کد خبر: ۷۹۱۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
کشورهای مختلف جهان اسلام روز جمعه شاهد تظاهرات‌ گسترده‌ در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی‌ به ساحت پیامبر اکرم (ص) بودند. خبرگزاری فارس ویژه‌نامه‌ای الکترونیکی تهیه کرده است که خلاصه‌ای را از آنچه گذشت، ارائه می‌کند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، جهان اسلام از فلسطین و مصر گرفته تا اندونزی، روز جمعه پس از برگزاری نمازجمعه به انتشار فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی و سیاست‌های دوگانه آمریکا و غرب در قبال آزادی بیان، اعتراض کردند. در این تظاهرات‌ها چندین نفر از تظاهرات‌‌‌کنندگان در درگیری و تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

دامنه اعتراضات در چند روز اخیر به حدی بوده که آمریکا سفارت خود در چندین کشور را تخلیه کرده و تمام سفارتخانه‌های خود را به حالت آماده‌باش درآورده است. علاوه بر آمریکا، آلمان هم سفارتخانه‌های خود در شمال آفریقا و کشورهای اسلامی را موقتا تعطیل کرد. به‌دنبال گسترش تظاهرات‌ها، همچنین گزارش ها از آمادگی انگلیس برای خارج کردن دیپلمات ها و خانواده هایشان از خاورمیانه خبر می دهد.

 به منظور در جریان قرار دادن مخاطبان محترم درباره شرح وقایع و واکنش‌ها به آنها، ویژه‌نامه‌ای الکترونیکی تهیه کرده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد. برای مشاهده این ویژه‌نامه بر روی تصویر زیر کلیک و تا بارگذاری کامل صفحات آن صبر کنید. 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها