کد خبر: ۷۹۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
تحليلگر راديو اسرائيل، دولت آمريكا را به خاطر تسليم در برابر سقوط رژيم هاي مبارك و قذافي در مقابل اسلامگرايان مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش کیهان، منوشه امير با اشاره به گسترش اعتراضات اسلامي عليه فيلم موهن صهيونيستي- آمريكايي و كشته شدن سفير آمريكا در ليبي گفت: خانم كلينتون، من نمي فهمم كه شما چگونه نمي فهميد كه چرا در ليبي و در مصر، در يمن و كشورهاي ديگر اسلامي اين چنين خشونت مي كنند. من نمي فهمم خانم كلينتون كه شما چگونه نمي فهميد چرا اين حادثه رخ داده است! مگر وزير خارجه ابرقدرت جهان نيستيد؟ پس چرا نمي فهميد؟ افتخار مي كنيد كه در ليبي و مصر دموكراسي برقرار كرديد. بسيار كار خوبي كرديد! ولي آيا به پيامد آن انديشيده ايد؟

وي اضافه كرد: آيا پيش از آن كه حسني مبارك كنار رود، مي دانستيد گزينه هاي ديگر چيست؟ مي دانستيد كه اخوان المسلمين قوي ترين و منسجم ترين سازمان سياسي در مصر هستند و نيروهاي مردمسالار و آزاديخواه مصري بسيار متفرق و غيرمنسجم؟

وي با كتمان اين واقعيت كه آمريكا در مقابل خيزش ملت هاي جهان توان حفظ ديكتاتورهاي وابسته را نداشت، گفت: نام آن اتفاقات را بهار عربي گذاشتيد ولي هر آشنايي به امور مي دانست كه اين خزان است. چرا از تجربه خود در ايران درس نياموختيد؟ كارتر هم مثل شما بود و نمي دانست و نمي فهميد و نابخردي به خرج داد تا رژيم شاه در ايران سقوط كرد. عين همان در مصر رخ داد و از آن بدتر را بايد در ليبي و يمن و حتي سوريه به انتظار داشت.

تحليلگر راديو اسرائيل كه طي 2 سال اخير وحشت از بيداري اسلامي را بارها به زبان رانده، مي افزايد: دست اندركاران سياست خارجي آمريكا نمي فهمند كه انتخابات آزاد ممكن است به يك فاجعه كشانده شود، همان گونه كه كشانده شده و ما آن را امروز در كشورهاي به اصطلاح بهار عربي به چشم مي بينيم. در غزه ديديم كه چگونه «انتخابات آزاد» موجب روي كار آمدن گروه تعصب گراي ديني حماس شد و در مصر اخوان المسلمين را به قدرت رساند. اين واقعيتي است كه ناآشناترين فرد به علوم سياسي نيز بايد آن را بداند!

يادآور مي شود آمريكايي ها تا روزهاي آخر حكومت حسني مبارك قاطعانه از وي حمايت مي كردند و پس از سقوط وي نيز با فشار نظاميان تلاش بسياري به كار بستند كه اسلامگرايان روي كار نيايند يا در صورت به دست گرفتن قدرت، منفعلانه رفتار كنند غافل از اينكه بيداري توده هاي مسلمان قدرت ابتكار عمل را از آنها مي گيرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها