کد خبر: ۷۸۳۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
امام جمعه قصرشیرین گفت: تمامی متخصصان وقتی به کلمات گوهر‌بار امام صادق (ع) در رشته‌های مختلف نظر می‌کنند سجده تواضع در کنار آن می‌دهند.

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر‌صادق (ع) اظهار کرد: بیشتر منابع روایی ما از کلام نورانی و ملکوتی قدسی امام جعفر‌صادق (ع) است لذا مذهب ما مذهب جعفری است‌.

ملکی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) با تربیت چهار هزار شاگرد در تمامی رشته‌های حدیثی، اعتقادی، کلامی، فقه و طب راهگشای انسان در زندگی دنیوی و اخروی است و مسیر زندگی انسان را خدایی و الهی می‌کند.

وی افزود: با احادیث نورانی امام صادق امروز جهان شیعه هم‌مانند خورشیدی در آسمان بشریت می‌درخشند و و به دنیا می‌بالد.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین در نزد پروردگار است تصریح کرد: راه نجات و سعادت دنیوی و اخروی بر مدار این مذهب الهی یعنی شیعه و سخنان اهل‌بیت و امام صادق (ع) می‌چرخد.

وی با بیان اینکه علمای اهل‌سنت هم‌چون ابو‌حنیفه، ابن‌مالک و ...از شاگرادن آن حضرت (ع) بودند گفت: شافعی به شاگردی امام (ع) افتخار می‌کند چنان چه ابو‌حنیفه می‌گوید اگر آن دو سال من شاگرد امام جعفر‌صادق (ع) نبودم هر آینه من تلف می‌شدم.

ملکی با اشاره به اینکه امروز دنیا متحیر در کلام امام صادق (ع) است تصریح کرد: تمامی متخصصان علوم‌های مختلف دنیا وقتی به کلمات گوهر‌بار آن حضرت در رشته‌های مختلف نظر می‌کنند سجده تواضع در کنار آن می‌دهند و اینها همه از افتخارات مذهب جعفری امام صادق (ع) است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این کلمات نورانی به دنیا می‌فهماند که ما پیروان امام صادق (ع) می‌توانیم با کلمات آن امام رهبری و مدیریت دنیا را برای رسیدن بشریت به سعادت دنیوی و اخروی به دست بگیریم.

ملکی  ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان (عج) و فرزندان امام صادق (ع) می‌تواند رهبر و هادی دنیا باشد.

امام جمعه قصرشیرین با توصیه به جوانان ادامه داد: اگر جوانان به روایات امام صادق (ع) رجوع کنند و محتوای کلمات امام را بدانند به سمت نور و روشنایی حرکت خواهند کرد و شبهات دشمنان در آنها اثر نخواهد کرد و به شیعه بودن خود افتخار می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها