کد خبر: ۷۸۱۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
ده‌ها هزار نفر از مردم ژاپن در اعتراض به حضور نیروهای نظامی آمریکا و همچنین استقرار هواپیماهای اوسپری در اوکیناوا تظاهرات کردند.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، ده‌ها هزار نفر از مردم ژاپن در اعتراض به استقرار هواپیماهای غول پیکر «اوسپری ام وی 22» در پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوا در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

این تظاهرات که بیش از صد هزار نفر در آن شرکت داشتند در پارک ساحلی اوکیناوا برگزار شد و معترضان درخواست کردند که طرح استقرار هواپیماهای اوسپری در پایگاه هوایی «فوتنما» لغو شد.

آمریکا اخیرا 12 هواپیمای اوسپری که بسیار غول پیکرند و قادرند به صورت عمودی و افقی به پرواز درآیند را به جزیره اوکیناوا منتقل و مستقر کرد.

این هواپیماها قرار است جایگزین بالگردهای «اچ سی46» شوند.

پیش از این نیز دولت ژاپن به علت اعتراض مردم، پرواز این هواپیماها را به علت سقوط دو فروند هواپیمای اوسپری در مراکش و آمریکا و تحقیق در زمینه علت سقوط آنها ممنوع اعلام کرده بود.

دولت ژاپن اعلام کرده است که تا زمان تضمین ایمنی، پرواز این هواپیماها بر فراز آسمان ممنوع اعلام شده است.

این درحالیست که وزارت دفاع آمریکا اخیرا نتیجه بررسی تحقیقات خود در زمینه سقوط این هواپیماها را در اختیار دولت ژاپن گذاشت و اعلام کرد که علت سقوط هواپیماهای اوسپری اشتباه انسانی بوده است نه نقص فنی.

هواپیماهای اوسپری ام وی 22 در افغانستان و عراق کاربردهای زیادی برای ارتش آمریکا دارند و قادرند سریعتر از بالگردها حرکت کنند و بار بیشتری حمل کنند.

اوکیناوا میزبان مهمترین پایگاه نظامیان آمریکایی در ژاپن است و بیش از دو سوم از تفنگداران ارتش آمریکا مستقر در ژاپن در این پایگاه حضور دارند.

ارتش آمریکا داری حدود 50 هزار نیروی نظامی در خاک ژاپن است.

مردم اوکیناوا عموما با حضور نظامیان آمریکا در کشورشان مخالفند و خواهان برچیده شدن پایگاه فوتنما و انتقال آن به خارج از ژاپن هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها