کد خبر: ۷۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
وزیر نیرو با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری طرح‌های مهر ماندگار در دولت با دستور رئیس جمهور، گفت: 270 طرح بزرگ جدید در حوزه سد، نیروگاه، آبیاری و زهکشی و فاضلاب اجرا می شود.

به گزارش 598 به نقل از مهر، مجید نامجو بیان داشت:مهم ترین برنامه ها و پروژه های وزارت نیرو تا سال آینده (پایان دولت دهم) را اجرا و تکمیل 270 طرح مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: این طرح ها شامل سدها، نیروگاه ها، شبکه های آبیاری و زهکشی و تصفیه خانه های فاضلاب خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به جدولی که به این منظور تهیه شده است، منابع مالی اجرای این طرح ها باید از روش های مختلف از جمله انتشار و فروش اوراق مشارکت، فروش اموال و دارایی های مازاد، اعتبارات ملی و بخشی نیز تعهداتی است که پس از اجرای پروژه ها می ماند، تامین می شود.

نامجو خاطر نشان کرد: در هر صورت، وزارت نیرو تلاش می کند تا برنامه ها و اهداف کلانی که در زمینه های مختلف سدسازی، نیروگاه ها و حتی شناسایی و فروش امول مازاد وزارتخانه دنبال می کند محقق شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور برای تسریع در پیشرفت اجرای طرح های مهرماندگار، ستادی را در ریاست جمهوری برای این منظور تشکیل داده اند.

به گفته وزیر نیرو، اصرار و همت دولت این است که پروژه های مهر ماندگار را طبق برنامه زمانبندی شده ای که طراحی کرده است، انجام دهد.

به گزارش مهر، علاوه بر تشکیل کارگروهی در دولت در وزارت نیرو نیز کارگروه رسیدگی به امور مربوط به پروژه های مهر ماندگار تشکیل و در حال فعالیت است.

اهمیت برنامه ها و میزان توجه وزارت نیرو به پروژه های مهرماندگار در این است که از مجموع 886 پروژه مهر ماندگار کشور 270 طرح مربوط به این وزارتخانه است.

طبق اعلام این وزارتخانه، پروژه های مهر ماندگار این حوزه شامل شامل 24 نیروگاه و در بخش آب 66 سد، 42 طرح آبرسانی، 27 طرح فاضلاب و 111 شبکه آبیاری و زهکشی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها