کد خبر: ۷۸۸۴۲
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
نتایج یک تحقیق نشان داد شکاف سرمایه و ثروت در آمریکا طی50 سال گذشته 2 برابر شده و هم اکنون دارایی یک درصد جمعیت آمریکا ۲۸۸ برابر دارایی ۹۹ درصد باقیمانده است

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان ، موسسه سیاست اقتصادی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد شکاف سرمایه و ثروت بین سرمایه داران آمریکایی و شهروندان عادی این کشور در 50 سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است .

بر اساس این گزارش در سال 1962 میلادی یک درصد ثروتمندان آمریکایی 125 برابر بیشتر از خانوارهای عادی این کشور در آمد و ثروت داشتند در حالی که  این رقم در سال 2010 میلادی به بیش از 288 برابر رسیده است .

بر این اساس تشدید شکاف طبقاتی در آمریکا دو عامل اصلی داشته است : نخست ثروتمند تر شدن سرمایه داران و دوم فقیر تر شدن شهروندان عادی آمریکایی . این گزارش افزود اکثر مردم آمریکا در دهه های اخیر با کاهش چشمگیر میزان ثروت و دارایی روبرو شده اند . میانگین ثروت و دارایی مردم آمریکا در سال 2010 میلادی به کمتر از 57 هزار دلار رسیده است . این رقم در سال 1983 میلادی به بیش از 73 هزار دلار می رسید .

اگر میزان ثروت و دارایی مردم آمریکا به صورت مساوی و عادلانه افزایش می یافت اکنون هر خانوار آمریکایی باید بیش از 119 هزار دلار دارایی و ثروت داشت .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها