کد خبر: ۷۸۴۲
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۰۷ دی ۱۳۸۹
مرتضی آقا تهرانی خطاب به نخبگان و خواص؛
دشمن می دانند با چه کسی کار دارد، ما غافل هستیم ولی آنها متوجه هستند و هدف ولایت فقیه است. ولی بحمدالله موفق نشدند. اما برنامه ریزی بعدی دارند، چون اگر تبر را به ریشه، یعنی ولایت بزنند شریان حیات جامعه اسلامی قطع می شود و همین مسئله، مورد غفلت خیلی از آقایان و خواص می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی در اجتماع جمعیت فدائیان ولایت طی سخنانی به واکاوی و بررسی ریشه ی فتنه در زمانهای مختلف پرداخت.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در ابتدای سخنان خود در توصیف مردم کوفه در زمان قیام عاشورا، گفت: آیا آنها نمی دانستند حسین(ع) کیست. لشکریان کوفه در جنگ صفین در رکاب امیر مومنان علی(ع) بودند و جزء مجروحین صفین بودنند، کسی از شام نیامده بود. همه آنها اهل کوفه بودند و علی را دیده بودند. پس چه شد، چه عواملی آنها را مقابل امام حسین(ع) به میدان برد؟

ایشان در ادامه سخنانشان به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیداری خصوصی اشاره نموده و اینگونه بیان داشتند: خدمت مقام معظم رهبری رفته بودیم، حضرت آقا فرمودند: "در این فتنه بوجود آمده هزینه ای پرداخت نکرده اید، فقط این جریان را مقایسه کنید با ده سال پیش(78)، عین همین شرایط را داشتیم. اگر ده سال آینده چنین اتفاقی بیافتد باید چه کرد،اینهای که الآن یکی به نعل میزنند یکی به میخ، جزء افرادی هستند که در آینده مشکل پیدا خواهند کرد، غفلت نکنید، مقایسه کنید، ده سال بعد را با وضع کنونی. چه کسی احتمال می داد نخست وزیر، رئیس مجلس و غیره این بشوند که الآن هستند. پس غفلت نکنید، در مسلمات و اصول لحظه ای کوتاه نیائید."

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامی در ادامه سخنانش افزود: نظام اسلامی با نظام طاغوت فرق دارد، آنها مجلس دارند، رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر، وکیل، دستگاهای انتظامی و نظامی و امنیتی دارند، ماهم داریم. ولی عاملی که موجب مشروعیت و اسلامیت نظام است و این نظام را با نظامات طاغوت متمایز کرده، ولایت فقیه بوده و هست. اگر ولی فقیه در راس آمد همه ی سمتها و مقامات، مشروعیت پیدا میکند. ولی اگر این رابطه بهم بخورد، همان نظام طاغوت است.

آقا تهرانی گفت: دشمن می دانند با چه کسی کار دارد، ما غافل هستیم ولی آنها متوجه هستند که به چه کسی و کجا ضربه بزنند، چه کسی را هدف قرار دهند و هدف ولایت فقیه است. ولی بحمدالله موفق نشدند. اما برنامه ریزی بعدی دارند، چون اگر تبر را به ریشه، یعنی ولایت بزنند شریان حیات جامعه اسلامی قطع می شود و همین مسئله، مورد غفلت خیلی از آقایان و خواص می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اینگونه بیان داشت: کسی با ما کاری ندارد، چون می دانند اگر خدای ناکرده بتوانند پایه های ولایت فقیه را بزنند به هدف اصلی شان رسیده اند، بنده چندین سال در آمریکا و در بین آنها زندگی کرده ام، مشکل آنها رئیس جمهور، مجلس، شورای شهر و غیره نیست، آنها مشکلشان با ولایت است، دقت کنید در کربلا چندین امان نامه به حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و دیگر اصحاب امام دادنند. چون می دانستند که اگر این بزرگواران اطراف حضرت ابا عبدالله(ع) را به نفع دشمن خالی کنند و از صحنه نبرد خارج شوند و در قبال حضرت سکوت کنند، می توانستند حضرت سیدالشهداء را در کمال سکوت و بدون هیچ التهابی در سطح جامعه اسلامی به شهادت برسانند. ولی عباس بن علی(ع) و دیگر اصحاب با بصیرت کامل در رکاب امام زمان خود ماندند و چون فهمیده بودند که هدف جبهه کفر اباعبدالله(ع) می باشد. اگر سکوت کردید توبه و استغفار کنید. روی قطعیت بایستید و قطعیترین رکن نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه می باشد.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با شاخص و میزان در نظام الهی، اینگونه بیان داشت: هرچیزی واحد اندازه گیری خود را می خواهد، میزان سنجش اسلامیت این انقلاب، ولی فقیه است. بنابراین رئیس جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، ارتش، سپاه، قضات و... با میزان و شاخص ولایت فقیه اعتبار و جایگاه دارد. این ولایت دیروز با حضرت امام بود و اکنون با رهبری معظم می باشد.

دکتر مرتضی آقا تهرانی در ادامه سخنانش افزود: اگر امام حسن(ع) هم در شرایطی مثل عاشورا بود همان می کرد که برادرشان امام حسین(ع) در کربلا کرد، با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت صلحی در میان نخواهد بود و در صورت فشار دشمن قیام عاشورا تکرار خواهد شد.

این استاد اخلاق در پایان سخنان خود را اینگونه ادامه داد: اینکه ادعا می کنند که ما در خط امام هستیم، این تنها در حد ادعا نیست. امام در عمل با احدی تعارف نداشت. بنابر این باید ببینیم خواست ولی فقیه زمان چیست و نباید به هر بهانه ای از معرکه فرار کنیم که حسین زمان تنها بماند. خیلی باید مواظبت کرد، زحیر را باید سرمشق قرار دهیم و خود را به هیچ کس نفروشیم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۸۹
۰
۰
تا ظلم هست ،مبارزه هست وتا مبارزه هست،ما هستیم....مهم اسلام است،خواص جامعه اگر دوست داشتنی هم باشند غیر این را بخواهند،از قلب هر مومن ایرانی به بیرون پرتاب می شوند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها