کد خبر: ۷۹۳۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
سوءاستفاده از عکس العمل مسلمین در برابر توهین به پیامبر اسلام
این شبکه اخیرا در سایت خود مدعی شده است که شماری از نهادهای اسلامی در آمریکا، اعتراضات خشونت بار در کشورهای مسلمان و مشخصا کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر را محکوم کرده اند

بولتن نیوز: انتشار فیلی موهن خطاب به پیامبر مکرم و معظم اسلام(صلی الله علیه و آله) مسلما پیش ار آنکه هر تحلیلی را برانگیزد موجب ناراحتی خاطر هر مسلمان و انسان آزاده ای در سراسر جهان گشته است.

در این میان باید هوشیار بود که غرب از احساسات برانگیخته شده مسلمانان سوءاستفاده نکند و با بهرهبرداری سیاسی از آن اهداف خود را در کشورهای اسلامی در برهه حساس فعلی پیش نبرد.

از جمله این بهره برداری ها اتش تهیه بعضی رسانه ها همچون bbc فارسی است که اولا با مظلوم با نمایی برای آمریکا در این جریان و دوما افراطی نشان دادن این واکنش مسلمانان، در پی اثبات لزوم نظامی نیروهای آمریکا در منطقه می باشد.

 

این شبکه اخیرا در سایت خود مدعی شده است که شماری از نهادهای اسلامی در آمریکا، اعتراضات خشونت بار در کشورهای مسلمان و مشخصا کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر را محکوم کرده اند.

همچنین در پی حمله جمعه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) به این پایگاه، که بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای خارجی در ایالت هلمند افغانستان است، دست کم دو نیروی آمریکایی کشته شده اند.

قاری یوسف احمد سخنگوی طالبان در گفتگو با بی بی سی بی تاکید کرد که هدف از این حمله نیروهای آمریکایی و بریتانیایی بوده اند و ۱۰ نیروی طالبان در آن شرکت داشته اند.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم:

« در پی نمایش فیلم "بی گناهی مسلمانان" بر روی اینترنت، که مسلمانان معترض آن را توهین به پیامبر اسلام دانسته اند، اعتراضات گسترده ای در بسیاری از کشورهای اسلامی رخ داده که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشورها و همچنین شهروندان غربی انجامیده است.

 

به گفته مقام های ناتو، مهاجمان در حمله دیروز خود به کمپ بسشن، از سلاح‌های کوچک، راکت و خمپاره استفاده کرده اند.

 

این پایگاه، محل استقرار نیروهای چند کشور عضو ناتو است و عملیات مهاجمان، مشخصا قسمتی از پایگاه را هدف قرار داده که به نیروهای آمریکایی تعلق دارد.

به اعتقاد بسیاری از ناظران، تحریک پذیری این گروه از مسلمانان نه فقط می‌تواند آنها را طعمه مطامع سیاسی حکومت‌ها یا تشکیلاتی مثل القاعده کند بلکه کمکی به ترمیم و بهبود وجهه مسلمان‌ها در بین افکار عمومی غرب نیز نمی‌کند زیرا مسلمانان را کم ظرفیت و بی تحمل جلوه می‌دهد...»

در کنار این تحلیل ها و خبرسازی ها از سوی رسانه هایی چون bbc، نگاهی به سرازیر شدن نیروهای نظامی آمریکا در کشورهایی چون لیبی و یمن جالب توجه است.

بيش از ۱۰۰ سرباز نيروي دريايي امريکا از ناوگان گروه امنيت ضدتروريسم روز جمعه (۲۴ شهرويور، ۱۴ سپتامبر) يک روز بعد از اين که معترضان خشمگين به دليل پخش اين فيلم توهين‌آميز، به سفارت امريکا در صنعا حمله کردند، وارد يمن شدند.

 

جرج ليتل، سخنگوي پنتاگون استقرار نيروهاي دريايي امريکا را «اقدامي پيشگيرانه» در بحبوحه اعتراضات ضدامريکايي در خاورميانه توصيف کرد.

ليتل افزود، هيچ برنامه‌اي براي تخليه سفارت در يمن وجود ندارد اما تدابير امنيتي افزايش پيدا مي‌کند. از آن‌جا که به دليل پخش اين فيلم موهن به پيامبر اسلام (ص)، خشم جهان اسلام را در بر گرفته است، نيروهاي امريکايي در حالت آماده باش قرار دارند.

نيروهاي امنيتي يمن، اوايل روز به سوي صدها معترض در نزديکي سفارت امريکا آتش گشودند. معترضان قصد داشتند به سمت محوطه سفارت راهپيمايي کنند.

علاوه بر این، نيروي دريايي امريکا، دو فروند ناوشکن مجهز به موشک‌هاي هدايت شونده و يک يگان ۵۰ نفره از نيروي دريايي خود را به سواحل ليبي اعزام کرده است .

يک مقام ارشد امريکايي که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه( ۲۲ شهريور، ۱۲ سپتامبر)، گفت، ناو يو اس اس لابون و يو اس اس مک فائول، در راستاي اجراي تدابير پيشگيرانه در حومه ليبي مستقر مي‌شوند.

درهمين حال، جرج ليتل سخنگوي پنتاگون نيز گفت، اقدامات پيشگيرانه ارتش امريکا « نه فقط در برخي از شرايط منطقي بلکه بنابر احتياط لازم» انجام میشوند.

 تجربه نشان می دهد که ایالات متحده با تمسک به روش هایی مشابه(مبارزه با تروریسم و...) برای ورود به کشورهای مختلف برای خود مجوز صادر نموده است و مسلمین باید مراقب این قبیل دسیسه ها باشند تا از احساسات پاک و ناب ایشان علیه خودشان استفاده نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها