کد خبر: ۷۹۳۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
ارتش سوریه درحالی نفوذ افراد مسلح به بسیاری از مناطق و شهرهای این کشور را ناکام ساخت که همکاری مردم با ارتش در کسب این موفقیت‌ها بسیار چشمگیر بود و هر روز بر دامنه این همکاری‌ها افزوده می‌شود.

فارس، ارتش سوریه روز گذشته موفق شد، در بسیاری از مناطق و شهرهای این کشور مانع نفوذ گروهک‌های تروریستی مسلح به این مناطق شود. مهمترین وجه مشخصه پیشرفت‌های امروز را باید در همکاری مردم با ارتش سوریه جهت مقابله با تروریست‌های مسلح در نفوذ به برخی مناطق و بیرون راندن آنها از مناطق دیگر بود و این ثابت می‌کند که تروریست‌های مسلح برخلاف ادعاهایی که تاکنون داشتند، هیچ پایگاه و جایگاهی بین مردم سوریه ندارند.

آخرین تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها به شرح زیر است:

دمشق و ریف دمشق: ناکامی تروریست‌ها در نفوذ به مناطق دمشق و ریف آن

نیروهای ارتش سوریه در اطراف منطقه «الحجر الأسود» در ریف دمشق با تروریست‌های مسلح درگیر شدند و در جریان آن ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند. این در حالی است که در حمله افراد مسلح به نقطه دیگری از این منطقه نیروهای ارتش سوریه با کمک اهالی این منطقه و اطلاعات ارائه شده توسط مانع نفوذ آنها به این منطقه شدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه نفوذ افراد مسلح به منطقه «التضامن» را ناکام ساختند. در «اردوگاه یرموک» نیز نیروهای امنیتی سوریه با کمک اهالی ساکن این اردوگاه مانع نفوذ تروریست‌های مسلح به این اردوگاه شدند.

غیر از آن مناطق «نهر عیشة» و «المیدان» و «برزه» در نزدیکی «قابون» شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بود که در این بین درگیری‌های المیدان شدیدتر از مناطق دیگر بود.

در مناطق مختلف «غوطة شرقیه» نیز نیروهای امنیتی سوریه با تروریست‌های مسلح درگیر شدند که براثر آن 19 تروریست کشته و 9 نفر نیز دستگیر شدند. اما نیروهای ارتش سوریه با پیش‌روی در منطقه «عین ترما» و درگیری شدید با افراد مسلح در چندین محور در این منطقه ده‌ها تروریست را کشته و زخمی و 22 نفر را دستگیر کردند.

در منطقه «جوبر» نیز نیروهای ارتش سوریه مانع نفوذ افراد مسلح به این منطقه شدند که در جریان آن 12 فرد مسلح کشته و مابقی آنها از منطقه فرار کردند.

إدلب: شهر ادلب روز آرام و بدون درگیری را پشت‌سر گذاشت

نیروهای امنیتی فرودگاه «ابو الظهور» مانع نفوذ یک گروهک تروریستی به این فرودگاه شدند. این درحالی است که افراد مسلح به یک تانکر حامل گازوئیل در منطقه «جسر الشغور» حمله کردند و راننده آن را قتل رساندند.

اما نیروهای ارتش سوریه تلاش افراد مسلح به اطراف استان ادلب از جمله در منطقه «خربة الجوز» و «خربه مارتین» را با ناکامی مواجه ساختند. این درحالی است که شهر ادلب امروز در مقایسه با روزهای گذشته روز آرام‌تری را پشت‌سر گذاشت.

در شهر «اریحا» نیز همکاری اهالی این شهر با نیروهای ارتش موجب کشف و انهدام یک مرکز تجمع تروریست‌‌ها در این شهر شد. اما افراد مسلح امروز اقدام به قطع راه‌های «ادلب – حلب» در نزدیکی دانشگاه ایبلا و «جسر الشغور – أریحا» و «ادلب – سلقین» و «حلب – إدلب قدیم» کردند.

حمص: منطقه «باب هود» کانون بحران در حمص

یگان‌های ارتش سوریه پیگرد و تعقیب افراد مسلح در منطقه «باب هود» را ادامه دادند که منجر به وقوع درگیری‌های شدید و بسیار سخت چندین ساعته بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح تروریست شدند که در جریان آن 20 تروریست کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند. 

همچنین منطقه «الرستن» در ریف حمص و همچنین «ریف القصیر» شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی با گروهک‌های تروریستی بود که علاوه بر کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح، یک مرکز تجمع تروریست‌ها نیز در این منطقه کشف و منهدم شد.

مناطق «تلبیسه» و «المشرفه» و «السعن» یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در مراکز ایست و بازرسی درگیر شدند که در جریان آن 6 تروریست مسلح کشته و ده‌ها فرد دیگر زخمی و مابقی وادار به فرار از منطقه شدند.

حلب: «المیدان» کانون بحران و پیش روی چشمگیر ارتش در این منطقه

مناطق «بستان الپاشا» و «المیدان» و بزرگراه «الباب – الصاخور» شاهد درگیری نیروهای امنیتی و ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که در جریان آن شمار زیادی از تروریست‌های مسلح کشته و زخمی و شمار دیگری نیز دستگیر شدند.

همچنین در مناطق «سلیمان الحلبی» و «الجابریة» و «بستان القصر» و «الکلاسة» یگان‌های ارتش سوریه با اجرای عملیات‌هایی مراکز تجمع و مخفیگاه‌های افراد مسلح و همچنین یک بیمارستان میدانی و انبار ذخیره تسلیحات را کشف و پس از ضبط تجیهرات موجود، آنها را منهدم کردند.

یک منبع امنیتی سوری نیز در این ارتباط توضیح داد که یگان‌های ارتش سوریه در اکثر مناطق حلب و ریف آن به ویژه در منطقه «المیدان» عملیات‌های دقیق و گسترده‌ای را در تعقیب و پیگرد افراد مسلح به اجرا می‌گذارند.

اما منطقه المیدان که تاکنون کانون بحران و درگیری در شهر حلب بوده، همچنان ناآرام می‌نماید و نیروهای ارتش سوریه در این منطقه و به ویژه در منطقه نزدیک به پاسگاه پلیس این شهر با افراد مسلح به شدت درگیر هستند. این درحالی است که نیروهای امنیتی سوریه مانع نفوذ تروریست‌های مسلح از ریف حلب به داخل شهر حلب برای کمک تروریست‌های مسلح موجود در این شهر شدند که با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها