کد خبر: ۷۹۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
کانادا جز چند کشوری بود که تلاش زیادی برای شکست اجلاس سران عدم تعهد در تهران انجام داد و وزیر امور خارجه این کشور طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، رسما از ایشان خواست که به ایران سفر نکند. /کانادا در واقع قصد همراهی با رژیم صهیونیستی را داشته است و بدین منظور بوده که بلافاصله پس از اعلام قطع رابطه کانادا با ایران، مسئولین این رژیم غاصب ، پیام تشکر به مسئولین کانادایی فرستادند و از این اقدام آنان تجلیل کردند.
علاء الدین بروجردی گفت: ایران در راهی که انتخاب کرده است مصمم بوده و ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و دولت کانادابا این نوکرهای خود برای انگلیس و آمریکا روز به روز شرایط خود را در سطح داخلی و خارجی وخیم تر خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار سیاسی " بی باک " یکی از عوامل اصلی تصمیم مقامات کانادایی مبنی بر قطع رابطه با ایران را موفقیت آمیز بودن اجلاس غیرمتعهدها در تهران عنوان کرد و اظهار داشت: کانادا جز چند کشوری بود که تلاش زیادی برای شکست اجلاس سران عدم تعهد در تهران انجام داد و وزیر امور خارجه این کشور طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، رسما از ایشان خواست که به ایران سفر نکند.

وی تصریح کرد: علی رغم همه این کارشکنی ها، جمهوری اسلامی این توفیق را یافت که با شکوه هر چه بیشتر این اجلاس را برگزار کند و سخنرانی ارزشمند مقام معظم رهبری هم زینت بخش این اجلاس شد و در واقع یک نمایش مقتدرانه بود که بر سیاست تحمیل انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی توسط آمریکا و همپیمانانش خط بطان کشید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره اهداف کانادا از اقدامات اخیرش افزود: به نظر من این یک حرکت منفعلانه کانادا بود که عملا حکمش را از ملکه انگلیس و در راستای سیاست های خصمانه انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

بروجردی افزود: از سوی دیگر کانادا در واقع قصد همراهی با رژیم صهیونیستی را داشته است و بدین منظور بوده که بلافاصله پس از اعلام قطع رابطه کانادا با ایران، مسئولین این رژیم غاصب ، پیام تشکر به مسئولین کانادایی فرستادند و از این اقدام آنان تجلیل کردند.



وی ادامه داد: این اقدام کانادا نشان می دهد که این کشور توان و قدرت استقلال بودن را مثل بسیاری از کشورهای دنیا ندارد و همواره مجبور است بنابر سیاست های انگلیس و آمریکا جلو برود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان پیرامون تاثیرات قطع رابطه ایران و کانادا بر شرایط دو کشور افزد: بی شک این اقدام کانادا نه تنها هیچ مانعی بر سر راه پیشرفت های کشورمان ایجاد نخواهد کرد بلکه تنها به اعتبار و آبروی این کشور در عرصه داخلی و خارجی لطمه خواهد زد و همگان خوب می دانند که جمهوری اسلامی ایران در راهی که انتخاب کرده است مصمم بوده و ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و دولت کانادا با این نوکرهای خود برای انگلیس و آمریکا روز به روز شرایط خود را در سطح داخلی و خارجی وخیم تر خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها