کد خبر: ۷۹۲۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
نفت آبادان با این تساوی 6 امتیاز شد و همچنان در رده هفدهم قرار دارد و سپاهان 14 امتیازی هم در رده دوم جدول ایستاد.
 سپاهان فجر
ok
سایت گل-
هفته هشتم لیگ برتر
ورزشگاه ، تختی آبادان ،تماشاگر
گلها ؛رضاخالقی فر (21) صنعت نفت آبادان -جواهیر سوکای (58)
داور ؛یدالله جهانبازی 
صنعت نفت آبادان:حبیب دهقانی -حامد سرلک(علی ممبینی 80) -رسول نوید کیا -ابوذر رحیمی -حسین بغلانی -والری الکسانیان -عباس مرداسی -رضا خالقی فر -(سیامک کوه نورد 81)روح الله عرب (محمد مهدی الهایی 76)-سجاد مشکل پور -دیگو مندز 
سرمربی ، کاستا (پرتغال )
سپاهان:رضا محمدی -حسن اشجاری -علی احمدی -هادی تامینی -حسن جعفری -محرم نوید کیا (بولکو 65)-امید ابراهیمی -میلاد زنید پور(سوکای 57) -عادل کلاه کج - جالوویچ -محمدرضا خلعتبری(احمد جمشیدیان 71) 


سرمربی ،زلاتکو کرانچار
شرح بازی
پس از شانزده روز تعطیلی لیگ برتر در شرایطی که فضای ورزش کشور بخاطر باخت تیم ملی فوتبال ایران به لبنان به نوعی فوتبال زده شده بود استارت هفته هشتم مسابقات لیگ برتر با دیدار صنعت نفت آبادان وسپاهان زده شد تا دوباره تب وتاب فوتبال در لیگ برتر رونق بگیرد .
نفتی ها که موقعیت خوبی در انتهای جدول نداشتند با همت و تلاش مضاعف به دیدار سپاهانی امدند که در اندیشه کسب سه امتیاز وصعود به صدر جدول رده بندی بود . کاستا و کرانچار سرمربیان صنعت نفت و سپاهان بطور مشترک از دروازه بانان دوم خود در حراست از دروازه خود استفاده کردند تا بتوانند بر یکدیگر پیروز شوند . جدال دو تیم در میانه زمین تا دقیقه بیستم برای رجحان و برتی بر یکدیگر میان هافبکهای دو تیم ادامه داشت که نویدکیای نفت ابادان با یک پاس تو عمق و روبه جلو وقتی رضا خالی فر را صاحب موقعیت کرد ، وی پاس رسول نوید کیا را نیک دانست وبا یک فرار سریع از کمند مدافعان گریخت و توپ را به تور دروازه سپاهان چسباند ، بعد از گل طلایی پوشان برای جبران گل خورده به اب و اتش زدند و از دو جناح و عمق با پاسهای محرم نوید کیا مدافعان صنعت نفت را زیر فشار قرار دادند ، شاگردان زلاتکو کرانچار با سر زنی جالوویچ و ارسال کرنر یاران خودی به تیر دروازه صنعت نفت موقعیتهایی را فراهم کردند تا گل تساوی را به ثمر برسانند که از بدشانسی هیچیک از این موقعیتها به بار ننشست تا دو تیم به جدال نیمه مربیان در رختکن بروند.
 
نیمه دوم 
با شروع بازی در نیمه دوم زرد پوشان  بهتر از وقت اول با یک بازی رو به جلو و استفاده از تمامی نقاط زمین عرصه را بر تیم میزبان تنگ تر کردند . .سپاهانی در تدارک حملات بیشتر خود بودند که کرانچار با یک تعویض طلایی وقتی جواهر گلزنش را به بازی فرا خواند وی در بد ورودش پاس خلعتبری را به نشان گل تساوی در درون دروازه صنعت نفت ابادان جای داد تا زمان باقی مانده مسابقه به گونه ای مهیج تر طی شود .
شاگردان کرانچار با به ثمر رساندن گل تساوی حملات بیشتری را روی دروازه شاگردان کاستا تدارک دیدند که از مهمترین موقعیتها می توان به ضربات پی در پی کرنر خلعتبری و سوکای به تیرک افقی دروازه صنعت اشاره کرد که وارد دروازه نشد .بعد از این دو موقعیت با یک فعل وانفعال در درون شش قدم دروازه صنعت نفت ابادان  بولکو با یک بغل پا توپ را به سوکای سپرد که وی انرا وارد دروازه کرد اما یدالله جهانبازی این گل را مردود اعلام کرد .
 نفتی ها در دقایق انتهایی مسابقه با استفاده از ضد حملات قصد داشتند تا گل برتری را وارد دروازه سپاهان کنند که ره به جایی نبردند تا دوئل کاستای پرتغالی و زلاتکو کرانچار کروات تبار در حضور نمایندگان تیم الاهلی عربستان با نتیجه یک بر یک بسود طرفین به اتمام برسد.
 
شرح گلها
نفت ابادان 1-:0
21 وقتی رسول نویدکیا در دایره میانی زمین با یک نگاه فضای خالی مدافعان میانی سپاهان را دید با یک پاس روبه جلو رضا خالقی فر را صاحب موقعیت کرد که وی با گامهای بلند توپ را به دور از دسترس رضا محمدی وارد دروازه سپاهان کرد 
سپاهان 1-1:
محمدرضا خلعتبری بازیکن ریز نقش سپاهان در خط میانی سپاهان وقتی اقدام به توپگیری کرد با یک پاس عالی جواهیر سوکای را در پشت محوطه جریمه صنعت نفت صاحب توپ کرد که وی با دیدی عالی توانست گل تساوی تیمش را رقم بزند 

دقایق کلیدی
36-ارسال کرنر محرم نوید کیا بصورت یک تیکه به تیر افقی دروازه صنعت نفت اصابت کرد که در استانه ورود به دروازه سجاد مشکل پور انرا دفع کرد 
41-ارسال سانتر حسن اشجاری با ضربه سر جالوویچ و کف دست حبیب الله دهقانی به کرنر رفت .
68- شوت سرکش حامد سرلک به شکل خطر ناکی از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت 
69 -ارسال ضربه کرنر محمدر ضا خلعتبری باز هم به صورت مستقیم به تیر افقی دروازه حبیب دهقانی برخورد کرد که در ریباند هم سوکای دوباره با سر انرا به تیر کوباند تا در چند ثانیه پی در پی تیر دروازه صنعت نفت ناجی دروازه این تیم شود 

بهترین بازیکن:محمدرضا خلعتبری تا زمانی که در میدان بود فوق العاده کار کرد.بولکو بازیکن جدید سپاهان هم طبق معمول اکثرخریدهای سپاهان خوب کار کرد.همچنین دهقانی دروازه‌بان تیم نفت، با واکنش‌های خوبش در این بازی مانع از بازشدن دروازه نفت بیشتر از یک بار شد.
اتفاق ویژه:
در دقیقه 82 سپاهان توسط بولکو به گل رسید اما جهانبازی در تصمیمی سئوال برانگیز این گل را نپذیرفت. اشتباهی به شدت مشکوک که سپاهان را از کسب 3 امتیاز این بازی محروم کرد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها