کد خبر: ۷۹۲۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
همیشه بازی بین تیم های گیلانی و تبریزی بازی هایی حساس و دیدنی شده است
فرهاد پورغلامی ملوان
ok

همیشه بازی بین تیم های گیلانی و تبریزی بازی هایی حساس و دیدنی شده است. بازی که در سال های نه چندان دور، اتفاقات و حوادث جنجالی خاص خودش را داشت. سال گذشته اتفاقات ورزشگاه سردارجنگل که بسیار ناخوشایند بود بین دو تیم داماش و تراکتورسازی روی داد و دو فصل پیش در تبریز اتفاقات ناخوشایندی همانند اتفاقات ورزشگاه سردارجنگل در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد. حال این اتفاقات در کنار رقابت ملوان و تراکتور برای صدر نشینی در یگ برتر می تواند بازی های این دو تیم را بسیار حساس نماید.

سکوی پرتاب


تونی در حالی با تیمش باید در مقابل ملوان قرار بگیرد که در این چند هفته تیمش تبدیل به حاشیه شده است.  صحبت های دهنوی درباره مربی پرتغالی اش جنجال های زیادی به پا کرد. مربی که نتایج نه چندان جالبش در تبریز زیاد به مذاق طرفداران تراکتور خوش نیامده است. تونی در اکثر بازی های گذشته تیمش را با ترکیب 2-4-4 به میدان فرستاده است. ترکیبی که زیاد نتوانسته همانند فصل گذشته که تراکتور با ترکیب های متفاوت قلعه نوعی وارد بازی می شد تماشاگران و حتی بازیکنان این تیم را راضی کند. تونی علاوه بر حریف باید حاشیه های ایجاد شده در تیم را نیز جم کند و این کار وی را بیشتر سخت می کند. این درحالی است که پورغلامی علاقه وافری به استفاده از تمامی ستاره های تیمش در ترکیب این فصل دارد پس از پیوستن چندین مهره به ملوان او ترکیب 1-5-4 را بیشتر ترجیح میدهد و که در هنگام حمله ها تبدیل به ترکیب 3-3-4 می شود. این بازی برای این دو تیم که در کورس قهرمانی هستند به نحوی سکوی پرتاب محسوب می شود و باخت در این بازی برای هر تیمی می تواند گران تمام شود. اگر این بازی با تساوی تمام شود به نفع هیچ کدام از این دو مربی نخواهد بود چون فاصله آنها با صدر جدول بسیار زیاد خواهد شد.

میزبان های برنده

دو تیم در بازی های گذشته خود نتایج مشابه به هم گرفته اند و هر دو در تن به یک تساوی بدون گل داده اند تا با یک تساوی به تعطیلات نیم فصل بروند. این دو تیم در ادوار مختلف لیگ برتر 8 با به مصاف یکدیگر رفته اند که در این دیدارها چربش با یک برد به بیشتر به سود تراکتور بوده و در این 8 دیدار تراکتور توانسته با 3برد نسبت به ملوان که 2 برد دارد کمی بهتر عمل نماید. 3بازی این تیم نیز به تساوی کشیده شده است. تراکتور و ملوان تا کنون در بازی های روبرو نتوانسته اند هیچگاه در خانه حریف به پیروزی برسند. نکته جالب در مورد بازی های این دو تیم این است که، در بازی هایی که در انزلی برگزار شده پس از یک تساوی بازی بعدی به سود ملوان به پایان رسیده و این تیم برنده بازی بوده است. حال که بازی فصل گذشته این دو تیم در انزلی به تساوی رسیده باید دید آیا همان روال سابق تکرار می شود یا اینکه تراکتور قصد سنت شکنی دارد.

استرس خانگی

استرس در بازی های خانگی یکی از مشکلاتی است که ملوان در این فصل با آن دست به گریبان است و در سه بازی گذشته در خانه فقط توانسته یک بار برنده از زمین خارج گردید حال باید دید با تراکتور که به همبن معزل در بازی های خانگی دچار است چگونه نتیجه خواهد گرفت. بازی های تیم های گیلانی و تبریزی همیشه حاشیه داشته اما باید دید این مرتبه که هر دو تیم در برهه حساسی قرار دارند بازی باز هم بر روی سکو ها به جنجال کشیده می شود؟! تراکتوری ها با توجه به اتفاقات رخ داده در سال های گذشته ترجیح داده اند که به جای انزلی در رشت اردوی خود را برپا کنند تا از حاشیه ها به دور باشند و فقط برای برگزاری بازی به انزلی بروند. این روزها در شهر انزلی بنرهای زیادی برای ایجاد یک جو آرام برای این بازی زده شده است. این روزها باشگاه ملوان برای تشویق لیدرهایش آنها را همراه تیم ملی به لبنان فرستاد. باید دید این لیدرها می توانند با رفتن به لبنان فوتبال عربی را به این شهر ترانسفر کنند یا تشویق های خوبی که در ورزشگاه آزادی شاهد آن بوده ایم را به انزلی منتقل کنند! اگر جو بر روی سکوها در این بازی آرام باشد در زمین بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشته می شود. تراکتور در انزلی بدون تماشاگر نخواهد بود و حتما تماشاگرانی را همانند بازی های گذشته در انزلی خواهد داشت.

تیم های پر ستاره

تیم پور غلامی در بازی الگیلانو دو نیمه کاملا متفاوت را به نمایش گذاشت در این بازی پژمان نوری در نیمه اول بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت ولی در نیمه دوم آن پژمان همیشگی نبود و زیاد به چشم نیامد. یکی از مهرهای کلیدی ملوان در بازی ها پورغلامی است او که آقای گلی را بهرچند با زدن پنالتی به دوش می کشد اما با این حال یکی از خطرناک ترین مهره های این تیم محسوب می شود. یکی از مشکلات پور غلامی در تعطیلات لیگ در اختیار نداشتند چندین مهره اش بود که به تیم ملی دعوت شده بودند وی 3 بازیکن اصلی خود را به جهت دعوت به تیم ملی ایران و مولداوی در اختیار نداشت و بازی های تدارکاتی خود بدون این بازیکنان به میدان رفت و حتی در بازی با استیل آذین تمامی بازیکنان ذخیره خود را روانه میدان کرد. در سوی دیگر تونی نیز با استفاده از تعطیلات 11 روز برای استراحت به پرتغال رفت و پس از برگشت تیمش را در یک دیدار به مصاف شهرداری مهاباد  فرستاد تا با یک برد پرگل بتواند برای حریفش خط و نشان بکشد. محمد ابراهیمی یک از بازیکنانی است که در این بازی بسیار آهی و کوروشی را در ملوان آزار خواهد داد. احسان حاج صفی در خط دفاعی و از کناره و همچنین اسدی قلب دفاع تراکتور می تواند سد محکمی در مقابل خرکات انفجار نزهتی و جناحین باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در این بازی تراکتور با آن مواجه شود نداشتن بازیکن بسیار مناسبی برای از کار انداختن پژمان نوری و ایجاد مثلث هایی که او با بازیکنان ملوان ایجاد می کند است. اگر کیانی نتواند همانند گذشته عمل نماید موفق به مهار نوری شود تراکتور از این نکته بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

پیش بینی

اگر محسن فروزان مصدوم نمی شد بازگشت وی به انزلی بسیار می توانست جالب باشد چون او خود را بیشتر یک داماشی می داند تا یک ملوانی، با آنکه وی برای سربازی برای ملوان بازی کرده است اما در الگیلانو فصل گذشته برای تشویق داماش به ورزشگاه آماده بود. بازگشت وی به انزلی می توانست بسیار جالب باشد به خصوص بعد از حوادث رخ داده در الگیلانو و حواشی به وجود آمده در این بازی حتما برای این بازیکن حواشی ایجاد می شد. این بازی را محسن ترکی به همراه حسن کامرانی فر و مهدی عالیقدر قضاوت خواهند کرد هر چند که تراکتوری ها از قضاوت های ترکی خاطرات خوشی را ندارند. این دو تیم باید برنده بازی باشند تساوی در این بازی به ضرر هر دو مربی است چون هیچکدام دوست ندارند جایگاه خود را در جدول از دست دیده ببینند. آمار و ارقام کفه ترازو را بیشتر به سوی ملوان سنگین می کند اما باید دید تراکتور تغییر رویه می دهد تا بتواند برنده این بازی باشد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها