کد خبر: ۷۸۳۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
سجاد صفار هرندی تلاشه ای پدر خود برای توجیه اشتباهات «اسفندیار رحیم مشایی» را ماله کشی در آستانه انتخابات عنوان کرده است و از آن دفاع می کند.وی علت موضع گیری های تند پدر خود در یک سال گذشته علیه احمدی نژاد را عبور از آن شرایط عنوان می کند
سجاد صفار هرندی، آقازاده حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت نهم، در اظهار نظری حمایت های پدر خود از مشایی و احمدی نژاد قبل از انتخابات سال 1388، را ماله کشی در آستانه انتخابات دانست.پیش از این اصولگرایان، به ویژه جریان حامی دولت، صداقت، روشنگری و بصیرت را از ویژگی های ضروری فعالیت سیاسی عنوان می کردند، اما اکنون سجاد صفار هرندی، ماله کشی و توجیه اشتباهات اعضای دولت در آستانه انتخابات را به ویژگی های مذکور اضافه کرده است.
 
سجاد صفار هرندی تلاشه ای پدر خود برای توجیه اشتباهات «اسفندیار رحیم مشایی» را ماله کشی در آستانه انتخابات عنوان کرده است و از آن دفاع می کند.وی علت موضع گیری های تند پدر خود در یک سال گذشته علیه احمدی نژاد را عبور از آن شرایط عنوان می کند.
 
 

 
اظهارات سجاد صفار در حالی بیان می شود که مشخص نیست، نقش مردم و افکار عمومی از نظر گفتمان سوم تیر که صفارهرندی و آقازاده اش از اعضای اصلی آن محسوب می شوند، چیست؟ آیا در آستانه انتخابات که مردم باید برای سرنوشت کشور تصمیم بگیرند، مهمترین زمان برای نقد اشتباهات دولت نیست؟
 
گفتنی است سجاد صفار هرندی این اظهارات را در واکنش به انتشار مطلبی در وبلاگ احمد شریعت، از حامیان اسفندیار «رحیم مشایی» بیان کرده است. وبلاگ مذکور به بررسی تناقضات سخنان صفار هرندی در زمان وزارت و بعد از آن اشاره کرده و با یادآوری حمایت صفار هرندی از مشایی پس از یک اظهار نظر جنجالی نوشته بود:
 
«صفار هرندی سال 87 و زمانی که در دولت احمدی نژاد منصب داشت: «اگر آقای مشایی نکته ای را اعلام کرده {دوستی با مردم اسرائیل} به نظرم چیزی که از او منعکس شده خلاف واقع است و اگر امروز می بینیم که چنین موجی از مطالبه عمومی درباره اظهارات ایشان به وجود آمده است به خاطر این است که آن منظور به درستی منعکس نشده است... .»

صفار هرندی سال 90، او از دولت اخراج شده است: «پرچمداران فتنه آینده کسانی خواهند بود که به حقانیت راه شریعت اسلامی باور ندارند و اظهار می‌کنند دوران اسلام‌گرایی به پایان رسیده و امروز دوران انسان است و حتی با مردم اسرائیل نیز اظهار دوستی می‌کنند.»

صفار هرندی سال 91: بعضی آنجا که پا بدهد برای جذب افکار عمومی از اندیشه‌های سخیف ملی گرایانه و اومانیستی استفاده می کنند، ولی پای مسائل تعبدی که پیش می‌آید می‌گویند با زیر و بم و گشت و ارشاد مخالفیم؛ با گشت ارشاد مخالفند، اما یک بار هم از حجاب حرف نمی‌زنند این مواقع ادای روشنفکران را درمی‌آورند و آنجا که قرار است نان تعبدی را بخورند به رمل روی می‌آورند... لازم نیست عزا بگیریم و قنبرک بزنیم، می‌توانیم فتنه‌ها را از سر راه برداریم؛ جریان حزب اللهی و اصولگرا "سالم‌ترین" جریانی است که امروز جلوه کرده است.»

احمد شریعت در ادامه دلیل این تغییر مواضع را "منافع" عنوان می کند و می نویسد: به هر حال خیلی وقت ها، "مثل بعضی ها بودن امتیاز است" و از زمانی دیگر باید تغییر رنگ داد و مثل دیگران بود... .
 
پس از این مطلب، سجاد صفارهرندی فرزند وزیر سابق در نظری نوشت:اتهام قدرت طلبی را به قضاوت تاریخ و بالاتر از آن به قضاوت محکمۀ عدل الهی می سپاریم. هر کس نداند، چون من خوب می دانم که ایشان تا چه حد از دغدغۀ قدرت و شهوت وزارت فارغ بود و هست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
مشرق‌نيوز يك گزارشي را در دفاع از علامه مصباح در برابر توهين‌هاي انحرافي‌ها آورده كه در برخي از جاهاي آن از قول صفارهرندي از علامه دفاع شده و تخريب ايشان تقبيح شده اين در حالي است كه؛
يكم) ماجراي پيوند زدن علامه مصباح به هاشمي را اولين بار در بولتن‌هاي عباس‌آقا و دوستان خوانديم كه به دروغ به دو مقام امنيتي منتسب شده بود.
دوم) همين آقاي صفارهرندي كه امروز داعيه دفاع از علامه را دارد در ايام انتخابات اين ور و آن ور مي‌نشست و به دروغ مي‌گفت كه آقا از علامه راضي نيست و در ديدار 19 دي با علامه از وي خواسته پايداري با متحد 25 كانديداري مشترك داشته باشند و بعدا به دليل گوش نكردن علامه به اين دستور آقا ايشان از علامه مكدر شده‌اند! اين خبر دروغ به سرعت از سوي عباس‌آقا و دوستانش در بولتن‌هاي مختلف منتشر شد تا جايي كه خود علامه نسبت به آن واكنش نشان دادند و حتي آقا با سفر به قم و ديدار با علامه عملا آن را تكذيب كردند.
سوم) دروغ‌هايي كه امثال شماها در ايام انتخابات به علامه نسبت داديد و حجم تخريب گسترده شما عليه علامه كه علاوه‌بر بولتن‌هاي مذكور در خبرگزاري مهر(با مديريت نماينده قاليباف در جبهه متحد) نقش زيادي در آغاز توطئه تخريب علامه كه هم‌اكنون از سوي جريانات ديگر آغاز شده دارد.
چهارم) بهتر است امثال صفار و زاكاني و دوستانشان كه در دروغ‌بافي و تخريب علامه تبحر زيادي دارند و در انتخابات سال گذشته شمه‌اي از آن را نشان دادند اول از اين اعمال زشت خود توبه كنند و رسما از علامه معذرت‌خواهي كنند و بعدا پرچم دفاع از علامه را در دست بگيرند. چراكه در حافظه جريان حزب‌اللهي امثال صفار و... به عنوان تخريبگران علامه شناخته مي‌شوند.
پنجم) مطمئن هستم شما كه الان براي منافع خود داريد از علامه دفاع مي‌كنيد سر انتخابات وقتي ديديد گزينه مورد حمايت علامه كسي غير از گزينه شما (قاليباف يا حداد) است، باز هم با هتاكان امروز علامه در يك صف قرار مي‌گيريد و شروع به تخريب علامه مي‌كنيد.
(اين كامنت را در مشرق گذاشتم ولي آن را منتشر نكرد، از شما مي‌خواهم آن را منتشر كنيد تا چهره واقعي مدعيان دروغين جريان سه‌تير معلوم شود)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها