کد خبر: ۷۹۲۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
آقاي گل پيشين ليگ ايران مسائل حاشيه‌اي را يکي از عوامل پايين آمدن توانايي‌هاي فني‌ فوتباليست ها دانست و گفت: تفکر بازيکنان حرفه‌اي نبوده و آنها بايد با تغيير تفکرشان، بر اين مشکلات غلبه کنند.
علي اصغر مديرروستا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دليل افت فني بازيکنان فوتبال ضمن بيان مطلب فوق گفت: نسل قديم فوتبال خود را به صورتي خودجوش از زمين خاکي‌ها يا مسابقات گل کوچک آغاز مي‌کردند و از لحاظ فني و تکنيکي بسيار بهتر از بازيکنان امروز بودند.

وي اضافه کرد: متاسفانه امروز اکثر فوتباليست‌‎هاي جوان فوتبال‌شان را از مدارس فوتبالي که بعضا افرادي سودجو در آن هستند، آغاز مي‌کنند، مدارسي که جانشين مسابقات خاکي و محلي شده و اين مسئله سطح توانايي‌هاي آنان را کاهش داده است.

آقاي گل پيشين ليگ ايران افزود: دليل دوم اينکه برخي از بازيکنان بيشتر از آنچه لياقت و شايستگي دارند، دستمزد مي‌گيرند. در فوتبال ما پول دادن‌ها حرفه‌اي شده اما تفکر بازيکنان حرفه‌اي نيست. اين مسئله مربوط به همه بازيکنان نمي‌شود اما بازيکنان بايد فکرشان را عوض کنند. متاسفانه به حاشيه رفتن باعث از دست رفتن توانايي اصلي بسياري از بازيکنان مي‌شود.

وي در توضيح اين مسئله تصريح کرد: بطور مثال بازيکني در تيمي شهرستاني بسيار خوب کار مي‌کند اما وقتي به تيم بزرگتر مي‌رود، جو آن تيم بازيکن را گرفته و با توجه به پرطرفداري و حاشيه زياد استرس و مسائل حاشيه‌اي، توانايي‌هاي فني‌اش را پايين مي‌آورد. در اين شرايط خود او بايد با تفکر حرفه‌اي بر اين مشکلات غلبه کند.

مديرروستا با اشاره به اينکه بعضي از بازيکنان تا به يک نقطه از موفقيت مي‌رسند زود سيراب مي‌شوند، خاطرنشان کرد: آنها پس از رسيدن به موفقيتي در فوتبال و بدست آوردن پول و امکانات فکر مي‌کنند که کار تمام شده اما آنها بايد بدانند اگر در تيم بزرگ هم خوب کار کنند از نظر حضور در تيم‌هاي مطرح‌تر و دريافت قراردادهاي بهتر، مي‌توانند بيشتر پيشرفت کنند.

وي به وضعيت سکوهاي تماشاگران هم اشاره کرد: به ياد ندارم در گذشته از ابتداي بازي يا از دقيقه 10 عليه بازيکن و مربي شعار دهند که اين مسئله باعث افت توانايي‌هاي تکنيکي و تمرکز بازيکن شده و همه چيز را تحت شعاع قرار مي‌دهد. با توجه به نتيجه‌گرايي در فوتبال شاهد هستيم اکثر تيم‌هاي ليگ برتري خوب بازي نمي‌کنند. به جاي اجراي برنامه‌هاي تاکتيکي، مربي ناچار شده با تاکتيک "بزن زيرش" کاري کند تيمش نتيجه بگيرد تا اسير تغييرات زودهنگام نشود.

سرمربي پيشين تيم‌هاي پيکان و پاس همدان با بيان اينکه در اروپا باشگاه و مربي بازيکني که شب دير مي‌خوابد يا به گردش و تفريح مي‌رود، را جريمه مي‌‎کند اما در ايران اگر مربي به انضباط بازيکن کار داشته باشد، بازيکن با تشکيل گروه مربي را خراب مي‌کند، در پايان گفت: تا زماني که فوتبال ما خصوصي نشود و مديران ورزشي و فوتبالي زمام کار را برعهده نگيرند، نمي‌توان اميدوار بود وضعيت فوتبالمان بهتر از اين شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها