کد خبر: ۷۹۶۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
اصلا بحث اولتيماتوم و اين حرف‌ها مطرح نيست. كروش شرايط تيم و آنچه در بازي با لبنان اتفاق افتاد را برايم توضيح داد. او حرف‌هايش را زد. من هم نظراتم را گفتم.
ali kafashian

بازي با لبنان دوباره تمام نگاه‌ها را به طبقه چهارم ساختمان سياه‌رنگ سئول چرخانده؛ جايي كه پاسخ بسياري از پرسش‌هايي كه امروز در فوتبال شنيده مي‌شود را مي‌توان در آنجا پيدا كرد.


شايعه تغيير در راس تيم ملي پيچيده و تهديدهايي هم به گوش علي كفاشيان رسيده؛ اما تمام اينها تا زماني به قوت خودش باقي است كه رييس فدراسيون پشت خط نيامده. وقتي صدايش را مي‌شنوي، شرايط فرق مي‌كند. آنقدر قاطع از كروش حمايت مي‌كند كه ديگر جاي ترديدي باقي نمي‌ماند: «اين‌همه تغيير داده‌ايم، آيا نتيجه گرفته‌ايم؟!»


اين جمله را با تكيه بر تجربيات حضورش در پست‌هاي مختلف مديريتي ورزش مي‌گويد. نمي‌خواهد تحت تاثير حرف و حديث‌ها قرار گيرد و دست به كاري بزند كه بعد پشيمان شود. به اين نتيجه رسيده كه حمايت از كروش، تنها راهي است كه مي‌تواند او را به صعود به جام جهاني اميدوار كند، در غير اين‌صورت دوباره فرصت‌هاي زيادي را از دست مي‌دهد.


بحثش براي فرصت دادن به كروش هم به امروز و فردا ختم نمي‌شود. مي‌گويد تا پايان قرارداد با كروش، يعني دو سال ديگر، پشت سرمربي تيم ملي مي‌ايستد. به همين بهانه و بعد از جلسه‌اي كه با كارلوس كروش پشت سر گذاشته، با او همكلام مي‌شويم تا بدانيم در طبقه چهارم ساختمان فدراسيون چه مي‌گذرد؟



مثل هميشه بشاش جواب مي‌دهيد و سرحال هستيد!


انتظار داريد چطور باشم؟


خب باتوجه به نتيجه‌اي كه در بازي با لبنان به‌دست آمد، حدس مي‌زدم ناراحت باشيد!


به خاطر اين نتيجه خيلي ناراحتم اما اگر من افسرده باشم، اتفاقي مي‌افتد؟ آيا كسي كه قرار است كار كند، با روحيه افسرده مي‌تواند كاري از پيش ببرد؟ من در هر شرايطي سعي مي‌كنم روحيه‌ام را حفظ كنم تا بتوانم درست فكر كرده و برنامه‌ريزي كنم. الان هم همين كار را انجام مي‌دهم.


زودتر از چيزي كه انتظار مي‌رفت، با كروش جلسه گذاشتيد.


لازم بود. با نتيجه‌اي كه در بازي با لبنان به‌دست آمد، بايد جلسه مي‌گذاشتيم و گزارشش را مي‌شنيدم. پيش از اينكه اتفاقي بيفتد و حرف‌ها را از زبان اين و آن بشنوم، بايد خودم حرف‌هاي سرمربي تيم را مي‌شنيدم. به همين خاطر به محض اينكه كروش به ايران آمد، با او جلسه گذاشتم.


و در اين جلسه اولتيماتومي به او داديد؟


اصلا بحث اولتيماتوم و اين حرف‌ها مطرح نيست. كروش شرايط تيم و آنچه در بازي با لبنان اتفاق افتاد را برايم توضيح داد. او حرف‌هايش را زد. من هم نظراتم را گفتم.


يعني با او به واسطه نتايجي كه گرفته، اتمام حجت نكرديد؟


اصلا؛ من قبول دارم كه تيم در چند بازي اخير خوب نتيجه نگرفته. پس بايد همه با هم براي رهايي از اين وضعيت دنبال راه‌حل باشيم نه اينكه بخواهيم احساسي تصميم بگيريم.


پيش از اينكه بازي با لبنان برگزار شود، شايعه‌اي پيچيد با اين محتوا كه فدراسيون فوتبال به كروش اولتيماتوم داده و اگر او از اين بازي امتياز نگيرد، فرد ديگري جايگزينش مي‌شود...!


شما اين شايعه را باور كرديد؟ خودتان مي‌گوييد «شايعه». پس يعني نبايد باورش كرد.


به هر حال همان بحث مقدمه‌اي شد تا حالا نام‌هاي مختلفي مطرح شود.


نه پيش از بازي و نه حالا كه بازي را واگذار كرده‌ايم، حتي يك بار هم به موضوع جابجايي در راس تيم ملي فكر نكرده‌ام چه برسد به اينكه بخواهم با كسي درباره‌اش حرف بزنم. من قبول دارم مشكل داريم اما راه‌حل اين مشكل از نظر من تغيير افراد نيست.


اين روزها من ترجيح مي‌دهم مصاحبه نكنم تا حرف و حديث‌ها بيشتر نشود اما از اين فرصت استفاده مي‌كنم و حرف آخرم را مي‌زنم. به هيچ وجه بحث جابجايي كروش مطرح نيست. مگر دفعه‌هاي قبل كه مربيان را جابجا كرديم، اتفاقي افتاد؟ تا كي مي‌خواهيم روي يك دايره دور بزنيم؟ بالاخره بايد يك زماني راه‌هاي جديد را تجربه كنيم. هر كسي انتقادي دارد، بيايد و حرفش را بزند. من تمام نقدها را مي‌خوانم و از دل اينها، بهترين‌ها را انتخاب مي‌كنم و به كار مي‌بندم. همه ما بايد پشت تيم ملي باشيم نه اينكه هر روز شايعه جديد راه بيندازيم.


پس از كروش حمايت مي‌كنيد.


بدون ترديد؛ ما با كروش تا پايان جام جهاني قرارداد داريم، بنابراين تا پايان اين قرارداد او با ما مي‌ماند.


اينكه پشت سرمربي تيم ملي بايستيد و اجازه ندهيد بعضي نام‌ها كه توسط واسطه‌هاي خودشان مطرح


مي‌شوند، به گزينه‌هاي جدي تبديل شوند، اتفاق خوبي است اما آيا قبول نداريد كه در تيم ملي بايد تغييراتي صورت گيرد؟


مسائل فني به كروش مربوط مي‌شود و من بايد بتوانم مقدمات را براي اجراي برنامه‌هايش فراهم كنم. اگر او بخواهد در نفرات تغيير بدهد، اين كار را انجام مي‌دهد.


اما اين روزها فضاي خوبي بر تيم ملي حاكم نيست تا جايي‌كه به نظر مي‌رسد، «دور و بري»هاي كروش اطلاعات اشتباه به او مي‌دهند.


من هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ام. مطمئنم كه همه در تيم ملي يك هدف دارند. مثلا مي‌دانم همين بازيكنان كه اين روزها خيلي به آنها انتقاد مي‌شود، متحد بودند تا لبنان را ببرند اما خب در نهايت اتفاقي كه همه ما خواهانش بوديم، نيفتاد.


به موضوع بازيكنان اشاره كرديد. فكر نمي‌كنيد رفتاري كه بعضي از بزرگ‌ترهاي تيم در پيش گرفتند، بيشتر براي تيم حاشيه ايجاد كرد.


بازيكنان به خاطر هجمه‌هايي كه عليه‌شان صورت گرفت، ناراحت بودند. من به خاطر رفتارشان به آنها حق نمي‌دهم و نمي‌گويم كار درستي كرده‌اند اما به هر حال بايد شرايط آنها را هم در نظر بگيريم البته اين مساله خيلي بزرگ نيست و مي‌توان حلش كرد.


وقتي در گروه A قرار گرفتيم، خيلي‌ها گفتند صعود تيم ملي با اين گروه و در شرايطي كه كروش در تيم ملي حضور دارد، قطعي است اما بعد از نتيجه‌اي كه در دو بازي اخير به‌دست آمد، حالا شرايط فرق مي‌كند، ديگر كسي مطمئن از صعود حرف نمي‌زند.


ما نبايد اميدمان را از دست بدهيم اما اين را انكار نمي‌كنم كه من هم خيلي نگران شده‌ام. من تجربه دوره قبل را دارم و اصلا نمي‌خواهم آن اتفاق‌ها دوباره تكرار شود. بنابراين نگرانم و منتظر بازي با كره در تهران. در اين مدت هم تمام سعي‌ام را مي‌كنم تا شرايط كار براي اعضاي تيم ملي بهتر شود.


علاوه بر شايعه‌اي كه در ارتباط با كروش مطرح شد، يك موضوع ديگر هم به گوش رسيد، اينكه پيش از بازي به شما گفته شده اگر در بازي با لبنان نتيجه نگيريد، بايد استعفا بدهيد.


مطمئن باشيد چنين حرفي مطرح نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها