خود تاکید کرده‌اند که امام‌زادگان باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند و این بدان معناست که مکان‌های زیارتی و سیاحتی باید رنگ فرهنگ به خود بگیرند.

یزدی ادامه داد: این یک دستور ولایتی مهم بوده و در زمینه حفظ و پیشرفت اسلام و اساس حاکمیت دین اهمیت فراوانی دارد.

*بعد فرهنگی زیارت زائران فراموش نشود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وجود حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه(ع) و ورود زائران بسیار به مشهد مقدس در طول سال بیان کرد: آستان قدس رضوی فعالیت‌های اقتصادی زیادی داشته و امکانات فراوانی را نیز به وجود آورده است اما باید پرسید در این میان تا چه میزان کار فرهنگی صورت گرفته و زائران چه بهره‌ای از فرهنگ دارند.

وی حضرت معصومه(س) را شناخته‌شده‌ترین امامزاده مدفون در ایران دانست و افزود: هیچ شک و شبهه‌ای در زمینه بارگاه نورانی ایشان وجود ندارد هر چند مقام ولایت توصیه کرده‌اند که تمام بارگاه‌های امام زادگان و مکان‌های زیارتی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

یزدی با بیان اینکه بیشتر زائران تنها به دنبال حوائج مادی خود هستند گفت: شاید دلیل اینکه امام رضا(ع) را امام غریب می‌نامند همین باشد که کمتر کسی تنها به خاطر وجود ایشان به زیارت مشهد مقدس می‌رود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از ابزارهای روز و فضای مجازی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در خصوص سیره اهل بیت(ع) تصریح کرد: نشر مقالات مفید می‌تواند بعد فرهنگی مسئله را تقویت کرده و اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی باید این مهم را مدنظر داشته باشند و مراسمات جشن از مسائل فرهنگی خالی نباشند.

وی در ادامه به توهین اخیر صهیونیست‌ها به ساحت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: دلیل این توهین‌ها عظمت اسلام و ترس آنها از این بزرگی است زیرا هرگاه مشاهده شود که بد کسی گفته می‌شود باید دانست که آن شخص مؤثر بوده است، بنابراین امیدواریم بتوانیم از همه امکانات در راستای دفاع از اسلام و پیامبر(ص) استفاده کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها