کد خبر: ۷۸۶۴۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۶     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش اسلام تایمز به نقل از پایگاه الانتقاد، در حالیکه آخرین خبرها از موضعگیری " اخضر الابراهیمی" در قبال توطئه چینان و طراحان علیه سوریه حاکی از آن است که وی مقامات دوحه و ریاض را به افشای دسیسه های ضد سوری شان تهدید کرده است، امروز در قاهره نماینده سازمان ملل متحد با "نبیل العربی " دبیر کل اتحادیه عرب دیدار کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که "اخضر الابراهیمی" پیش از این به شدت عملکرد این اتحادیه را که رویکرد یکجانبه علیه دمشق اتخاذ کرده است، مورد انتقاد قرار داد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در سخنانی که بعد از دیدارش با دبیر کل اتحادیه عرب ایراد کرد، گفت: به این نتیجه رسیدم که ماموریتم در سوریه بسیار سخت است اما بر این باورم که این حق را ندارم که با ارائه هرگونه کمک و مساعدت ممکنی برای ملت سوریه مخالفت کنم.

در این حال "احمد فوزی" سخنگوی وی با اشاره به برنامه های نماینده دبیر کل در سوریه گفت: وی در سفرش به سوریه با مسئولان کشور و همچنین سران گروه های مخالف دیدار خواهد کرد.

کارشناسان و تحلیلگران در واکنش به این اظهارات " الابراهیمی" با اشاره به اینکه بعد از انتصاب وی تاکنون همه مقامات و مسئولان سوری برای همکاری با سازمان ملل متحد به منظور حل بحران کشورشان آمادگی خود را ابراز داشتند، تاکید کردند: به نظر می رسد "نبیل العربی" که در جبهه توطئه چینان علیه سوریه قرار دارد و به ویژه تحت سیطره قطر و عربستان تصمیم گیری می کند، نه تنها برای همکاری با نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام همکاری نکرده بلکه ممکن است دو طرف امروز نشستی را در قاهره پشت سر گذرانده باشند که سرشار از زبان طعن و انتقاد بود باشد.

شایان ذکر است که "نبیل العربی" که پیش از آنکه مسئولیت دبیر کلی اتحادیه عرب را بر عهده بگیرد، وزیر خارجه مصر بود اما همان روزها بعد از رایزنی مقامات قطری و عربستانی بود که به این سمت انتخاب شد.

البته اتحادیه عرب در زمان "عمرو موسی" هم همراه با غرب سناریوی حمله به لیبی را به تایید رساند و ماموریت جدید این اتحادیه در زمان "نبیل العربی" سناریوی براندازی "بشار اسد" است که تاکنون این توطئه بی نتیجه و شکست خورده باقی مانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها