کد خبر: ۷۸۷۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: دوران این امام بزرگوار یکی از طوفانی‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام است زیرا از یک سو اغتشاشات و انقلاب‌هایی در نقاط مختلف کشور اسلامی صورت گرفت و از سویی دیگر ادیان و مذاهب مختلف از سایر کشورها به سوی مسلمانان هجوم آوردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پیشوای ششم شیعیان ادیان و مذاهب مختلف از سایر کشورها به مسلمانان هجوم می‌آورد بنابراین دوران سخت و پر تلاطمی برای امام صادق(ع) به وجود آمد.

رئیس دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: خلفا و ستمگران در آن دوران با افکار شیعه مبارزه می‌کردند و بزرگان شیعه مخفی بودند و نمی‌توانستند اسمی از خود ببرند که این امر سبب می‌شد شیعه در معرض نابودی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات امام جعفر صادق(ع) گفت: پیشوای ششم شیعیان باید از نابودی تشیع جلوگیری می‌کرد تا شیعه منقرض نشود و فرهنگ شیعه از بین نرود.

عظیمی خاطرنشان کرد: هجوم فرهنگ بیگانه و فلاسفه غربی که به کشورهای اسلامی آمده بود در دوران امام جعفر صادق(ع) مشاهده می‌شد به همین دلیل این امام بزرگوار با مکتب‌ها و ایدئولوژی‌هایی که از سایر نقاط به ویژه ایران و رم به کشورهای اسلامی وارد شده بود، مبارزه کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام جعفر صادق(ع) گفت: پیشوای ششم شیعیان جلسات درس و بحث را برگزار کردند که در نهایت به تربیت بیش از چهار هزار شاگرد انجامید.

رئیس دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: شاگردان پیشوای ششم شیعیان به عنوان چراغ روشن برای دین اسلام در نقاط مختلف کشورهای اسلامی بودند و در زمینه ترویج افکار تشیع، حفظ دین، جلوگیری از ورود افکار و مکتب‌های بیگانه فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) مناظرات مختلف را برگزار می‌کرد گفت: این مناظرات زمینه ترویج فرهنگ تشیع را فراهم کرد و مکتب حقیقی اسلام که از دوران رسول خدا(ص) مانده بود احیا شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) فقه و مکتب جعفری را پایه‌گذاری کرد و تلاش‌های ایشان سبب نجات تشیع شد بنابراین مذهب شیعه را مذهب جعفری می‌نامند.

وی یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) با قیام علمی در برابر بنی امیه ایستاد و مکتب شیعه را از این فراز و نشیب‌ها و مشکلات و مسائلی که در سد راه مکتب بود حفظ کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها