کد خبر: ۷۹۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
معاون حزب الوفد مصر با استناد به يك گزارش اطلاعاتي آمريكا خواستار فاصله گرفتن از رژيم صهيونيستي و دوستي نزديك تر با ايران شد.

به گزارش کیهان، اخيرا نشريه فارين پاليسي گزيده اي از گزارش 83 صفحه اي 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا را منتشر كرد كه در آن تصريح شده بود «مصلحت آمريكا در اين است كه براي خاورميانه پس از زوال اسرائيل برنامه ريزي كند. منافع ملي آمريكا به طور كامل متفاوت با منافع رژيم صهيونيستي است و اين رژيم بزرگترين تهديد براي منافع آمريكا است چون اقداماتش مانعي در مسير بهبود روابط واشنگتن با كشورهاي عربي و اسلامي و حتي با ساير كشورهاي جهان است. به سبب سياست هاي وحشيانه اسرائيل در مناطق اشغالي، نمي توان آن را نجات داد. اسرائيل تنها رژيمي بود كه با رژيم تبعيض نژادي آفريقاي جنوبي رابطه ديپلماتيك داشت و آخرين طرفي بود كه به تحريم جهاني آن تا زمان سرنگوني اش پيوست. رهبران اسرائيل با اسكان غيرقانوني هفتصدهزار شهرك نشين در سرزمينهاي عربي اشغالي در كرانه باختري باعث انزواي بيشتر سياسي، نظامي و اقتصادي رژيم در خاورميانه شدند.»

به گزارش خبرگزاري قدس احمد عزالعرب معاون رئيس حزب الوفد ضمن مرور بخش هايي از اين گزارش اطلاعاتي نوشت: حتي برخي يهوديان آمريكايي هم با سياست هاي اسرائيل در ظلم به فلسطينيان و انهدام منازل آنان كه مغاير قوانين بين المللي است، مخالفند. مخالفت بين المللي عليه نژادپرستي صهيونيستي به حدي است كه 193 كشور جهان را شامل مي شود و آمريكا نمي تواند آن را ناديده بگيرد، چون اين شهروندان آمريكايي هستند كه به خاطر آن در جهان منفورتر مي شوند. وي مي افزايد: ايران داراي مشتركات زيادي با ماست كه بايد از آن براي بهبود روابط با تهران و ساير جهان اسلام استفاده كنيم.

يادآور مي شود در گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا خاطر نشان شده بود: يك ميليارد و دويست ميليون مسلمان از اسرائيل نفرت دارند و بنابراين اين اشغالگري نمي تواند تداوم پيدا كند. قدرت كشورهاي اسلامي رو به افزايش است و ديگر نمي توان مانند گذشته از اسرائيل دفاع كرد. اين حمايت روابط ما را با 57 كشور اسلامي تحت الشعاع خود قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها