کد خبر: ۷۸۹۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
اپل تکنولوژی به ثبت رسانده که پلیس به وسیله آن می تواند انتقال ویدئو و عکس را از هر نوع تظاهرات یا رویدادی که به نظر "حساس" است، مسدود نمایند.

به گزارش 598 به نقل از مشرق ،در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1388 رسانه های غربی تلاش می کردند تا از طریق شهروندان خبرنگار فیلم و تصاویر این ناآرامی ها را دریافت کنند اما ظاهرا چنین تجربه ای بویژه در جنبش وال استریت و اعتراضات اخیر لندن دولت آمریکا را بر آن داشته تا با تکنولوژ های پیشرفته مانع از چنین اقداماتی شوند و تنها در موارد دلخواه به شهروندان خبرنگار اجازه فعالیت دهند.

شرکت اپل نوعی تکنولوژی به ثبت رسانده که دولت و پلیس را قادر خواهد نمود انتقال اطلاعات، شامل ویدئو و عکس، را از هر نوع گردهمایی عمومی یا رویدادی که به نظر آنها "حساس" بوده و باید "از اثرگذاری آن بر خارج از محل وقوع جلوگیری گردد"، مسدود نمایند.

به بیان دیگر، این قدرت‌ها خواهند توانست آنچه را که می‌توان یا نمی‌توان طی یک رویداد عمومی ضبط نمود، کنترل نمایند.

در حالی که شرکت اپل می‌گوید اماکن مورد نظر برای پیاده‌سازی این عملیات عبارت از سینماها، سالن‌های تئاتر و اماکن اجرای کنسرت موسیقی هستند، اما در ادامه چنین می‌افزاید: "شاید عملیات‌های پنهانی پلیس و دولت نیازمند خاموشی کامل باشند."

بنا بر بیانیه شرکت اپل: "علاوه بر این، انتقال بی‌سیم اطلاعات حساس به یک منبع دور نمونه‌ای از تهدید امنیتی است. این اطلاعات حساس می‌توانند همه چیز باشند از اطلاعات طبقه‌بندی شده دولتی تا سؤالات و پاسخ‌های امتحانی که قرار است در یک محیط دانشگاهی برگزار شود."



این بیانیه باعث گشت بسیاری معتقد گردند که مقامات و پلیس هم‌اکنون می‌توانند از این تکنولوژی انحصاری برای مسدود نمودن انتقال تصاویر ویدئویی و ثابت از اماکن وقوع اعتراضات و راهپیمایی‌ها استفاده نمایند. این تصاویر شامل خشونت‌های پلیس که در زمان وقوع رویدادهای بزرگ فورا به شبکه‌های خبری و وب‌سایت‌های ویدئویی سرازیر می‌شوند، هستند.

شرکت اپل ابزاری را ثبت نموده که می‌تواند با ارسال سیگنالی رمزدار به تمام دستگاه‌های بی‌سیم به آنها دستور دهد که کاربردهای ثبت و ضبط را غیرفعال سازند.

این دستورات توسط سیستم جی‌پی‌اس ، وای‌فای (WiFi) یا ایستگاه‌های سیاری صادر می‌گردند که در اطراف یک ساختمان یا "منطقه حساس" برای جلوگیری از فیلمبرداری و یا عکسبرداری تلفن‌های همراه تعبیه گردیده‌اند.

به گزارش وب‌سایت تکنولوژی ZDNet، شرکت اپل ممکن است این تکنولوژی را پیاده نماید اما بکارگیری آن بر اساس تصمیمات اپل انجام نخواهد گرفت، بلکه دولت‌ها، صاحبان صنایع و شبکه‌‌ها این دستورات را تنظیم خواهند نمود.

شرکت اپل با اختراع یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های موبایل،‌ ظاهرا هم‌اکنون درصدد کشف راه‌هایی برای محدود نمودن استفاده از آن است.

در امتیازنامه این دستگاه چنین قید شده است: "با شیوع دستگاه‌های بی‌سیم به مانند تلفن‌های همراه، پیجر، دستگاه‌های رسانه‌ای شخصی و تلفن‌های هوشمند، تعداد فزاینده‌ای از مردم این دستگاه‌ها را در انواع مختلف محیط‌های اجتماعی و حرفه‌ای حمل می‌کنند. نتیجه این امر چنین است که شاید این دستگاه‌های بی‌سیم افراد را در اماکن حساس اذیت کرده، آزار داده و حتی تهدیدی برای آنها به شمار روند." اماکن "حساس" مورد نظر شرکت عبارتند از گردهمایی‌ها، اماکن نمایش فیلم، انواع مختلف مراسم، عروسی‌ها، خاکسپاری‌ها، سخنرانی‌های دانشگاهی و محیط‌های امتحان‌گیری.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها